weet niet goed wat doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyb

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo,
Ik heb een online virusscan met house-call gedaan en kreeg na verwijderen van een paar viezigheden volgende boodschap: MS05-050 en ook nog MS06-002
Ik ben dit gaan opzoeken bij microsoft maar snap het niet helemaal.
Is dit nu een virus of een beveiligingsupdate dat beschouwt wordt als een virus?
En welke aktie moet ik ondernemen?
Hartelijk dank

bennyb zei:
Hallo,
Ik heb een online virusscan met house-call gedaan en kreeg na verwijderen van een paar viezigheden volgende boodschap: MS05-050 en ook nog MS06-002
Ik ben dit gaan opzoeken bij microsoft maar snap het niet helemaal.
Is dit nu een virus of een beveiligingsupdate dat beschouwt wordt als een virus?
En welke aktie moet ik ondernemen?
Ga eens naar Windows Update en controleer of er essentiële updates zijn die je nog moet installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
updates uitgevoerd wat nu?

Hoi,
Snelle reactie, tof!!
Nu heb ik inderdaad nog 4 essentiele updates uitgevoerd.
3 ervan hadden te maken met beveiliging van directX 8 en de laatste was een hulpproramma voor het verwijderen van schadelijk software.
Wat moet ik nu doen?
UPDATE
Lap, heb ondertussen nog een scan met panda gedaan en ben dit beest tegengekomen: EXPLOIT/BYTEVERIFY panda komt zeggen dat ie dit onschadelijk heeft gemaakt, maar deze boodschap blijft steeds terugkomen, ik neem aan dat panda dit dus toch niet weg krijgt.
Iemand soms een suggestie?

Laatst bewerkt:
bennyb zei:
heb ondertussen nog een scan met panda gedaan en ben dit beest tegengekomen: EXPLOIT/BYTEVERIFY panda komt zeggen dat ie dit onschadelijk heeft gemaakt, maar deze boodschap blijft steeds terugkomen, ik neem aan dat panda dit dus toch niet weg krijgt.
Iemand soms een suggestie?
Leeg de cache van Java even:

Java 1.5: Configuratiescherm -> Java -> tabblad General -> Delete Files

Oudere versies: Configuratiescherm > Java Plug-in Control Panel > tabblad Cache > Clear

Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Heb gedaan wat je zei en heb dan nog eens gescant met panda maar die loopt nu steeds vast.
Als ik op stop duw krijg ik de boodschap dat ie 1 virus heeft gevonden maar zegt er niet bij de welke.
Hierna krijg ik het bericht: dit programma reageert niet. Nu stoppen?
Wat is er hier allemaal aan de hand? De pc staat nochtans permanent onder bescherming van Panda en toch nog van die prullen :(
Bedankt

Beste Buffy,
Ik krijg er grijze haren van.
Ik heb jouw artikel over veilige modus doorgenomen maar het lukt mij niet om met panda te scannen. Temeer omdat het niet onder mijn programma's staat en als ik bestanden laat zoeken van panda dan krijg ik enkel een paar read me files en het bestandje om panda te installeren.
Ik vermoed dat ik dat bestandje toch niet moet gebruiken vermits panda alreeds geinstalleerd is?
Schijfopruiming is goed afgelopen maar de scan van panda blijft nog steeds vastlopen.
Is er een andere manier om panda tch te gebruiken in veilige modus?
Heb ook al geprobeert in veilige modus met netwerkmogelijkheden te werken maar daar kreeg ik dan ook alweer meteen een foutmelding.
Brrrrr. Help please

Ik volg je niet. Hoe scan je in normale modus dan met Panda? Je hebt het toch niet over de online scan van Panda, dacht ik? In veilige modus gaat het scannen met je antivirusprogramma precies zoals in normale modus...

Dit is een panda die via licenties werkt en dan moet je via administrator je bestand downloaden.
Er komt dan aan de rechteronderkant het icoontje van panda die constant online is.En juist dit icoontje is nergens meer te vinden.
Veel beter kan ik het helaas niet uitleggen vrees ik.
Hoop dat je hiermee voldoende weet.

Ik heb hier het boekje van panda bij de hand en het heet webadmin antivirus

Dit dus. Je bent dus beheerder van een groot (bedrijfs)netwerk, begrijp ik? Want daar is dit programma voor.

Yep, dat is het.
En laat die beheerder van een groot netwerk maar weg want het gaat hier om een paar kleine winkeltjes die elk een pc of 2 staan hebben 10pc's in totaal.
Enfin, ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en heb nog wat rondgekeken op de site van panda zelf maar helaas weer zonder resultaat.
Ga nog een beetje verder zoeken maar kan pas maandag weer de draad oppikken op dit forum. Hoop dat dit geen probleem is?
Ga ondertussen mijn HD weer installeren op mijn eigen pc.
Allerhartelijk bedankt en tot maandag.
Groeten Bennyb:)

bennyb zei:
Ik heb hier het boekje van panda bij de hand en het heet webadmin antivirus
buffy zei:
Je bent dus beheerder van een groot (bedrijfs)netwerk
attachment.php

:D :D ;)

Guus.

Laatst bewerkt:
Yep, ikke terug.
Heb vrijdagavond nog een mail naar panda verzonden maar heb intussen nog geen reactie gekregen.
Weet jij ondertussen al iets meer hoe ik die panda kan vinden in veilige modus?
Groeten B
update
Is DSO exploit eigenlijk hetzelfde als exploit/byteverify?
en zou ik het dan effectief op deze manier kunnen verwijderen ( zie link ) en dan een beetje naar onder scrollen.
http://www.computerlijn.be/wEb/y-tips.htm
Dan is al dat gedoe met panda niet meer nodig want ik heb van hun nog steeds geen antwoord gekregen.
Groeten

Laatst bewerkt:
bennyb zei:
Is DSO exploit eigenlijk hetzelfde als exploit/byteverify?
Nee, maar als je de laatste versie van IE en alle Windows Updates hebt, is hij even onschadelijk als exploit/byteverify.
bennyb zei:
en zou ik het dan effectief op deze manier kunnen verwijderen ( zie link ) en dan een beetje naar onder scrollen.
http://www.computerlijn.be/wEb/y-tips.htm
Ja, ik heb die methode ooit ook eens gebruikt en die werkte goed.

Guus.

Hallo,
Ik heb de updates wel pas na de besmetting gedaan!
Is hij nu dan al onschadelijk?
En jij denkt dus als ik het goed begrijp dat ik exploit/byteverify met datzelfde progje kan verwijderen?

bennyb zei:
Ik heb de updates wel pas na de besmetting gedaan!
Is hij nu dan al onschadelijk?
Volgens mij wel, maar als ik het mis heb, corrigeert Buffy dat vast wel. ;)
bennyb zei:
En jij denkt dus als ik het goed begrijp dat ik exploit/byteverify met datzelfde progje kan verwijderen?
Nee, die verwijder je door de cache van Java te legen, zoals Buffy hierboven al heeft uitgelegd.
Het opduiken van DSO exploit in scans voorkom je op de manier die hier beschreven wordt en die je zelf al gevonden had.

Guus.

Nee, die verwijder je door de cache van Java te legen, zoals Buffy hierboven al heeft uitgelegd.
Dit heb ik al gedaan ondertussen maar mijn pandascan blijft nog steeds vastlopen na pakweg 2 minuten te scannen.
Het vreemde hieraan is dat ik net voor het vastlopen een boodschap van outlook express krijg dat mijn instellingen voor account etc.. nog niet zijn uitgevoerd.
Ik klik dan steeds op sluiten vermits ik met de besmette pc toch offline bezig ben.
Dan zegt panda dat ie een virus gevonden heeft maar zegt er niet bij dewelke.
Hierna krijg ik dit programma reageert niet nu beeindigen?
Heb ondertussen bij viruseneclopedie exploit/byteverify opgezocht maar zonder result.

bennyb zei:
mijn pandascan blijft nog steeds vastlopen na pakweg 2 minuten te scannen.
Het vreemde hieraan is dat ik net voor het vastlopen een boodschap van outlook express krijg dat mijn instellingen voor account etc.. nog niet zijn uitgevoerd.
Ik klik dan steeds op sluiten vermits ik met de besmette pc toch offline bezig ben.
Dan zegt panda dat ie een virus gevonden heeft maar zegt er niet bij dewelke.
Hierna krijg ik dit programma reageert niet nu beeindigen?
Ik heb geen idee wat hier aan de hand is. :(

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan