Wel internet via router maar niet rechtstreeks op kabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een compaq staan die ik opknap. Het verbinden met Internet lukt niet. Als ik hem aan mijn router[netwerk] hang kom ik internet op maar als ik de kabel rechtstreeks inplug krijg ik geen verbinding met Internet.

Ik ben al weken aan het pielen.
Het is een complete schone installatie op een nieuwe hardeschijf met windows 98se. Een nieuwe nic en hij werkt verder goed. alleen een vgadriver kan ik nergens vinden er staat nl geen typenummer op deze presario maar dat terzijde.

Via mijn router heb ik er al mee kunnen surfen en een audiodriver gedownload dus dat werkt in principe correct zou je denken.
Het is de bedoeling dat ie straks naar een oudere dame gaat dus geen netwerk/router.

Wie helpt me van dit grrr***probleem af.
Greetz
H

Download aida32 en laat deze je vga kaart zoeken en dan weet je welke het is en zo kan je die mogelijk downloaden en dan werkt dit ook.
Wat je netwerk betreft is dat je de instellingen hebt opgegeven van de router.
Je kan configscherm-netwerken en nieuwe aanmaken maar dan met een lan-verbinding.
Je kan ook die met de router verwijderen.
Ik zou zelfs wachten dat die pc bij die dame staat want die heeft waarschijnlijk een andere provider enz.
Verwijder dus routerverbinding en stel een nieuw netwerk in.

Waarschijnlijk zit windows 98 nog met de lease van de router. Gan naar start, uitvoeren, tik daar in WINIPCFG en geef enter. Selecteer de juiste netwerkkaart. Klik op vrijgeven. Klik als de pc direct aan de kabel is aangesloten op vernieuwen. Dit kan je hetzelfde doen als je de pc hebt afgeleverd bij de oudere dame.

@ jean en hangmat en alle lezers

Het volgende heb ik verzuimd te vermelden dus bij deze.

Ik heb idd routerinstellingen opgegeven om te kijken of hij het via mijn netwerk wel zou doen en dat was het geval.
Ik heb toen de kabel uit mijn router gehaald en rechtstreeks ingeplugd daar bij de de adressen vrijgegeven en geprobeerd te vernieuwen...dit lukt echter niet hij blijft vaak hangen en af en toe krijg ik de melding dhcp server niet beschikbaar.
Standaard deelt dus windows een 169 nummer uit.

Die dame heeft de zelfde provider als ik nl. Quicknet...en een statisch adres ingeven kan ik dus niet omdat ze met dynamische adressen werken.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
alvast bedankt en groeten
H

Verwijder alles van het netwerk en installeer internet explorer opnieuw en geef dan je gegevens in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan