(weer) probleem met pc??

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjr

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hallo Iedereen,

ik heb een overweldigend probleem waar ik wederom weer eens zelf niet uitkomt.

Het volgende ik krijg regelmatig als ik applicaties aan het doen ben een plotselingen restart, als ik dan weer terug gekeerd ben in xp dan geeft ie het volgende weer.
Het systeem is hersteld van een ernstige fout, dit is veroorzaakt door een apparaat stuurpogramma bla bla bla.
Dat is het ene, ik heb namelijk ook last van dat de pc af en toe een freeze heeft voor ongeveer 5 seconden.
Maar nu heb ik laatst weer appart probleem er bij, ik krijg sinds kort ook blue screens!

Dit probleem heb ik eigenlijk al vanaf het begin dat ik de pc heb maar het wordt de laatste tijd steeds erger.

Wanneer krijg ik het: dat verschilt per keer, de ene keer als ik 1 dvd aan het lezen ben en 2 dvd's aan het branden ben, de andere keer als ik alleen aan het surfen ben, en de andere keer als ik een spel als fear aan het spelen. Dat verschilt per keer.

Ik heb in het logboek van windows het volgende ontdekt, in de map van systeem, dit is van de laatste error die opgetreden was, en windows aangegeven had dat het systeem was hersteld van een ernstige fout.

Bron: System error
Caterogie: (102)
Gebeurtenis-id: 1003

Foutcode: 100000d1, parameter1: 00000014, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: b754a0a7

Wat heb ik al gedaan: gecontroleerd op spyware, virus, gezocht bij google maar daar wordt ik niet wijzer van, het probleem is daar nog veel te divers en de temperaturen van mijn mb en cpu zijn ok, dit zit rond de voor de mb 32c en de cpu 39c. Ook heb ik een memtest gedaan en hier kwam ook niks naar voren.

Mijn systeem:
AOpen H600B behuizing waarin er 350 watt inzit
Pentium 4 3.0ghz
MDT 1024mb geheugen
Maxtor 80gb 8mb harddisk
2x Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10
Asus p4C800 moederbord
Club 3s 9600 pro ati videokaart
Nec 2500a brander
Nec 4550 brander
Plextor dvd speler
Creative Audigy ZS
Draaiend op xp prof sp2

Als jullie mij willen helpen graag, ik word er helemaal gek van, het wordt namelijk steeds erger.
Alvast bedankt voor degene die hier tijd insteekt om dit uhberhaut te lezen!!

Laatst bewerkt:
Nou ik heb het gelezen :D Liever te veel informatie dan te weinig.
Ook heb ik een poos zitten surfen. Genoeg categorie 102 en gebeurtenis 1003 maar de klachten zijn uiteenlopend.
Microsoft heeft een site waar je precies die foutcodes kunt uitzoeken maar ik ben helaas de link kwijt.
Het is al laat/vroeg mocht je je vannacht vervelen schakel dan eens 1 voor 1 je drivers uit. Dus driver 1 uitgeschakeld en dan werken met de pc. Misschien kun je zo ook iets achterhalen.

En anders moet je denk ik wachten tot iedereen weer wakker is :)

Je zegt dat je ook BSOD krijgt. Wat staat daarin?

Dat klopt. Ik ben eigenlijk opzoek naar een site van Microsoft waar alle stopfouten onder elkaar staan en deze worden dan weer uitgesplitst in parameters (dacht)
Lastig zoeken. Ik hoop dat iemand anders em heeft.
Met alleen Foutcode: 100000d1 ben je er n.l. niet. Dat is maar een hoofdcategorie.

m@rio zei:
Je zegt dat je ook BSOD krijgt. Wat staat daarin?

Daar heb ik een foto van genomen met mijn telefoon, als het geod staat deze hier onder.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Bijlagen

• Afbeelding(342).jpg
    Afbeelding(342).jpg
    59,5 KB · Weergaven: 73
Udfs.sys heeft te maken met je cd/dvd-rom.
Ook komt InCd veel voor in artikelen met udfs.sys.
Mocht je de laatste op je pc hebben schakel deze dan voorlopig even uit met start/uitvoeren/typ msconfig.
Welk brandprogramma gebruik je eigenlijk?

Met Mario's uitleg van die foutcode zal het nog wel duidelijker worden denk ik.

Ik gebruik Nero 7.0, ten tijde van dat blauwe scherm was ik inderdaad een dvd aan het branden, maar de freezes en spontaan opnieuw opstarten gebeuren ook als ik niet de dvd drive gebruik.

Dat is juist het aparte van het hele verhaal, het gebeurd random en niet specifiek op 1 ding.

Gelukkig wordt het verhaal niet gemaakelijker erdoor.

Maar gebruik je ook InCd? Schakel dat toch eens uit.
Er waren trouwens veel verhalen over branden en blauwe schermen maar als ik me niet vergist ging het meer over Win2000.
Ik ben te druk maar zoek zelf eens op die udfs.sys
Je komt genoeg tegen.

Elisa zei:
Maar gebruik je ook InCd? Schakel dat toch eens uit.
Er waren trouwens veel verhalen over branden en blauwe schermen maar als ik me niet vergist ging het meer over Win2000.
Ik ben te druk maar zoek zelf eens op die udfs.sys
Je komt genoeg tegen.

Ow sorry, je bedoelde InCd, daar heb ik een zoek opdracht naar gezocht maar die heeft niets gevonden, het programma ken ik zelf ook niet, ik brand ie ieder geval met Nero 7.0

Weer een opnieuwe opstart, tijdens het branden van 1 dvd en lezen van 2 dvd's.

Deze gegevens in het log boek, lijken op hetzelfde maar alleen parameter 4 is anders.

Bron: System error
Caterogie: (102)
Gebeurtenis-id: 1003

Foutcode: 100000d1, parameter1: 00000014, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: b6b090a7

Weer een dvd'tje weg gooien!

Jahoor, er zit ook een testtooltje bij om te kijken of ze goed zijn geinstalleerd.

Ik ben ook nog op zoek naar die UDFS.sys patch, voor 2000 zijn ze wel te vinden, maar overal staat voor XP dat je SP2 daarvoor moet gebruiken.

Misschien kun je eens kijken welke versie je daarvan hebt.

Lange Pier zei:
Jahoor, er zit ook een testtooltje bij om te kijken of ze goed zijn geinstalleerd.

Ik ben ook nog op zoek naar die UDFS.sys patch, voor 2000 zijn ze wel te vinden, maar overal staat voor XP dat je SP2 daarvoor moet gebruiken.

Misschien kun je eens kijken welke versie je daarvan hebt.

Kan je misschien vertellen waar ik dat kan zien?
De Aspi drivers hebben niet echt geholpen en probleem zich aanhouden.

Ow ik heb hem gevonden:
UDFS.sys versie 5.1.2600.2180

ik hoop dat je er wat aan heb.

ik heb trouwens via een ander forum die me aanraden om alle dvd drives los te koppelen tot nu toe nog geen errors gehad (lees +- 30 min), ik wil deze drives uiteraard wel gebruiken.

Hopende dat jullie wat aan deze info hebben.

Helaas ik heb weer een nieuwe foutmelding gehad in mijn logboek, overgens mijn systeem is wel wat stabieler geworden, hij heeft nog geen freezes gehad.

De volgende melding in mijn logboek
Bron cdrom
gebeurtenis id: 7
Beschadigde blok in apparaat \device\CdRom0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan