Wel internet access, maar niet kunnen browsen op IE, Firefox en Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fanart

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Goedemiddag.

Ik heb een Pc waarbij hij aangeeft dat hij internet access heeft in het netwerkadapter.
Vervolgens wil ik op het internet komen met internet browser hij geeft aan dat hij de pagina, aan het laden is.
Nou heb ik de proxy instellingen uitgezet, antivirus uitgezet, firewall uitgezet, firewall op de router uitgezet maar niets bleek te werken.
Ik heb vervolgens een draadloos adapter aangesloten en dan kan hij wel op het internet.
kortom, draadloos werkt maar de adapter zelf niet
vervolgens de draadloos adapter uitgeplugd en de kabel rechtstreeks op de modem aangesloten en het bleekt te werken. nou vermoed ik dat er een port is geblokeert in de router of de tcp/ip instellingen corrupt bleekt te zijn. Ik heb geprobeerd daarna de winsock te resetten maar dat bleekt ook niet te werken.

Nou is de vraag of er iemand nog ideen heeft om dit probleem mogelijk op te lossen? Het probleem bevindt zich al een week en systeemherstel werkt ook niet.:(

En Pingen kan hij wel, maar browsen lukt gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Beste Fanart,

Als je wel kan pingen maar niet naar een naam kan gaan, betekent het dat je geen of foute DNS servers heb ingevoerd.
Een DNS server vertaald een naam naar IP en andersom. Deze kan je gewoon van je internet provider invullen en anders die van Google namelijk 8.8.8.8.

Stel deze als volgt in:
Start - Uitvoeren - Ncpa.cpl - Rechtermuisknop LAN-verbinding - eigenschappen - dubbelklikken Internet Protocol versie 4 - vul hier een DNS in.

Voor meer info zie deze youtube.

Groet,

l0ngestever

Hey Longever,
Ik dacht ten eerste ook aan de dns maar dat werktte blijkbaar ook niet.
Ik heb geprobeerd van Opendns de dns in te zetten maar alsnog geeft hij pagina laden.
Ook kan hij de ip niet laden van websites zoals google: 74.125.79.94.
Wat erg vreemd is dat hij de router pagina ook niet laadt maar wel pingt, ik krijg wel de scherm te zien van me inloggegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord maar daarna is hij bezig met laden dat wel oneindig kan duren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan