wel goed en betaalbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
toen mijn hp scanner het begaf heb ik een epson scannerprinter gekocht.
Helaas heb ik alleen maar ellende met het onding
ik verspil meer inkt aan doorspuiten dan dat ik printen kan
als ie een week niet gebruikt is zit alles verstopt.
En de zwart krijg ik inmiddels met geen mogenlijkheid meer ontstopt
Met mn ouwe printer van HP had ik dat probleem nooit
dat was een stoomtank van 10 jaar oud en die deed het gewoon als ik hem nodig had.

De epson kan van mij naar de schroothoop, ik ben het gedoe helemaal zat.
Maar wat is nu een goede betaalbare vervanger?

Wat wil je er mee printen ? foto's? (ik vind printers altijd maar rare dingen, ze hebben altijd wel een probleem)

Wil je zo'n all-in-one? Dan een laser all in one kopen. Wel iets duurder in aanschaf, maar daarna veel zuiniger. De toners zijn welliswaar duur, maar de prijs per print is dan weer veel lager.

Ik heb onlangs de Samsung CLX 3185 AIO voor een van mijn klanten gekocht. Prima ding!

Houd dan wel in het achterhoofd dat een (kleuren)laser all-in-one, niet de fotokwaliteit kan printen die een inktjet wel levert. Een laserafdruk is prima voor een verslag, werkstuk en dat soort printjes, maar voor een kwalitatief hoogwaardige fotoprint zit je nog steeds vast aan een inktjet.

Hoe zit het met je garantie dan? Of heeft dat ding die kuren na langer gebruik?
Mijn buurman heeft een epson en heeft er nog nooit problemen mee gehad.

Houd dan wel in het achterhoofd dat een (kleuren)laser all-in-one, niet de fotokwaliteit kan printen die een inktjet wel levert.

Dat is absoluut waar :thumb:. Toch vond ik de kwaliteit van de kleurenlaser die ik gekocht heb best goed. Het is in de jaren natuurlijk allemaal wel iets beter geworden.

Hoe zit het met je garantie dan? Of heeft dat ding die kuren na langer gebruik?
Mijn buurman heeft een epson en heeft er nog nooit problemen mee gehad.

Ik kom het vaak tegen, problemen met inkjets en all in one's op basis vna inkjet technologie. Vaak zie je dat het transportsysteem snel verrot is. Soms zie je door slecht onderhoud dat apparaten ook kuren beginenn te vertonen.

Maar ja, ergens moet er ook op bezuinigd worden. Een all in one (inkjet) heb je tegenwoordig al ver onder de 100 euro

@marie1

ik heb zelf een HP PhotoSmart B110
dit is een all-in-one printer (inkjet)
er zit zelf wifi ingebouwd (ook mogelijk als netwerkprinter)
scanner erboven op :thumb: helmaal top
hij kost 99 euro

veel succes !

hieronder een afbeelding
HP-Photosmart-Wireless-e-All-In-One-B110_1.jpg

wat wil ik er mee printen
voornamelijk huis tuin en keuken dingen.
soms wat zakelijk.
een foto zonder strepen zou wel fijn zijn.
echt hele hoogwaardige fotos laat ik wel elders afdrukken.

de epson is twee jaar oud dus geen garantie meer.
en waarschijnlijk zouden ze de verstopping toch aan mijzelf wijten en niet aan het apparaat.

(zit me opeens af te vragen of er een ander alternatief is voor koppen reinigen dan doorspuiten?)

Als ik het mij goed herinner dat heeft de Epson toch geen aparte printkop, maar zit de 'kop' op elk separaat tankje, m.a.w. bij het vervangen van het tankje heb je voor die kleur weer een 'nieuwe' kop, of vergis ik mij nu?

In mijn optiek zijn al die moderne printers niks waard. Zeker vergeleken met de solide printers die je een aantal jaar geleden kon kopen. Maar ja, wat wil je. Zag laatst een complete printer met inkt en al voor € 29,- . Losse cartridges zijn nog duurder.

Als je een paar pakken papier per jaar verbruikt dan loont het zich zeker om eens naar een kleurenlaser te kijken. De laatste tijd veel met Xerox gewerkt en moet zeggen, die machines voelen nog echt degelijk aan en werken prima.

Of, als ruimte niet direct een probleem is, hetzelfde doen als dat ik gedaan heb.
Mijn 7 jaar oude zwart-wit laser begaf het in november. Ik had daarnaast ook al een inktjetje staan. Ik heb enkele weken fors research gedaan op het w w w naar kleurenlasers, maar stuitte toch elke keer weer op de forse kwaliteitsbeperking v.w.b. foto printjes met een laser.
Derhalve maar weer een zwart-wit laser gekocht voor het 'bulk'werk en handhaaf ik het kleuren inktjetprintertje voor de wat betere kwaliteit vereisende printjes.
De research leerde dat je voor een kwaliteit kleurenlaserprint al gauw vér boven de duizend euro komt v.w.b. aanschaf hardware, terwijl een goede inktjet en een goede zwart-wit laserjet tesamen niet meer hoeven te kosten dan € 250,-- tot € 300,--.

Ik ben niet direct 'fan' van all-in-ones. Voor zo'n laag bedrag moeten één of meerdere componenten van mindere kwaliteit zijn, dat kan bijna niet anders.

Laatst bewerkt:
gast0225 die prijsklasse ligt toch echt ver boven mijn budget
zeker gezien het beperkte gebruik dat ik er van maak.

Dan is dit testje misschien wel handig om even door te nemen, vanaf plek 4 kom je binnen je budget ?

Fotoprintjes waren voor TS niet zo belangrijk. Daarnaast zijn momenteel de kleurenlasers goedkoper dan de zwart/wit exemplaren.

Hoe dan ook. Voor hele kleine volumes is het gewoon lastig. De printkoppen van een inkjet gaan gewoon dicht zitten. Bij die volumes zou ik gewoon voor goedkoop gaan. Bij problemen doet de vervanging dan het minste pijn.

Als ik het mij goed herinner dat heeft de Epson toch geen aparte printkop, maar zit de 'kop' op elk separaat tankje, m.a.w. bij het vervangen van het tankje heb je voor die kleur weer een 'nieuwe' kop, of vergis ik mij nu?

Epson maakt gebruik van het Micro Piezo inktsysteem (dus geen thermisch inktsysteem). Deze printkop zit in de printer gebouwd en het is de bedoeling dat deze even lang mee gaat als de printer zelf.
Van Canon weet ik niet, maar van HP weet ik wel zeker dat zij op iedere nieuwe cartridge een niewe printkop zetten. Dit doen ze, omdat ze hun inkt verhitten, hierdoor gaat de printkop niet lang mee. Daarom koop je steeds een nieuwe. :rolleyes:

Ik hoop overigens al 2 jaar een Epson en ik ben er erg tevreden over. Soms zit het gewoon tegen. De printkoppen gaan bij printers snel kapot wanneer je niet originele inkt erin stopt. Deze inkt is over het algemeen kwalitatief erg slecht en zijn totaal niet afgestemd op de printkoppen van je printer. Hierdoor blijft er veel prut achter. En tsja, dan raakt je printkop verstopt.. Ik raad dat echt af, je helpt je printer er alleen maar mee omzeep.

Ik zou letten op individuele cartridges, dat scheelt uiteindelijk geld doordat je overgebleven kleuren niet weggooit. Veel printers hebben dat boven een bepaald bedrag (meestal rond de €80,-). Is scannen belangrijk? Moet het per sé draadloos zijn, of maakt dat niet uit?

scannen is onmisbaar
en ik heb liever een draadje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan