• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave van de inhoud van een cel werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuciaHwong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2015
Beste mede computeraars en mede computeraartrices,

Ik gebruik in een EXCEL document een formule waarin drie cellen van één en dezelfde rij zijn betrokken.
De formule luidt: =SUBSTITUEREN( B2;" ";"" )&SUBSTITUEREN( C2;" ";"" )&F2
Zolang deze formule ZO in de cel staat wordt keurig door het programma de waarde van het resultaat
van de formule weergegeven.
Nu verander ik deze formule in: =SUBSTITUEREN( B2;" ";"" )&SUBSTITUEREN( C2;" ";"" ).
Op het moment dat ik de ENTER heb ingedrukt verdwijnt de waarde in de cel en wordt de nieuwe
formule (met twee cel verwijzingen daarin dus) weergegeven.
Wat ik daarna ook verzin of probeer, ik krijg het niet voor elkaar om de waarde in deze cel
weer zichtbaar te maken.

Wie o wie kan me helpen?

LuciaHwong. :confused:

Ik denk dat de cel met de formule wellicht als tekst is opgemaakt.
Probeer opmaak Algemeen. (rechter muisknop op de cel, celeigenschappen, tab getal etc...)

Waarom staat er steeds een spatie voor de celverwijzing? Is niet nodig en wellicht oorzaak van het probleem. Plaats anders eens een voorbeeld.

... en wordt de nieuwe formule (met twee cel verwijzingen daarin dus) weergegeven. Dus je ziet de formule i.p.v. het resultaat? Klopt dat?

Zo ja: kijk eens bij Bestand>> Opties >> Geavanceerd >> kopje Weergaveopties voor dit werkblad. Als er een vinkje staat bij "Formules weergeven i.p.v. de berekende resultaten" deze weghalen. Zo nee: moeten we verder speuren.

Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden, en zo snel!

Beste Timshel. Je hebt het bij het rechte eind. En zo snel! :p Heb je de problemen en de bijbehorende oplossingen op de plank liggen? Ik ben blij dat dit probleem opgelost is. Als je er zelf ZO lang mee bezig bent en het wil maar niet lukken, dan is meedenken van een ander zeer welkom. Dank, dus! Maar toch nog een doorvraag vraag: "Wat is dan het eigenlijke verschil tussen een cel met opmaak Tekst en één met opmaak Algemeen?" Dat zou ik graag nog willen leren van iemand.

met tekst voorkom je vooral dat excel getallen herkent en op zn manier gaat neerzetten. Dan krijg je bijvoorbeeld dat met telefoonnummers de eerste 0 weg valt.

Ik vind opmaak Tekst onhandig, juist vanwege de in dit topic behandelde vreemde bijwerking. Ik gebruik het zelf daarom liever niet.
Om bijvoorbeeld getallen als tekst weer te geven kun je er een apostrof voorzetten ('010 wordt weergegeven als 010 in de cel in plaats van 10), of als het om een formule gaat een lege string (="" & 3+4).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan