Wel Productkey (legaal) geen CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

DerClown

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Berichten
48
Hey, ik heb vraagje, ik heb tijdje geleden een Laptop gekocht, met legale windows...

Maar windows was dus al geinstalleerd. Hoe kan ik dit nouw opnieuw installeren. Ik heb namenlijk een nieuwe harde schijf inegbouwd..

Is een Windows XP downloaden en mijn orginele Key gebruiken een optie?
 
Jouw Windows OEM licentie is alleen geldig voor de harde schijf die al ingebouwd was in je laptop.
Nu er een andere harde schijf in zit moet je een andere Windows met andere licentie kopen.
Als je toch aan een andere Windows cd kan komen en deze installeert op je nieuwe harde schijf en
jouw oude WIndows OEM licentie gebruikt dan ben je helaas illegaal bezig.
Nieuwe harde schijf, nieuwe Windows licentie.

Raar, onrechtvaardig maar dat zijn de regels van MS.
 
Laatst bewerkt:
Jouw Windows OEM licentie is alleen geldig voor de harde schijf die al ingebouwd was in je laptop.
Nu er een andere harde schijf in zit moet je een andere Windows met andere licentie kopen.
Als je toch aan een andere Windows cd kan komen en deze installeert op je nieuwe harde schijf en
jouw oude WIndows OEM licentie gebruikt dan ben je helaas illegaal bezig.
Nieuwe harde schijf, nieuwe Windows licentie.

Raar, onrechtvaardig maar dat zijn de regels van MS.


Wat een onzin.
Je koopt als het ware de licentie sleutel.
Meestal als je iets aan je hardware veranderd dan wil het activeren meestal wel eens fout gaan.
Dan gewoon microsoft bellen, je verhaal doen en dan doet microsoft helemaal niet moeilijk.
Echter je moet wel 100% zeker zijn dat je een legale licentie sleutel hebt
 
Hoi !

@goldfinger: Helemaal correct. De post van @rb1 slaat nergens op.

@DerClown: je vermeldt het merk van je laptop niet, maar moet je niet zelf een recovery CD/DVD maken ? (Packard-Hell heeft dit bijv.).

Greetz,

Harry.
 
De recovery DVD heb ik ook niet meer:(

Maar ik heb 100% een legale CD Key, er zit zo'n mooie glanzende groene sticker op me laptop.. (achterkant)
 
Hoi !

Wat zoek je: Home of Pro ?

Greetz,

Harry.
 
Wat rb1 erover zegt, is niet alleen maar onzin. En ik vraag me af: je koopt een laptop, hebt geen installatie-CD erbij, haalt de harde schijf er uit, waar Windows opstond. Wat heb jij dan nog wat we legaal kunnen noemen? Niet dat stickertje. Dat is een garantiebewijs van de verkoper van de laptop dat hij een legale Windows heeft geinstalleerd. Wat jij nu hebt is een bak met blik, zonder Windows. Waarom heb je niet geinformeerd voor je aan dat sloopwerk begon?

Edit: en waarom geen nieuwe harde schijf gekocht met een System Builders license?
 
Laatst bewerkt:
geloof me, leen van iemand die een cd heeft met xp erop.
Instaleer die op je computer.
Gebruik echter wel je eigen legale lecentie nummer.
Dan na instalatie je xp activeren.
Mocht dat problemen geven dan even bellen naar microsoft.
Gewoon proberen en je zult zien dat alles goed komt:thumb:
 
Dan na instalatie je xp activeren.
Dat moeten activeren kun je misschien voorkomen,door de wpa.dbl in de C:\WINDOWS\system32 map te saven en later weer terug te zetten.

Greetz
 
Hoi !

@wanderer: Dat werkt alleen als er GEEN hardware-veranderingen zijn doorgevoerd.

Daar is hier wel sprake van, dus ben ik bang dat het niet zal lukken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Je hebt gelijk,ik haal een paar topics door elkaar geloof ik :eek: Nu we het er toch over hebben,DerClown werkt die oude schijf nog wel?

Zoja,dan een image maken van die schijf en die vervolgens naar de nieuwe terugzetten.

@Harry
Omdat er dan geen nieuwe installatie heeft plaats gevonden,pikt hij dan die nieuwe schijf misschien wel?

Greetz
 
waarom nou zo moeilijk allemaal. :confused:

gewoon met geleende of gedownloade Cd + legale key windows installeren, lukt de activering, niet gewoon microsoft bellen en zeggen dat je een nieuwe harde schijf hebt.
Thats all.
 
Hoi !

Helemaal met @Jozo eens !

Zo werkt het zonder problemen.

Greetz,

Harry.
 
Da's toch niet zo moeilijk.....


Greetz,

Harry.
 
Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald.
Een COA sticker (Certificate Of Authenticity) met de daarop vermeldde productkey is geen licentie.
Het is slechts een echtheidscertificaat dat de geïnstalleerde Windows “echt” is.
Meer niet!

OEM Windows zelf heeft een beperkte licentie en is gebonden aan het hardware (lees pc) systeem en
is geen Full Packaged Produkt zoals de retail Windows die persoon gebonden is.
Voel je het verschil aan?

Bij wijzigingen aan de hardware (lees pc) systeem heb je dan officieel een andere licentie nodig.
Want de OEM licentie is alleen geldig voor de hardware (lees pc) systeem zoals het op dat moment aan jou verkocht is.

Je mag dan heus wel een dvd brander er in zetten zonder het verlies van je beperkte licentie.
Maar bij vervangen of wijzigen van essentiële onderdelen zoals je moederbord, harde schijf (waar je OEM Windows op staat) en je cpu bv. vervalt het recht op de OEM licentie en zul je officieel een nieuwe licentie moeten aanschaffen. De praktijk is echter een ander verhaal want hij het vervangen van je cpu ga je normaal gesproken gewoon verder en
zal er geen haan zijn die er naar kraait.

@DerClown Goed advies en legaal advies van Boeing

Het zal onnodig zijn om te zeggen, maar ik zie gemotiveerde reacties graag tegemoet.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Hallo !

Tsongje, wat nu weer ??

Wil je roomser zijn dan de Paus of zo ?

Mijn vrouw heeft al 4 jaar een Compaq met OEM-licentie.

2 jaar geleden was het MOBO gesneuveld.

Ik heb er toen een ander (GEEN Compaq) MOBO ingemonteerd dat ik nog had liggen.

XP er terug opgezet, met Microsoft gebeld, probleem uitgelegd, zonder meer geaktiveerd.

'n Jaar later: HDD gecrasht.

Precies dezelfde procedure gevolgd: Wederom telefonisch geaktiveerd zonder enig probleem van de kant van Microsoft.

Integendeel, men had volledig begrip voor het probleem.

Dus: hoe je aan de wijsheid komt dat dit niet kan/zou mogen is mij een kompleet raadsel.

En dan spreek ik nog niet over de diverse keren dat ik over een defecte HDD van klanten met Microsoft heb gebeld !

Nogmaals: Nog NOOIT een probleem ondervonden.

Greetz,

Harry.
 
TS heeft een laptop met een lege HD, hij heeft geen installatie CD van Windows, hij heeft geen Recovery CD. Hij heeft dus geen enkel exemplaar van Windows. Dat is een heel ander verhaal dan dat van jou. Ik begrijp wel wat hij wil horen, nou dat hoort hij niet van mij.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@ Boeing: tegenwoordig wordt bij bijv. Packard-Heel al geen recovery-CD meer gegeven: die moet je zelf branden na aankoop.

Dus dat vind ik geen argument.

Natuurlijk is 'n "gevonden" laptop met een Windows-sticker evenmin een argument, maar de post van @rb1 gaat over het principe:

CD kwijt houdt niet in dat je Windows niet kunt aktiveren. Mijn meeste klanten zijn ook hun CD's van XP + Software "kwijt".

'n Geldige key is voor mij genoeg, tenzij er andere redenen zijn voor wantrouwen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan