weer systeemregister

• Onderwerp starter Onderwerp starter luden
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Ik had 2 maanden geleden het gekende probleem "er is een fout opgetreden bij het toegang vinden tot het systeemregister..........." tijdens het opstarten. Na een tijdje zoeken en hulp van hier heb ik ontdekt dat dit een probleem was met messenger 5.0 ok dus messenger 4.6 terug geinstalleerd en het probleem was inderdaad opgelost. Vandaag was de foutmelding echter terug daar terwijl ik niets veranderd had! Ik heb dan maar scanreg /fix gedaan in dos. Mijn vraag is nu: kan dit een éénmalig probleem zijn dat opgelost geraakt door scanreg /fix of moet ik toch maar verder gaan zoeken? Ik heb wel via adaware ontdekt dat er een spyware in mijn register zat. Het betrof "DIALER Mainpean highspeed". Ik heb deze verwijderd, kan het hier iets mee te maken hebben? thx en greetz

Mocht je nu binnen korte tijd weer de foutmelding krijgen, dan zou ik de oorzaak zoeken bij slecht ram geheugen.

Groeten,

Pete1800
Moderator sectie Windows 95/98

P.S. Hoeveel MB ram heb je?

ondertussen weer een week zonder die melding. Toch een éénmalig probleempje geweest misschien? heb 192mb. thans en greetz

1,5 week geen last gehad en ja hoor vandaag was hij daar weer die systeemregisterfout. Zou het dan toch ram-geheugenprobleem zijn. Kan de fout dan zo onregelmatig voorkomen bij een geheugenprobleem? greetz

Ik heb er ééntje van 64mb en één van 128mb. Heb die van 64 er nu uitgehaald en ik wacht nu maar af. Ik veronderstel toch dat dit de juiste manier is? Laat wel iets weten! thanks

het probleem zat niet bij die van 64mb nu die andere maar eens proberen zeker?

Het blijkt niet aan het ramgeheugen te liggen. Heb nu "advanced system optimizer" gedownload van download.com. Heb daarmeer mijn register opgekuist en gedefragmenteerd. Vond ongeveer 140 ongeldige keys zelfs nadat ik ook al regcleaner had gedraaid! Zou dit de oplossing kunnen zijn?

Misschien heeft het probleem dan toch een software matige oorzaak. Heb je sinds het uitvoeren van advanced system optimizer het probleem weer gehad (ik weet niet hoe lang het geleden is, dat je het programma uitgevoerd hebt). Houd me a.u.b op de hoogte. Ben benieuwd.

Groeten,

't is nog maar geleden van gisteren. Tot hiertoe nog geen foutmelding gehad. Hou je wel op de hoogte! heb een ramgeheugentest laten draaien meet een prog dat ik gevonden heb. Gaf geen fouten, maar ik weet niet of dit te betrouwen is. Je hoort nog wel iets! greetz en thanks!

Er over heen installeren al geprobeerd? Je software blijft behouden.

ik ken het heb het ook vaak gehad wat ik dan meestal deed is regclean en naar windows update gaan alles goed updaten.

Maar als je dat doet, wordt het meestal minder

sorry dat ik ff de verkeerde werkwijze gebruikte. Zal de tips van hierboven nog eens proberen en dan maar weer zien. Je hoort nog iets. Bedankt!

niets helpt. Heb 3 dagen geleden format c gedaan en wat denk je vandaag? jawel daar was die fout weer!
help help ik weet het ni meer!!!!

luden,

Heb je al een keer ander (nieuw) geheugen geprobeerd?

Groeten,

mijn ramgeheugen: eentje van 64mb (origineel) en eentje van 128mb (een jaar geleden bijgeplaatst)
Ik heb die van 64mb er al eens uitgehaald en toen bleef de fout. Ik heb altijd gedacht die van 128mb zal het probleem wel niet veroorzaken want die is nog nieuw, maar nu begin ik toch te twijfelen dus ik zal toch maar eens een keertje proberen denk ik, want dit lijkt mij nog de enige mogelijkheid.
groetjes

ik heb het ook welles maar nadat ik windows update deed en elke keer het registerbestand opslaan na dat ik wat geinstaleerd had vaak restarten..niet heelveel instaleren en dan pas restarten. ligt denk ik niet aan het geheugen ik heb pas ook men geheugen vernieuwd heb het nu nog af en toe ligt aan windows....

bedoel je nu dat je de fout kreeg na een windows update, want ik begrijp je uitleg niet goed. Heb mijn pc ondertussen laten nakijken en ze hebben de fout niet kunnen uitlokken?!?! ligt het misschien aan de randapparatuur? =adsl-modem, printer?? nog iemand raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan