Welk moederbord zou jij kiezen?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maxtor staat als goed merk bekend, er zal vast wel een schijf zijn die in je budget past. Western Digital schijnt ook weer goede schijven te maken.

Zelf heb ik een IBM en zeer tevreden.

is deze dan wat misschien?

HDD 80Gb 7200rpm 8MB cache IDE

Informatie over deze schijf!

of deze:

HDD 80Gb 7200 rpm IDE ATA 133

Informatie over deze schijf!

Ja ik weet niet wat je motivatie is om Bij norrod te kopen. De HDD 80Gb 7200rpm 8MB cache IDE
€ 109,50 is op zich een goede keuze...het vreemde is alleen dat ze op die site zeggen dat het merk kan variëren van WD....tot Maxtor etc. Ik vind het persoonlijk fijner als je weet wat je koopt.

Kijk ook eens hier: http://www.empc.nl/

Steve heeft de harde schijf van Western Digital met 8MB cache en hij is er zeer tevreden over.

het vreemde is alleen dat ze op die site zeggen dat het merk kan variëren van WD....tot Maxtor etc. Ik vind het persoonlijk fijner als je weet wat je koopt!!!

Daar heb je gelijk in ja, en ja ik wil het bij norrod kopen omdat ik dan meteen terug kan als er wat mee is, of dat hij niet werkt. en hij is 1 van de goedkoopst bij ons.
en ja als ik iets via internet bestel, en het is niet goed
moet het helemaal weer terug, en dan moet ik er weer opwachten. dus het is veel makkelijker als ik het bij ons haal bij norrod vond ik, (persoonlijk)

maar ik heb op je site gekeken en daar stond een

2112 Maxtor 80GB DiamondMax Plus 9 7200rpm 8MB Cache 0,600 115,00 115,00 voor 115 euro
dat leek niet gek volgens mij. maar dat word ook bestellen komen er dan ook nog kosten over heen?!

Het is alleen jammer dat die schijven van WD zo kraken. :confused:

oh dat wist ik niet eens bedankt weet ik dat ook weer!

Ja als je via een internetwinkel bestelt komen er altijd verzendkosten bij. Dus heb je gelijk als je zoveel mogelijk bij één leverancier aanschaft natuurlijk. Alleen met het teruggaan als het kapot is moet je wel duidelijke afspraken maken. Er zijn n.l. veel bedrijfjes die het defecte artikel dan opsturen naar de fabrikant. In de tussentijd zit jij zonder en vaak brengen ze ook nog de verzendkosten in rekening omdat die niet onsder de garantie vallen. Dus afspreken dat een defect artikel omgeruild wordt bij je leverancier binnen de garantietermijn!

Ik heb ook een maxtor draaien en dit zijn prima schijven. Dus een goede keus.

Geplaatst door r.vink
Tja als je een Mobo aanschaft met een Fsb van 400Mhz en je processor haalt ook die snelheid dan moet je wel geheugen DDRAM PC3200 400MHz aanschaffen. Dan haal je het optimale uit het geheel lijkt mij.

Overigens zou ik ook kiezen voor de Msi.

Hoeft helemaal niet. PC2700 werkt dual hè. Dus eigenlijk zou 2 X PC2100 al genoeg zijn voor de bandbreedte van die AMD. Maar omdat het kwa overklokken altijd handig is en het mooier klinkt nemen mensen meestal PC2700 erbij. PC3200 is een aardig stukje duurder en (bijna) compleet nutteloos kwa snelheid.

En over die 2 moederborden.

Ga niet voor die Msi. Die is erg traag. De Asus wint kwa snelheid zo ongeveer altijd in elke test. Dus ik zou gewoon de A7n8x kiezen.

En die Diamondmx plussen zijn prima harde schijven. En over het kraken van WD's. Dat valt erg mee, sommige types hebben wat geluid, anderen zijn compleet stil. Hangt dus heel erg van het type af.

Geplaatst door Masera
Ga niet voor die Msi. Die is erg traag. De Asus wint kwa snelheid zo ongeveer altijd in elke test. Dus ik zou gewoon de A7n8x kiezen.

Zo zie je, het blijft een kwestie van smaak :D

Geplaatst door Masera

Dat is geen smaak, dat zijn keiharde feiten.

jij maakt het mij weer heel moeilijk :D
was ik er net over uit begin ik weer te twijfelen!

ja ok maar heel veel zeggen ook dat MSI weer heel goed is
maar wat precies doet jouw vinden dat die het beste is?!

Volgens de site van Asus ondersteunt dat mobo ook Dual-channel, dat is dus geen argument meer.. Verder ondersteunt dat bord ook PC3200, ook dat is dus al anders dan die link aangeeft..

De snelheid. Bij de Nforce 2 chipset zijn er 3 uitblinker kwa snelheid, dat zijn de volgende 3:

Abit
Asus
Epox

En die Asus ga jij misschien kopen.

Bij de (tragere) Via 400 chipset zijn er 2 uitblinkers:

Asus
MSI

Maar als je een Nforce 2 neemt zou ik (als je niet gaat overklokken) voor de Asus gaan.

Hahaha leuk hè al dat advies...Maar beste Masera, als jij zegt dat die Msi veel trager is krijgen we het idee dat we enkele minuten zitten te wachten voor er iets gebeurt op ons scherm. Dat is dus beslist niet zo...de verschillen in Benchmarks zijn vaak miniem en waarschijnlijk merk je het verschil niet eens als je voor de pc zit. Van belang is ook wat de extra´s zijn op een mobo en daar scoort Msi heel niet slecht. Hier is ook weer van belang welke waarde de gebruiker hier aan toekent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan