Wel verbonden, maar geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan ook onder het kopje help of info zitten ;)

Ja gelukkig gevonden en gereset.
Maar nog steeds hetzelfde probleem! Wel verbonden, maar als ik dus Internet open, geen internet. Signaalsterkte is uitstekend.

Sorry ik ben niet zon expert op het gebied van computers :o
Wat is firmware en hoe reset ik dan dat adres van mn modem?
Bedankt voor de vele hulp!!

Waarschijnlijk is het ip address van je modem 192.168.100.1
wachtwoord zal wel iets met admin of 1234 ofzo zijn.

Firmware=het 'besturingssysteem' van je router. In 'mensentaal': ik wil dat jij je router update van Windows Vista naar Windows 7.
Dan moet je meestal ff naar de website van de fabrikant van je Router. Dan zoek je naar jou type en dan download je de firmware. Dan inloggen op de router, naar 'advanced settings', 'maintenance', 'firmware upgrade' en dan gewoon doen wat je gevraagd wordt. Zorg er wel voor dat je laptop direct aan je router zit, anders gaat hij gekke dingen doen tijdens het updaten...

Ja ik ben het nu aan het downloaden, maar ik heb op die laptop windows xp is dat een probleem?

Normaal gesproken zou dat geen problemen moeten opleveren. Dat Vista, windows 7 verhaal was alleen een voorbeeld om het begrijpelijker te maken

Modem resetten, Edit: geen firmware maar firewall... Router uitzetten, wachtwoord Router uitzetten.
Probeer die stappen eens te doen, en dan is het hopelijk opgelost.

Laatst bewerkt:
Geprobeerd, maar helaas.
Misschien heb ik het helemaal fout hoor, maar ik zie dus dat er geen adres staat achter standaard gateway. Kan daar het probleem liggen? In de zaak heb ik wel gewoon draadloze internetverbinding, wel met een andere provider dan. Ik heb daar het kanaal aangespast ivm slecht bereik. Nu doet hij het weer perfect. Eenmaal aangekomen thuis doet internet het dus niet, hiervoor werkte het prima, zocht automatisch verbinding met de router thuis.

Modem resetten, Edit: geen firmware maar firewall... Router uitzetten, wachtwoord Router uitzetten.
Probeer die stappen eens te doen, en dan is het hopelijk opgelost.

Stroom van je modem eraf.
Stroom van je router eraf.
Modem aanzetten.
Wachten tot alle ledjes branden.
Router aanzetten, tegelijkertijd de resetknop ingedrukt houden.
Halve minuut zo laten.
Browser openen ga naar http://192.168.2.1 (of 192.168.1.1). Wachtwoord smcadmin en instellen maar.

Bedankt voor je reactie.
Er zit alleen geen resetknop op de router of de modem..

Ergens gelezen dat als je geen standaardgateway hebt, je dus ook geen draadloos internet hebt. Klopt dit? En zo ja, iemand de oplossing? Heel graag!

Probeer anders eens helemaal je router opnieuw in te stellen. Inloggen in je Router, en dan in de zijbalk helemaal bovenaan: 'setup wizard'
gewoon helemaal volgen. Dan zou hij goed ingesteld moeten zijn.

Dat lijkt me ook maar eerst moet die opnieuw worden in gesteld ;)

@ jobbo:
dat kan waarschijnlijk juist met die wizard....

@Petulaa:
probeer dit eens:
Login to the router, go to the Tools menu, click on configuration tools and select the option restore router to factory defaults to reset the router.

Over cablemodem weet ik verder trouwens niets... Mss ff googlen?

Waarschijnlijk cablemodem niet aanvinken. Wat ik erover lees, is dat het dan gaat over een modem/router die alleen maar via (coax)kabel werkt. En het is hier juist de bedoeling dat de Router voor het draadLOZE internet gebruikt wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan