Welk programmeertaal gebruiken ze hier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik heb eens zitten rondsnuffelen op het internet, en heb iets gevonden die mij wel aanstaat. Op de link die ik vanonder heb toegevoegd wordt er een groen V-tje of een rood X-je getoond of wat er ingevuld is voldoet aan de criteria of niet.

Nu vroeg ik mij af hoe ze dit doen? Kan dit enkel gedaan worden met PHP of gebruiken ze hier nog iets anders voor?

https://www.pokerroom.com/account/signup

Ik vroeg mij af of je hetzelfde kunt bereiken met PHP. Het is niet dat ik me niet in javascript wil verdiepen. Het zo dat ik niet weet wat er bijvoorbeeld gebeurt als je validatie doet met javascript als de gebruiker zijn javascript in zijn browser zou afzetten. Zou het dan niet veiliger zijn dit met php te doen (als dit zou kunnen tenminste)?

Je moet Javascript zien als een enhancement voor je webpagina, niet als de main drive erachter. Ofwel, als iemand geen JS (aan) heeft, moet de functie en info op je pagina nogsteeds hetzelfde zijn. Tenminste, dat is het idee.

Validatie doe je altijd via PHP (validatie via JS is NOOIT *goed*, omdat het uit kan etc.). Op die site zie je dat ze info geven als je op een veld gaat staan, dat is leuk, maar niet benodigd om de functie te behouden.

:thumb:

Ok ik volg je volledig. Mag ik dan veronderstellen dat als je naar https://www.pokerroom.com/account/signup gaat, je javascript uitschakelt en op signup drukt je het beeld krijgt (zoals in de foto die ik bijgevoegd heb). Dan zou dit moeten gegenereerd worden door php en niet door javascript?

Bijlagen

• Javascript.jpg
    Javascript.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 26
yup, dat wordt door php (tenminste dat neem ik aan) gegenereerd. Php checkt alle ingegeven waardes van de velden, en voor elke waarde die je bent vergeten in te vullen showt het php script dus een mooie error.

:thumb:

Mercikes, nu krijg ik een volledig beeld van hoe het in elkaar zit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan