Welk antivirusprogramma???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Euh..

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2004
Ok het is vast al duizenden keren gevraagd, maar toch....
Wat is nu het beste antivirusprogramma???

Ze laten allemaal wel eens een steek vallen. En je zult veel verschillende antwoorden krijgen.
Wil de je de beste voor niets of wil je er voor betalen?
Je hebt gratis AVG en Avast. Je kunt je ook online laten scannen bij Housecall

Als je wilt betalen heb je Norton, Norman McAfee.
Dat zijn wel zo'n beetje de meest bekende.

Er is denk ik niet zoiets als "DE BESTE" is mijn overtuiging. Zoals Elisa al zei ze laten allemaal wel eens een steekje vallen. Wat jij de beste vind hangt ook af van gebruiksgemak, wel of geen vol automatische updates, vetrtraagt het je syteem ja of nee en meer van deze vraagstukjes. Ik vertrouw persoonlijk volledig op Norton maar ook Mac Afee en Norman zijn geen kleintjes. Van de gratis versies zou ik persoonlijk voor Avast gaan daar deze automatisch update als je online bent.
Ga voor de wat bekendere grote merken en hou in de gaten hoe vaak ze met updates komen.

Als je de grootste merken Norton en McAfee met elkaar in de winkel vergelijkt kijk dan eens naar de systeemeisen: Norton vraagt 128 MB intern geheugen terwijl McAfee 32 MB vraagt. Voor een wat lichtere pc kan dit een belangrijk verschil zijn!

succes met je keuze! gkesler

Waarschijnlijk heeft gkesler inmiddels al lang een virusscanner draaien.
Ik ben wel benieuwd welke. Jullie ook nieuwsgierig?

Toch is het zo: zelfs de nieuwste virusscanner van McAfee vraagt 32 MB intern geheugen! Dus afgezien van andere kwaliteiten waar een virusscanner aan moet voldoen (betrouwbaar, duidelijke lay-out, misschien de taal, tijdige updates) heeft dit inderdaad meegeteld bij mijn beslissing om McAfee te nemen.

gkesler

32 mb. Hmm ik heb geen idee wat Norton verbruikt. Zal vast wel meer zijn. Maar...McAfee is 1 van de betere virusscanners. Vergeet je virusscanner niet in te stellen voor het scannen IN zips.

Even in je taakbeheer kijken en dan kan je zien wat Norton verbruikt....

LOL, jij hebt zeker geen Norton :cool:
Weet je hoeveel processen deze heeft lopen? :p

Yep, wel Norton en die heeft er inderdaad wat lopen!
Maar als je het persee wil weten.....;)

Nou, het zal die 32mb van Mcafee wel heel erg overtreffen. Gewoon te veel om tellen :D

Naar mijn mening nestelt Norton zich veel te veel in je systeem en gebruikt het erg veel geheugen.
Maar het haalt wel heel veel virussen weg.

Ik gebruik zelf Anti Vir, een gratis en licht scannertje.

Verder gewoon een 'gezond verstand' gebruiken en niet alle bijlages van je mail etc openen, dan moet het nog wel meevallen :)

Klopt, ik heb een maand AVG gebruikt met ZoneAlarm. Start stukken sneller op. Maar............je raakt gewend aan een indeling enz. Norton is en blijft een log beest.

Gek hè, ik zal wel één van de weinige zijn maar goed. Norton vertraagt het opstarten bij mij iets maar zeker niet veel en voor de rest heb ik nergens last van. systeem is niet trager en ga zo maar door....
Ik weet dat het bij sommige anders is.

Dat is idd heel verschillend, ik heb een ouwe bak: Processor pentium 111 600 MHZ+Geheugen 256 MB+16 GB HD en draai probleemloos NIS 2004. Start wel iets langzamer op maar zie daar de ergernis niet van in. Hoe vaak op een dag start je nou op? Wel is bekend dat de gratis AV's veel minder van je systeem vergen, vooral pc's die nog ouder zijn dan die van mij. Ideaal is dan ZoneAlarm met AVG, Avast! of Antivir en dat alles voor noppes, ook niet mis. :)

Dat is waar, ik heb norton 2005 en dit draait lekker snel.
Heb wel een AMD 3200 64bit.

Volgens de bekende gele verpakking van Norton in de winkel vragen ze min. 128 MB intern geheugen.
Het leuke is dat McAfee en Norton altijd naast elkaar liggen dus je kunt makkelijk vergelijken.....

Volgens de bekende gele verpakking van Norton in de winkel vragen ze min. 128 MB intern geheugen.
Minimaal is wel een gluiperig woord :D

Ik werkte altijd met Norton. Bij mijn man had ik AVG en ZoneAlarm opgezet. Dat liep stukken beter.
Nu heb ik bij hem Norton er op gezet zonder dat hij dit wist. Plotseling klaagt hij steen en been over een traag systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan