weglopende muis :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb sinds kort een optische muis aangeschaft. Met snoer. Dus niet draadloos.

Werkt wel relaxter dan zo`n bolletjes ding vind ik...soepeler...mede omdat ie nieuw is denk ik :-)

Maar hij zweeft soms zo maar over het scherm heen dan, zonder dat ik hem aanraak :S
Wat is daar tegen te doen? Is soms best vervelend.

En soms is hij zomaar 3 seconden uit beeld, om vervolgens ergens anders weer terug te komen ....wat is er mis met mijn muis?

heb je een glad of spiegelende ondergrond??probeer eens een goed matje eronder te leggen

hij doet het zowel op spiegelend houten ondervlak als met muis matje die niet geplastifseerd is maar 1 of ander soort stof

daar heb ik ook last van.
dan heb ik hem aan de rechterkant van mijn schermen dan zie je hem zo weg lopen naar de linkerkant.
die van mij ligt op een boekje
.
dus heb geen last van weerspeigeling maar toch doet hij het.

en weet ook niet of het aan het draad kan leggen als het draad strak staat dat hij hem dan een stukje weg trekt.
zodat het lijkt als of de muis zelf weg loopt.

Klopt, er hoeft maar een beetje spanning op die draad te staan en de muis gaat "lopen". Zie het als een voordeel: ZO gevoelig is het ding nou eenmaal; een honderdste mm verschuiving wordt al opgemerkt. Erg fijn in grafische programma;s als je met grote zoom een bewerking moet uitvoeren tot op de pixel nauwkeurig.

Ik had hetzelfde probleem. Mijn muis zat tijdelijk in een usb-hub en gaf dit probleem. Inpluggen in een usbpoort van t moederbord loste het probleem op. Met andere woorden; probeer een andere usbpoort

MisterDennis zei:
Werkt wel relaxter dan zo`n bolletjes ding vind ik...soepeler...mede omdat ie nieuw is denk ik :-)
Overigens werkt mijn muis na 4 jaar nog steeds even soepel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan