Weigerende internet verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Sinds 2 dagen krijg ik geen verbinding meer met het internet.
Ik heb @home kabel.
Na gebeld te hebben met de helpdesk ben ik er nog steeds niet uit.
Zij hebben de verbinding tot aa de modem gecontrolleerd en die is goed. De verbinding tuusen de pc en modem is ook ok, kun je ook zien aan een lampje op de modem. Ik krijg alleen geen goed IP adres toegewezen, zelfs met een vast IP adres van de provider kom ik het net niet op. Ik heb de netwerkkaart al verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. De virusscanner verwijderd maar nix helpt.
Volgens de helpdesk moet ik windows maar opnieuw installeren omdat resten van een virusscanner of firewal de verbinding blokkeren. Ik vind dit een volledig *** antwoord aangezien de windows installatie een maand oud is en er geen rare dingen zijn gebeurd sinds die tijd. Dus geen vage software geinstalleerd of zo.
Wie weet raad???? want van @home kan ik dus nix verwachten.

Ik neem aan dat je de modem al gereset hebt?
Laat de modem 10 minuten spanningsloos.

Staat je computernaam goed ingesteld?

Laatst bewerkt:
Computernaam is goed, ik heb idd de modem uit gezet, echt door het netsnoer eraf te halen en niet alleen met het aan/uit knopje. De modem 10 minuten uit zetten heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond direct als ik thuis kom doen.
Wat doet de modem eigenlijk als ie zo lang uit staat want ik heb het idd vaker gehoord om zo problemen op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan