welk notebook kopen kan niet kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
nieuwe laptop zit er aan te komen. mijn dochter haar laptop toshiba satelite zal moeten vervangen worden. die toshiba is echt een miseriebak geweest. is nu nog maar net uit garantie. tijdens garantie 4 of 5 keer binnen geweest. telkens een probleem met de hardeschijf. en nu is er iets aan de aansluiting waar de stekker er in gaat. bij saturn kreeg ik de opmerking toen hij de laatste keer binnengedaan werd ' je kunt wel zien dat hij veel gebruikt word', kreeg ook alitjd heel warm

dus zoek ik nu goeie tips voor een multimedia laptop die vele, vele uren gebruikt wordt. wil dat er een dvd writer inzit, aparte grafische kaart
ik zou liefst beneden de 1000-1100 euro blijven, zou ook graag hebben dat ik de ventilator gemakkelijk kan bereiken om deze eens te kunnen uitblazen

had al gedacht aan de dell inspiron 17 r special edition maar hoe werkt dat bij dell als er iets aan is, en ik zie ook dat zij maar een garantie geven van 1 jaar
lenovo ideapad y500

of ga ik beter voor een sony?

zou nu toch graag één hebben die iets langer meegaat,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dat maak je niet vaak mee met een Toshiba ,Ik begrijp dat je een 17 ik zou dan toch voor een Asus kiezen want Toshiba durf ik niet meer aan te prijzen. Dan zou deze een optie zijn en heeft twee jaar pick up garantie.

Tevens even je titel aan gepast alleen welke kopen zegt niet veel

Laatst bewerkt:
Kun je nog wat specifiekere eisen geven? Hoe goed moet de CPU zijn? hoe goed de aparte grafische kaart? welke resolutie zoek je voor het scherm (full hd? minder?)

Veel leveranciers kun je garantie bijnemen. Overigens is DELL verplicht 2 jaar garantie te geven op consumenten materiaal.

Zijn allemaal goede keuzes. Vooral de sony heeft erg mooie looks. Me zusje heeft er een in het wit.
Waar nog nooit iets mee aan de hand is geweest.

Zelf zou ik toch eerder voor zoiets gaan.
http://tweakers.net/pricewatch/336309/asus-n56vb-s4060h/specificaties/

De laptop geeft erg veel prestaties en kwaliteit voor de prijs.

- Snelle I5 processor (3,2GHz)
- Full HD scherm (Wel zo fijn om films op te kijken)
- Blacklight, zodat het beeld meer gecentreerd is naar het midden van het scherm toe en fijner aanvoelt voor het oog.
- Mooi design (Toetsenbord kan je wit verlichten)
- 6GB geheugen kan je uitbreiden tot 16GB
- Krachtige videokaart GT740M
- 500GB hardeschrijf (Kan je aardig wat blueray films opzetten)
- HD webcam met goede ingebouwde microfoon
- 4x USB 3.0
- 56Wh accu (Accu gaat tot 3 uur mee, misschien zelfs langer. Maar dat weet ik niet zeker)
- 1 Jaar pickup garantie aan huis, daarna 1 jaar standaard garantie.
- Extraatje krijg je ook nog is Mediamarkt garantie als je hem daar koopt (Heb je dubbel op :))

Bij de Mediamarkt is de laptop op voorraad. > http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ASUS-N56VB-S4060H,10259,350521,812057.html?langId=-11 (In de Webshop is de laptop uitverkocht, moet je even MM bellen in welke Vestiging hij nog is)
Elke Zaterdag tussen 11 en 5 staat er iemand van Asus in de Mediamarkt (Grotere steden Ede, Utrecht ect) , Asus producten te promoten, die kan je dan alle details ervan laten zien en uitleggen.

Laatst bewerkt:
ken, er nie zoveel van
i7 dat zijn de nieuwste processor zeker dus toch minstens i5 dan
, qua grafische kaart ze speelt veel dat online spel shaiya, battlefield enz,
scherm 1920 op 1200 , hoeft geen hd te zijn

1920 x 1200 schermen heb je niet voor laptops ;) (Dat is tegen Ultra HD aan)
Denk dat je 1920x1024 bedoeld > Dat is Full HD.

Hoi,

Hoe groot scherm wil je want in je eerste bericht is de dell een 17 inch .

Hoi,

Dan zou je die uit mijn eerste bericht kunnen nemen of deze met een I5

Wat wil je met je multimedia computer?
Video's afspelen?
Video's monteren?
Spelletjes spelen?
Grafisch (fotobewerking)?
Over audio hoeven we het niet te hebben want dat is voor geen huidige laptop een probleem.
Wil je er veel op aansluiten? (veel usb poorten)?
Wil je bluetooth ingebouwd hebben?

Zelf zou ik voor een AMD ASUS gaan.
Als ik het prijsverschil zie tussen de Intel en AMD machines, dan moet je hem toch extreem veel gebruiken om het verschil in prijs aan stroomkosten te sparen.
Een laptop kan wel een zuinigere processor hebben, maar er zijn meer onderdelen die stroom gebruiken.

Een HP, DELL , Levono of Compaq zou IK niet nemen omdat de architectuur weer net iets afwijkt. Bv een netwerkkaart (draadloos) voor een van die 4 werkt niet in andere laptops en andersom.

Ik speel geen spelletjes, de rest komt wel aan bod. Ik heb op een uitzondering na altijd een AMD gehad en ik ben altijd zéér tevreden geweest.
Als men zag dat ik een AMD Laptop had zag je ze met hun hoofd schudden, "Wie neemt AMD?" Als men dan er mee werkte om te testen viel het niet op dat het een AMD was.
Als ik zie wat de processorbelasting is, die komt niet zo vaak boven de 75% uit. Dus hij is ruim genoeg bemeten.

Flink wat geheugen is belangrijk.
Sony is mooi, maar ik heb altijd het idee dat je er wat meer voor betaalt vanwege het design. Daar geef ik niet zo om.
Dus, denkwerk te doen.
succes ermee

laptop

Het nadeel voor kiezen voor een laptop is de vastigheid van het systeem.
Een desktop kun je zelf assembleren - een laptop niet (of nauwelijks)
Als je voor een kant en klare gaat dan adviseer ik toch Siemens als goed merk...

k wil vooral dat de laptop er tegen kan om uren aan een stuk gebruikt te worden want als ik de reaktie van de technieker hoorde was die toshiba daar blijkbaar nie geschikt voor.
ze gebruiikt hem bijna altijd thuis, dus gewicht of zo speelt geen rol. ze bekijkt veel films erop, spelletjes spelen en haar schoolwerk photoshop, excell ed

Je kunt ook naar een eigen samenstelling kiezen bij een website zoals xnotebooks.nl Daar bieden ze in ieder geval de optie om de koeling af te stemmen op het gebruik (voor een meerprijs natuurlijk)

Het nadeel voor kiezen voor een laptop is de vastigheid van het systeem.
Een desktop kun je zelf assembleren - een laptop niet (of nauwelijks)
Als je voor een kant en klare gaat dan adviseer ik toch Siemens als goed merk...

Siemens laptops bestaan die dan? Bestaat het hele merk nog wel uberhaupt?
Laatste keer dan ik hun naam zag was toen ze telefoons verkochten met het formaat van een koelkast. Dat is al weer een tijdje terug zoon 7 jaar...

Ik zou ook aan het volgende denken... De huidige laptops komen allemaal met Win 8... Heb nu zelf net de ervaring opgedaan met een Dell Inspiron 15z (15,6" beeldscherm): met een touch screen valt best met Win8 te werken, zonder is een drama! Overweeg dus een laptop met touch screen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan