Welk CMS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcusb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Berichten
2
Beste experts,

Ik ben op zoek naar een content management systeem, maar ben de weg een beetje kwijt. Een korte uitleg van wat het zou moeten doen.

- Mensen moeten anoniem over een bepaald onderwerp hun mening/ervaring kunnen posten.
- Bij het posten moeten zij kiezen uit een lijst met mogelijke categorien waaronder het onderwerp valt. Indien een categorie niet bestaat moet men deze kunnen aanmaken.
- Als mensen posten moeten ze wel hun mail opgeven, en na bevestiging van mail wordt hun bericht pas daadwerkelijk online gezet.
- Mensen dienen te kunnen reageren op de post. Het moet echter geen forum worden, het hoofdonderwerp met info is leidend, de reacties zijn alleen toevoegingen.
- Op de site moet een bezoeker een categorie (eerder genoemde categorie) kunnen selecteren en daarbij alle posts met betrekking tot die categorie in een gemakkelijke overview kunnen zien.
- Bezoekers moeten bij een bericht kunnen aangeven dat ze bij reacties mail willen ontvangen, waarbij ze eenmalig hun mailadres opgeven (dit moeten ze ook weer af kunnen melden).
- Men moet ook vrij kunnen zoeken op tekst, en de resultaten moet men kunnen sorteren op verschillende eigenschappen.
- Tevens moet het makkelijk zijn om een rss-feed toe te voegen aan de site.
- Op de hoofdpagina van de website moeten de laatste 3 nieuwe posts getoond worden.
- Tevens moet het mogelijk zijn om een extra kenmerk te hangen aan de post, waarbij men ook weer een categorie kiest of eventueel een categorie aanmaakt.
- Daarnaast moet er ook een los forum aanwezig zijn.
- Evt. mogelijkheid voor een webshop.


Kan iemand mij helpen bij het maken van een keuze voor een gratis CMS die bovenstaande makkelijk aankan, eenvoudig is en welke zich ook bewezen heeft, en dan bij voorkeur php/mysql.

Ik kom er niet meer uit, hope u can help, zou geweldig zijn.

Thanks!
 
Joomla is een erg goed onderhouden en zeer uitgebreid CMS. Er zijn heel veel plugins voor beschikbaar, dus misschien dat je daar wel alle functies die je zoekt tussen vindt. :thumb:
 
Zoals gezegd; Joomla is de beste oplossing

- Mensen moeten anoniem over een bepaald onderwerp hun mening/ervaring kunnen posten.
Is te doen via een plugin voor commentaar, echter voor het posten van een bericht stel ik voor dat je dat alleen voor geregistreerde leden gebruikt. Dit scheelt je aardig wat andere punten
- Bij het posten moeten zij kiezen uit een lijst met mogelijke categorien waaronder het onderwerp valt. Indien een categorie niet bestaat moet men deze kunnen aanmaken.
Wellicht via een plugin te doen, maar in ieder geval kun je geregistreerde leden rechten geven om categorieen te maken.
- Als mensen posten moeten ze wel hun mail opgeven, en na bevestiging van mail wordt hun bericht pas daadwerkelijk online gezet.
Omslachtig, gewoon geregistreerde leden laten posten. Daar kun je bij aangeven dat ze hun registratie moeten activeren.
- Mensen dienen te kunnen reageren op de post. Het moet echter geen forum worden, het hoofdonderwerp met info is leidend, de reacties zijn alleen toevoegingen.
Zie plugin pagina bij eerste punt.
- Op de site moet een bezoeker een categorie (eerder genoemde categorie) kunnen selecteren en daarbij alle posts met betrekking tot die categorie in een gemakkelijke overview kunnen zien.
Standaard ingebouwd; maak een categorie aan, maak een nieuw bericht aan voor die categorie en men kan die categorie op de public site aanklikken om vervolgens alle berichten met die categorie zien.
- Bezoekers moeten bij een bericht kunnen aangeven dat ze bij reacties mail willen ontvangen, waarbij ze eenmalig hun mailadres opgeven (dit moeten ze ook weer af kunnen melden).
Geen idee of dit mogelijk is.
- Men moet ook vrij kunnen zoeken op tekst, en de resultaten moet men kunnen sorteren op verschillende eigenschappen.
Zoeken is sowieso mogelijk, wat je met het sorteren bedoeld ontgaat mij.
- Tevens moet het makkelijk zijn om een rss-feed toe te voegen aan de site.
Standaard, is ook in admin-sectie in te stellen.
- Op de hoofdpagina van de website moeten de laatste 3 nieuwe posts getoond worden.
Standaard
- Tevens moet het mogelijk zijn om een extra kenmerk te hangen aan de post, waarbij men ook weer een categorie kiest of eventueel een categorie aanmaakt.
Kenmerk?
- Daarnaast moet er ook een los forum aanwezig zijn.
Kan via een plugin of via een extern forum zoals phpBB. Voordeel van een plugin is dat de geregistreerde gebruikers niet opnieuw een account aan hoeven te maken.
- Evt. mogelijkheid voor een webshop.
Same as above; plugin of extern


Hopelijk is het je zo iets duidelijker :)
 
Thanks!

Thanks Sauria en Tha Devil voor je zeer uitgebreide antwoorden!!!! Joomla lijkt me idd een goede oplossing, heb het bekeken en lijkt veel in te zitten.

En ja mijn vragen waren af en toe wat vaag :eek: , top dat jullie er in de meeste gevallen toch raad mee wisten :D

Ik ga er mee aan de slag, kijken hoe ver ik kom.

Thanks again!
 
Wordpress en Mambo kan ik ook aanraden.

Tip: neem even een gratis accountje bij www.freehostia.com daar kun je met 1 druk op de knop alle aanbevolen CMS-en testen (ook Joomla). Joomla vind ik ook fantastisch overigens.

Kom je er niet uit, dan hoor ik het wel:thumb:
 
Joomla! was vroeger Mambo ;)
 
De basis is inderdaad hetzelfde. Joomla is afgesplitst van Mambo en een aantal developers is alleen nog maar met Joomla bezig. Die wordt nu dan ook beter onderhouden.
 
Eerst gebruikte ik voor mijn websites mijn eigen template engine, maar ben nu overgestapt op Joomla. Echt super die software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan