Wel LAN verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

OlGa1987

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
Berichten
60
Hallo,
we hebben een computer overgenomen van m'n vaders werk
ik heb eerst windows xp geinstalleerd en vervolgens wilde ik op internet, maar hij vond geen netwerkkaart, dus toen heb ik op de hp site (t is een hp compaq d530 sff) een driver gedownload voor de ethernetkaart. na installatie stond er wel een lan verbinding bij netwerken, maar ik kon nog steeds niet het internet op.
ik dacht dat t misschien aan de netwerkkaart lag, dus heb ik een nieuwe gekocht en die ook in de kast gezet (er zitten nu dus 2 netwerkkaarten in de pc). ook deze nieuwe verbinding doet het niet.
ik ging proberen de lan te herstellen, maar hij gaf als error: kan het ip adres niet vernieuwen.
toen ik ging kijken bij eigenschappen bleek dat er een ip adres 0.00..0.0.0 ofzo stond en dat er geen dns adressen waren ingevuld. toevallig had ik die nog wel ergens op een blaadje staan, dus toen had ik die ingevuld, maar ook dit leverde geen resultaat.
het kan absoluut niet aan de modem of kabel of internetprovider liggen, want zodra ik de kabel in mn laptop plug doet alles het wel.

oke ik heb natuurlijk al een beetje rond gekeken, en ik geloof dat jullie dit nodig hebben voor een antwoord:
ipconfig/all geeft:

windows ip-configuratie:
primair dns achtervoegsel: -
knooppunttype: onbekend
ip-routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld: nee

ethernet-adapter LAN-verbinding:
verbindingsspec. DNS achtervoegsel: -
beschrijving: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
fysiek adres: 00-16-0A-12-2F-C0
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
autoconfiguratie ip adres: 169.254.99.100
subnetmasker: 255.255.0.0
standaardgateway: -

ipconfig geeft:
verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
ip-adres: 0.0.0.0
subnetmasker: 0.0.0.0
standaardgateway:

ik heb ook van alles gelezen over pingen verder, van je modem ip-adres enzo, maar ik weet niet hoe dat moet!

ik heb zelf nu het idee dat het misschien ligt aan dat deze computer onderdeel was van een bedrijfsnetwerk, en dat het nu is ingesteld op internet ontvangen via een andere computer ofzo, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets kan veranderen

goed ik ben best wel een leek, dus graag veel uitleg erbij
hopelijk kan iemand helpen!
thanks!!
 
heb je opnieuw opgestart met de xpcd en toen windows geinstalleerd

of heb je toen de pc aanstond en windows aan het draaien was de xp cd eringestopt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou de pc was helemaal leeg toen ik m kreeg, hij ging niet windows opstarten, dus toen heb ik via de xp cd opgestart en zo windows geinstalleerd
 
Maakt je computer verbinding met internet middels een router?

Probeer eens statische ip adressen in te voeren om te kijken of het dan werkt?
Dus een vast ip adres (uiteraard wel in de juiste range), subnetmask, gateway en dns.

Groet,
Prullaria
 
Hoe ziet de internet verbinding er precies uit?

Modem -> Rouetr -> PC's of geen router??
 
modem -> pc

wat die statische ip adressen enzo zijn weet ik niet

ik heb alleen ondertussen gewoon weer de oude computer aangesloten en die doet het wle gewoon, dus het maakt allemaal niet zoveel meer uit
wel bedankt iedereen!
 
sinds kort heb ik hetzelfde probleem als de TS. heeft iemand nog ideeen?
hieronder de ipconfig / all lijst:
windows ip-configuratie:
primair dns achtervoegsel:
knooppunttype: onbekend
ip-routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld: nee
(dns achtervoegselzoeklijst ontbreekt helemaal)

ethernet-adapter LAN2-verbinding:
verbindingsspec. DNS achtervoegsel:
beschrijving: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
ip-adres: 0.0.0.0
subnetmasker: 0.0.0.0
standaardgateway:0.0.0.0.

hoop dat iemand een idee heeft.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een poging om via start -> uitvoeren intypen cmd en dan enteren,
dan in het dos schermpje intypen ipconfig /release enteren daarna ipconfig /renew en weer enteren , hier worden alle ip adressen opnieuw ingesteld.
type exit enteren en dos schermpje verdwijnt
Even wachten en dan nog eens proberen om op het internet te komen bij mij lukt dit negen van de tien keer wel.

succes
 
Kan ip-adres niet vernieuwen

Wie kan mij helpen met probleem dat ik geen internet verbinding kan opbouwen met een HP-Compaq d530 sff. Foutmelding kan ip-adres niet vernieuwen.
 
pvmeurs misschien even je modem een minuut van stroom halen, daarna even proberen internet op te starten. Wil het nog niet lukken dan even checken op www.schoonepc.nl misschien dat er een oplossing voor je bij staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan