Status quo na installatieprocedure
In de eerste plaats: je hebt het geweldig duidelijk uitgelegd en vooral de aanwijzingen d.m.v. links en visuele aanwijzingen waren geweldig. Ik heb geheel volgens deze procedure de deinstallatie en installatie uitgevoerd.
De proef op de som: Na een cd in m’n dvd-speler gelegd te hebben en aangegeven te hebben dat ik een nummer met Windows Media Player wil openen krijg ik de mededeling weer “Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.” en lukt het niet de Windows Media Player aan de praat te krijgen. De rest gaat weer net zo als eerder beschreven.
Je voorgaande vraag over Everest zou ik ook nu weer op dezelfde wijze beantwoorden; alles staat er nog net zó bij.
Als ik rechtsklik op de icoon rechts op de werkbalk (SoundMax Integrated Digital audio) krijg ik een rolluikmenu met daarin 4 groepjes, t.w.
De 1e groep:
SoundMax configuratiescherm. Als ik hier verder op klik krijg ik de melding “Digital output is taken by another application” > geef ik OK dan krijg ik een schermpje met 1 tab MIDI-SYNTHESIZER Standaard synthesizer geluidsset en kan ik een keuze maken uit SoundMax General Midi (daar staat ie op) of SoundMaxGlite.
DLS-Lader. Hierin zit een knop Windows Media Player uitvoeren
De 2e groep:
Windows Media Player.
Multimedia.
Volume. >>> Als ik het volume hier probeer wat zachter te zetten lukt dat niet. Ik krijg de mededeling: “Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar. Open het configuratiescherm als u mixerapparaten wilt installeren, klik op printers en andere hardware en vervolgens op hardware toevoegen. Deze toepassing wordt nu afgesloten.”.
De 3e groep:
Info [korte productinfo]
SoundMAX FAQs: hierin staat onderstaande info, t.w.
SoundMAX® Help - Antwoorden op veelgestelde vragen
Zie voor nieuws en updates de website van SoundMAX op
www.soundmax.com.
DE TAB 'LUISTEROMGEVING' IN HET CONFIGURATIESCHERM
Waarom zijn er geen regelingen voor driedimensionaal spelgeluid?
De SoundMAX maakt gebruik van interne functies voor driedimensionaal spelgeluid, die direct door het spel zelf aangestuurd worden.
Wat is 'Luidsprekerinstelling' en welke layout moet ik kiezen?
Met de luidsprekerinstelling kunt u het systeem op uw luisteromgeving afstemmen. Kies 'Stereo koptelefoon' als u een koptelefoon gebruikt of 'Stereo luidsprekers' als er twee luidsprekers voor u staan (op uw bureau of in uw beeldscherm of laptop). Indien ondersteund door uw systeem, kunt u ook de optie 'Quad-luidsprekers (Multi-drive surround)' kiezen. Hiervoor moeten er twee luidsprekers voor u en twee luidsprekers achter u staan. U kunt 'Surround sound-luidsprekers (5.1 surround)' kiezen als u een thuisbioscoop-instelling hebt met drie luidsprekers voor u, twee luidsprekers achter u en een subwoofer voor laagfrequente effecten hebt.
Wat is het verschil tussen de twee instellingen voor 'Lokatie voorste luidsprekers' bij 'Luidsprekerinstelling'?
De instelling 'Dicht bij elkaar' is bestemd voor ingebouwde luidsprekers in beeldschermen en laptops, of voor wanneer de luidsprekers vlak naast het beeldscherm staan. Kies de instelling ‘Ver van elkaar’ als de luidsprekers verder uit elkaar staan of wanneer u het geluid afspeelt via een grote geluidsinstallatie.
Wat is ‘virtual surround’?
Als u films met een uit meerdere kanalen opgebouwde audiotrack bekijkt maar niet over een luidsprekerset voor 4 of 5.1 kanalen beschikt, dan maakt SoundMAX automatisch 'virtuele' luidsprekers aan binnen uw stereoluidsprekerinstelling. Als u niet wilt dat SoundMAX automatisch virtuele luidsprekers creëert, kruis dan het vakje 'Uit' aan. Als u graag virtual surround wilt gebruiken voor uw koptelefoon, dan kunt u een upgrade aanschaffen door op de knop met het koptelefoon-pictogram te klikken. Na het aanschaffen en installeren van deze upgrade, activeert de functie zichzelf automatisch wanneer u een film bekijkt en via de koptelefoon luistert.
Wat zijn ‘akoestische omgevingen’?
Akoestische omgevingen zijn virtuele plaatsen voor het beluisteren van geluiden en muziek. Deze omgevingsmodellen kunnen 'sonische landschappen' zoals concertzalen en tunnels simuleren. U kunt van luisteromgeving veranderen door uit de lijst een nieuw omgevingsmodel te kiezen. De modellen zijn dezelfde als die gebruikt worden in spellen die gebruik maken van Environmental Audio™ (EAX™). Ze worden automatisch geactiveerd en aangepast door zulke games.
Wat is ‘Virtual Ear™’?
Virtual Ear bewaart aangepaste 'oormodellen' voor verschillende gebruikers. Zo'n model is speciaal afgestemd op het oor van een bepaalde luisteraar en is te kiezen uit de lijst. Standaard zijn er twee voorbeeldmodules inbegrepen die bestemd zijn voor volwassenen en kinderen. Als u uw eigen modellen wilt maken voor gebruik met SoundMAX, dan kunt u de upgrade-toepassing Virtual Ear aanschaffen door op het pictogram met het oor te klikken. Nadat u deze upgrade heeft aangeschaft en uitgevoerd, kan Virtual Ear direct worden gestart via het pictogram met het oor.
Waarom klinkt het testsignaal in de testluisteromgeving als ruis?
Deze ruis wordt roze ruis genoemd. Het is een geluidssignaal dat gebruikt kan worden om te controleren of alle luidsprekers goed zijn aangesloten en op de juiste plaats staan. Het is de bedoeling dat het geluid uit elke luidspreker even hard klinkt. Soms helpt het om wat met de luidsprekers te schuiven om het juiste evenwicht te krijgen.
DE TAB 'MIDISYNTHESIZER' IN HET CONFIGURATIESCHERM
Wat is MIDI?
MIDI (Musical Instrument Digital Interface) is een protocol waarmee synthesizers met elkaar communiceren.
Wat is GeneralMIDI (GM)?
GeneralMIDI is een beschrijving van een set van 128 geluiden en een drumset. Een GeneralMIDI-bestand kan op elke GeneralMIDI-synthesizer worden afgespeeld met vergelijkbaar resultaat. De meeste MIDI-bestanden die u op het internet vindt, zijn opgebouwd in het GeneralMIDI-formaat. Sommige geluidskaarten maken gebruik van minder realistische geluiden voor GM-instrumenten. De SoundMAX-synthesizer beschikt echter over een grote, professionele GeneralMIDI geluidsset.
Wat is een ‘.MID’-bestand?
Een '.MID'-bestand is een bestand waarin een MIDI-sequence is opgenomen. In zo'n bestand staan aanwijzingen voor de synthesizer voor het afspelen van muziek of geluid. Het lijkt op de manier waarop een tekstverwerker een document maakt van een bestand waarin alleen tekens zijn opgeslagen.
Wat is de 'standaard synthesizergeluidsset’?
Hiermee kan worden ingesteld welke geluidsset de SoundMAX-synthesizer standaard gebruikt voor het afspelen van GeneralMIDI (GM)-bestanden en MIDI-bestanden die compatibel zijn met de XG sound map (XGlite™). SoundMAX wordt geleverd met een professionele GeneralMIDI geluidsset van 4 MB en een XGlite geluidsset van 1,2 MB. Kies de XGlite-set voor het afspelen van MIDI-bestanden in het Yamaha XG-formaat. Bezoek regelmatig de SondMAX-website, waar upgrades voor de GeneralMIDI-geluidsset kunnen worden gedownload of aangeschaft.
Wat is een MIDI-stem?
Een MIDI-stem is een enkele noot of een enkel geluid dat op de SoundMAX synthesizer wordt afgespeeld.
Hoeveel stemmen kan de SoundMAX-synthesizer tegelijk afspelen?
De SoundMAX-synthesizer heeft een schaalbaarheidsfunctie genaamd MAXvoice™. MAXvoice geeft u automatsich het maximale aantal stemmen dat mogelijk is met uw processor en configuratie. De meeste MIDI-sequences gebruiken hooguit 32 stemmen. Meer dan 64 komt bijna niet voor.
DE DLS LOADER
De SoundMAX-synthesizer kan MIDI-bestanden afspelen die gebruikmaken van eigen DLS geluidssets. Wat is DLS en hoe kan ik DLS-bestanden in de SoundMAX laden?
Met DLS (DownLoadable Sounds) kunt u aangepaste geluidssets in de SoundMAX-synthesizer laden. Musici maken deze geluidssets vaak voor gebruik met bepaalde MIDI-bestanden. U kunt daarnaast zelf MIDI-bestanden en DLS-geluidssets maken met daarvoor bestemde toepassingen. SoundMAX ondersteunt de nieuwste versie van DLS (Level 2), die een betere geluidskwaliteit oplevert. Om een MIDI-bestand met een bijbehorend DLS-bestand te spelen, start u de toepassing DLS Loader.
Wat is een .RMI-bestand?
Dit is één bestand waarin zowel een MIDI-sequence als een speciaal aan die sequence aangepaste DLS-geluidsset is opgenomen.
Hoe gebruik ik de toepassing DLS Loader?
Er zijn twee manieren om een MIDI-sequence automatsich te laden en af te spelen in Windows Media Player met de bijbehorende DLS-geluidsset. Als u een .RMI-bestand selecteert, wordt het daarin opgenomen DLS-bestand automatisch geladen. Als u een .MID-bestand selecteert waar een .DLS-bestand met dezelfde naam bij hoort, dan worden ze beide automatisch geladen. U kunt daarnaast handmatig .MID- and .DLS-bestanden laden en daarna op de knop 'Windows Media Player uitvoeren' klikken.
De 3e groep:
Afsluiten.
Dit is het hele verhaal. Ik weet het nu echt niet meer wat ik nu moet of kan doen en wacht je bericht even verder af.
Hartelijk bedankt!