Weer Norton 2004 En 2005

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb Norton 2005 pro er definitief afgegooid, want ik wil niet elke dag geconfronteerd worden met een rij malware en wormen waarie niets mee kan, en dat na jarenlang Norton gebruik. Snap trouwens nog steeds niet waarie al die zooi vandaan haalt want ik scan elke dag met spybot en adaware se pro en tevens voer ik een streng Zone alarm beleid: pro suite laatste versie. Dan staat ook nog spyware blaster aan en Mailwasher pro. Geen wonder dat Norton niet kan deleten want ze bestaan gewoon niet. Ik vind het fijn dat jullie dit probleem kennelijk niet hebben, maar ondanks jullie adviezen en aanbevelingen ben ik geen spat wijzer geworden en blijf zitten met dit prangend probleem hetgeen mi voortkomt uit een vette bug in Norton 2004 en 2005
( reageer aub niet op deze opmerking!!)

Nu heb ik alles onder System Mechanics Pro 5. Met Kaspersky AV in beoordeling een straatlengte voor op bijv. ook NAV, alleen Mcaffee zit in het kielzog. Verder Zone Alarm eraf want dat begon me ook mateloos te irriteren met het blokkeren van sites zonder enige vorm van een waarschuwing, dat gaat je ook niet in de kouwe kleren zitten. Zone Alarm suite blokkeert mij een beetje teveel en als je er al achter komt dan moet je veel te veel moeite doen om die site normaal te laten functioneren

(Ook hier niet op reageren please)

Hmm ben benieuwd hoe het nu gaat, in ieder geval tot nu toe rust aan mijn kop. Groeten en prettig weekend.
Elbert Kok

Geplaatst door egkok
Langzaam maar zeker komt het gelijk naar mij toe met mijn fel bestreden opmerkingen over dat Norton niet goed functioneert.
Lees en huiver:

Lek in Norton Antivirus laat malware door.

Door een fout in Norton AntiVirus is het mogelijk dat niet alles bestanden worden gescand op virussen.
Programma: Symantec Norton AntiVirus
Versie: 2003, 2004 en 2005
Besturingssysteem: Windows

Samenvatting
Door een fout in Norton AntiVirus is het mogelijk dat niet alle bestanden worden gescand op virussen. Symantec heeft inmiddels een update beschikbaar gesteld voor Norton AntiVirus 2004 en werkt aan een oplossing voor 2003 en 2005. De updates worden beschikbaar gesteld via het updateprogramma, LiveUpdate. Tot zover het bericht.

Egkok,
Mag ik nog even hierop reageren?
Deze lek is toch anders dan het probleem dat jij had.
Deze lek gaat over het feit dat "niet alle bestanden worden gescand op virussen" (en dus merk je het niet eens dat je die malware hebt).

Het probleem bij jou was dat ze wel gescand werden en gevonden werden zelfs, maar dat je ze niet kon verwijderen.
Zoals je hier beschreef: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=180925&perpage=20&pagenumber=1

Dat zijn twee verschillende problemen en hebben niets met elkaar te maken.

Laatst bewerkt:
Je hebt volkomen gelijk Saldos en mij is dit dus natuurlijk ook niet ontgaan. Maar ik denk toch dat mijn probleem er wel mee te maken heeft. Want als er zo'n vette bug in zit dan gaat het meestal om het topje van een ijsberg. Bovendien denk ik via DOS erin en mogelijk tijdens een WIN scan gedecteerd. Er moet iets in die richting aan de hand zijn, want anders begrijp ik niet dat ik elke dag na een complete scan dat rijtje rotzooi binnen haal via Norton. Dat is natuurlijk een onverteerbare ergenis. Je kan het wel uitschakelen, maar als je het weet zit je toch niet rustig, een gevoel dat elke computeraar wel kent.

Dat het om een Bug moet gaan concludeer ik uit het volgende.

Ik heb:

Spybot
Ad-Aware se pro
Mailwasher Pro
Zone Alarm Pro, AV uitgeschakeld
System Mechanics Pro
Norton System Works
Spywareblaster
Window-washer
en dan Norton Antivirus Pro 2005
Alles ge-update en gescheduled voor een dagelijks beurt en waar dat niet kan wordt er handmatig uitgevoerd.
En dan krijg je Norton met dat rijtje ****.
Dan is er voor mij duidelijk iets aan de hand. Maar kennelijk wordt dit door beantwoorders in dit draadje niet geheel begrepen, gezien het geschamper van jan en alleman zalk maar zeggen.

Nu heb ik de knoop doorgehakt en Norton er voorgoed uitgedonderd. Daar in de plaats voor heb ik nu Kaspersky AV, laatste versie als onderdeel van System Mechanic 5 Pro. Tevens het hierbij geleverde Anti Hack en geen centje last en ergenis meer.
Neem nou maar van mij aan als een antivirus prog. begint te lekken dan is dat pas het begin van veel ellende en dat zal de toekomst ook uitwijzen.
Kaspersky ligt een straatlengte voor op Norton AV en alle andere pakketten, behalve op Mcaffee dat Kaspersky benadert. Kaspersky doet in bijna alles 100 %.
Ik ben nu mooi van dat geklooi af en hopelijk krijg ik bij een volgend probleem een wat betere respons want zoals nu is gebleken heeft het grootse deel van de responders niet goed door waar ik het over heb en komen ze niet verder dan nauwelijks ingehouden geschamper zonder verdere inhoud, alhoewel Gezina en Buffy nog wel aardig intelligent overkomen als meisjes dan heh, dat wel weer. (buffy, niet reageren aub) en een paar mannen natuurlijk ook wel. De groeten, Elbert Kok:

Geplaatst door egkok
.Ik ben nu mooi van dat geklooi af en hopelijk krijg ik bij een volgend probleem een wat betere respons want zoals nu is gebleken heeft het grootse deel van de responders niet goed door waar ik het over heb en komen ze niet verder dan nauwelijks ingehouden geschamper zonder verdere inhoud, alhoewel Gezina en Buffy nog wel aardig intelligent overkomen als meisjes dan heh, dat wel weer. (buffy, niet reageren aub) en een paar mannen natuurlijk ook wel. De groeten, Elbert Kok:
Het lijkt me dat er genoeg mensen een goede respons hebben gegeven naar jou toe, maar als jij daar weer tegen in gaat, lijkt het mischien voor jou alsof de respons niet goed is.

De laatste opmerking van jou, naar Gezina en Buffy toe, lijkt me trouwens niet echt gepast hier op Helpmij.;)

Die opmerking is voor Buffy, die heeft me ooit min of meer terecht gewezen, nav een overigens zo niet bedoelde, vrouw-onvriendelijke opmerking. Dit was dus voor insiders, een beetje plagen. Er is hier trouwens al heel vlug iets niet goed heh, voor de moderators. Ieder zijn meug zalk maar zeggen. Maar aardig van je dat je voor de dames opkomt, zou je dat ook voor heren gedaan hebben?? Zoniet dan lijkt me dat pas echt vrouwonvriendelijk, die kunnen gewoon echtwel hun eigen boontjes doppen net als de gemiddelde heren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan