Weg ermee MSN van de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vergeet helemaal de Windows firewall. Daar kan je per programma instellen of ie wel _of niet_ op internet mag. Dus gewoon de programma's die je wilt toelaten en de rest blokkeren...

+ Nog die account en blokkade in IE... :thumb:
 
Kijk naar de volgende link als je MSN (en Hotmail) helemaal wilt blokkeren: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1478673#post1478673
Het is mijn uitleg met de bijlage erbij.

De locatie van Hosts, C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC kan anders zijn. De C staat voor de letter van de partitie waar Windows op is geïnstalleerd.

Maar een apparte account voor de kids is wel de makkelijkste manier;)

Succes:)
 
Tja technisch allemaal mogelijk...ik heb dan toch liever dat ze thuis Ms-ennen zodat ik controle heb over wat ze doen. Af en toe kijk ik wel eens een chatlogje na en ik moet zeggen dat mijn dochter ook vragen krijgt over de kleur van haar string of slip. Tot nu toe heb ik bemerkt dat ze dan het gesprek beëindigt of niet antwoord. Ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt dat de webcam niet is bedoelt voor showtjes etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat je dan heel goed duidelijk kan maken wat wel en niet kan. Lijkt me toch veel beter dan een wedstrijd aangaan wie uiteindelijk het slimste is op de computer.

Met vriendelijke groeten,

René.
 
Mwah, je hebt ook mensen die gaan er serieus op in omdat ze het stiekem wel interessant vinden. Ik lees ook wel eens logs... en werkelijkwaar wat de jeugd allemaal "bespreekt"? Niet normaal meer.. en dat is dan 16.

Neh, ik begrijp het standpunt van de topicstarter best. Ik zou later ook exact zo reageren en zelfs volledig het internet voor mijn dochter afsluiten. (Gelukkig ist nog niet zover.... :p nog een jaartje of 20 op z'n minst :p :p)
 
Het is volgens mij allemaal lood om oud ijzer. Je kids kunnen bij ieder andere pc van vrienden inloggen op msn. Overal kun je ze toch de hele dag niet nalopen. Ik wens je succes.
 
Geplaatst door humpe
Het is volgens mij allemaal lood om oud ijzer. Je kids kunnen bij ieder andere pc van vrienden inloggen op msn. Overal kun je ze toch de hele dag niet nalopen. Ik wens je succes.
Dat ligt eraan.

Als de kids een paar keer iets hebben gedaan waardoor de computer is ontregelt (virus binnenhalen, msn plus met sponsors installeren en zulke dingen) maakt het niet uit als ze bij vriendjes inloggen. Maar wanneer het om cammen met vreemden gaat en zo zou je als ouder willen dat heel msn weg was.

Maar wij weten nog steeds niet wat de kids precies fout hebben gedaan dus dat blijft gokken:confused:
 
of je trekt de webcam er uit en bergt die op achter slot en grendel ;)

Olav
 
eigenlijk is de simpelste methode Opvoeding en afspraken.

Je kan dingen verbieden of onmogelijk maken maar er is altijd wel een manier om toch iets vergelijksbaars te krijgen.
(Wat niet mag is altijd leuker)

Maak duidelijke afspraken, zorg evt. dat alles in een logboek wordt gezet.
Geef ook aan dat je soms evt. de logboek kan doorkijken op "vreemde" dingen.

Maak ook afspraken wat wel en niet mag worden geinstalleerd. (iets niet volgens afspraak geinstalleerd of gedaan, kan evt. "gestraft" worden met een periode geen internetvebinding bv.)


ik heb zelf met MSN nog nooit een virus oid binnen gekregen.
Kijk eers maar eens of er p2p software aanwezig is. Dat geeft volgens mij meer ellende op dan MSN software.

Er is wel software te krijgen wat bv erotische sites kan blokkeren, maar dat is altijd hollen achter de feiten.
 
Dennis heeft het al heeeeel kort toegelicht ....
Heel simpel ... blokkeer de poorten TCP/UDP die MSN gebruikt, dat kan in je software van je router :)
En dan natuurlijk de webmessenger sites uit de lucht halen dmv het HOST bestand :)
 
Ik heb niet echt het idee dat de TS nog gaat reageren ? :confused:
 
Geplaatst door BrEeZeR
Ik heb niet echt het idee dat de TS nog gaat reageren ? :confused:
De kinderen hebben haar van internet gekicked :D :D :p
ze probeerde het ook al op een ander forum, toen betrapte de kids haar.....goed 1x, kan gebeuren...maar nu ÓÓK nog op helpmij!! TOEN was de maat vol! Geen internet meer voor TS :thumb: :D ;)
 
ik ben ook 16 jaar en heb mijn ouders ook volledig in mijn macht;) Kben wel van het mannelijk geslacht en dan gaan ouders raar maar waar minder snel ongerust komen:) Ik heb hun volledige windows geinstalleerd op hun pc en er zit zelfs verborgen hardware in:p waarvan zij nix weten:p(ze weten niet dat ik de nieuwste games op kan draaien). Ik kan ze alles wat ik wil wijsmaken: zoals van de videokaart is kapot(zorg dan dat het shared videogeheugen op nul staat zodat ze geen beeld hebben) Uiteraard perfect op te lossen door bios te resetten, maar ik heb hierdoor wel in mijn pc een gratis nieuwe videokaart:p

Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat kinderen meer van pc's kennen(meestal) en dat ouders moeten opletten dat ze niet te streng worden...Eiglijk hoort het omgekeerd te zijn, maar hier is het ook niet zo:p.

Ik denk wel dat de kinderen straf zullen krijgen, tenzij ze slim genoeg zijn en ervoor zorgen dat het lijkt op een virus ofzo(wat ik vaak doe)
 
skelle je hebt gelijk, maar kom op zeg wees een vent en ga werken voor die videokaart van je!!!!
Ik zou er niet trots op wezen om je ouders zo te behandelen.
:confused: :8-0:
 
Nou ehm... Ik mag anders ook altijd hun problemen oplossen(Ik "mag" iedere week hun pc opkuisen en wees maar gerust dat daar dan wat op staat. Ik weet niet wat ze daar allemaal op doen, maar spywareblaster en al die progjes staan geinstalleerd en toch komt er zoveel binnen:confused: ) Ooit eens moeten windows moeten opnieuw installeren omdat moeder es dacht slim te zijn en in de windows map wat "overbodige" bestanden weg te doen. Vader wilde USB schijf formatteren in schijfbeheer(kweet, wrom doet hij het niet via deze computer:(), verzet hij per ongeluk de actieve partitie(Die werd dan de D) Met gevolg dat de pc uiteraard niet wou opstarten. Dan mag je je ouders al es een loer draaien met een nieuwe videokaart vind ik tog. Heb toen weer een dag bezig geweest met die windows en al die programma's opnieuw te installeren... En dan nog eens een broer die ook graag zit op die pc, maar neit eens een programma of de pc kan afsluiten, dat vraagt om problemen.

Kortom: als ik al die problemen niet zou hebben opgelost(ja, ik heb al vele van die problemen op helpmij.nl moeten voorleggen!!) dan had het hun heel wat meer geld gekost aan reparaties, dan aan mijn simpele geforce 5200 van 50 euro

:edit: Ik heb dan ook mijn computer(eiglijk ook die van mijn ouders, maar die zitten tog altijd op de andere) moeten beveiligen met een passwoord, anders zou ik hier ook af en toe op mogen formatteren, en hier staat heel wat meer op van programma's, games, muziek, school... en tegen dat ik dan al die programma's zou geinstalleerd hebben, ben ik 4 dagen verder.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat ook niet om het geld maar om de principiele kwestie.
Hoe vaak denk je dat ik niet wordt geroepen om te helpen. Ik heb er een dagtaak aan om al die problemen op te lossen. Waarvoor ik dan ook nog de schuld krijg :(
omdat ik het meeste achter die pc zit.
(gelukkig heb ik hard gewerkt voor wat centjes en een eigen pc aangeschaft).
Het gaat toch ook om de ervaring die je opdoet.
Het is meestal een kwestie van geven en nemen, wie zorgt er elke dag voor het eten en voor een schoon bedje? (nou vast jij niet)
 
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 http://www.helpmij.nl



Waarom kom ik hiermee nog wel op helpmij ? :8-0:
 
Geplaatst door rene_overtoom
ik ben er nog steeds :S:S
zelfs na een reboot kan ik er nog op :|
Download het volgende Hosts-bestand: http://members.lycos.nl/testrve123/Bestanden/HOSTS 1.zip
Even unzippen en je originele HOSTS overschrijven.
Deze kan je van tevoren nog even kopieren naar een andere locatie. Dan kan je hem naderhand weer terugzetten en hoef je de regels niet handmatig te verwijderen.

Succes:)

EDIT: Link werkt niet (altijd goed). Even kopieren en in je adresbalk plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan