Welk spel RTS of RPG moet ik hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Ik zoek een spel als Empire Earth, Age of Mythology, C&C Generals.
Dus beetje bouwen, beetje vechten, urenlang doorgaan maar welk van tijd tot tijd resultaat zien.

Ze moeten een beetje realistisch zijn. Niet te veel monsters en donkere werelden. Warcraft 3 is niets voor mij. Heb ik bij een kennis gezien.

Grafisch moet het perfect zijn. Mooie beelden en effecten.

Ik wil een beetje een collectie opbouwen en van elk soort spel de beste nemen. Alhoewel dat heel subjectief is.

Welke raden jullie aan en waarom: Age of Mythology, Myst, iets uit de Total War serie, Robin Hood, Stronghold, Settlers, etc.
Ik noem er maar een paar die ik in game bladen gezien heb.
Welke ervaren gamer helpt?
En op welke plek moet ik deze vraag nog meer stellen?

de plaats van je vraag is in principe goed,

beetje bouwen beetje vechten en urenlang doorgaan en realistisch en graphisch mooi.

ja misschien ben ik bevooroordeeld, maar is c&C generals dan niets. is niet helemaal realistisch, maar goed welk spel wel

medieval: total war is ook een aanrader, maar graphis weer minder

Hoi,

Alweer een jaartje oud maar prima RTS spel en grafisch erg mooi:....Battle Realms

En natuurlijk NeverWinter Nights.......uitgespeeld wil je meer.

Grtzzz.

Laatst bewerkt:
hoi

Wat ik een goed spel vind is: Cossacks + de uitbreidingen.
Er komt ook een nieuw spel: american conquest.
Beide goed voor uren bouwen, vechten en strategisch nadenken.

groeten

Het gaat goed

Leuk al die reacties. Heb ik wat om uit te zoeken.

Vergeet niet dat ook toekomstige spellen genoemd kunnen worden. Ik kan wel wachten op iets moois.

Ook Morrowind is een hele mooie (RPG) en is nu sterk afgeprijsd.

Grtzzz.

Geplaatst door FunZip
Hoi,

Alweer een jaartje oud maar prima RTS spel en grafisch erg mooi:....Battle Realms

En natuurlijk NeverWinter Lands.......uitgespeeld wil je meer.

Grtzzz.

Ik neem aan dat je Neverwinter nights bedoeld.

ontopic; ben je nu al uitgekeken op Generals ;)
dan moet je maar is Settlers proberen, of Cultures 2...
Dat is wel wat moeilijker.

Geplaatst door KwarK

Ik neem aan dat je Neverwinter nights bedoeld.

Tuurlijk,.....helemaal gelijk.
Dom voor iemand die het spel een half jaar heeft gespeeld.

Thkx.

Neverwinter Nights is wel zo'n beetje het meest matige rpg spel van de laatste jaren (nah ja, afgezien van Pool's of Radiance 2). Single player campaign is absoluut drama, maar multiplayer, mits je het met mensen doet die je kent, is geweldig. Vooral als je een leuke module speelt.

Als je een leuke rpg wil, koop dan Baldurs Gate 2. Leuk verhaal, goeie gameplay, mooie muziek en het ziet er goed uit (tis geen 3d zoals Morrowind of NWN).

Gaat het je meer om het vechten, ga dan voor Diablo 2 of Dungeon Siege. Vooral die laatste heeft geweldige 3d graphics.

Geplaatst door paidor22
Neverwinter Nights is wel zo'n beetje het meest matige rpg spel van de laatste jaren . Single player campaign is absoluut drama.
Gaat het je meer om het vechten, ga dan voor Diablo 2 of Dungeon Siege. Vooral die laatste heeft geweldige 3d graphics.

Dat NwN matig is ben ik niet helemaal met je eens maar dit is erg persoonlijk natuurlijk.
Als "fighter" vond ik hem niet geweldig maar als "Sorcerer" was hij wel leuk om te spelen.
Dat Diablo II gaaf is ben ik WEL helemaal met je eens,dit is pure verslaving!
Ook Dungeon Siege is een toppertje.

Grtzzz.

Ik ben zelf hooked op home world dit is echt een topper en die kan je vast wel goedkoop krijgen. Grafische erg goed en prima te spellen op oude pc's. Deze game moet je scoren die is bijna perfect helaas niet erg realischtische het duurt denk ik wel voor dat ik mijn mijn motherschip het universa kan verkennen wel goed verhaal trouwens. Goede sound en zo nouw chek maar een demo om te kijkn of ie je bevalt. Enne ik zie dat je empire earth al hebt daar is een expansie voor met 3 nieuwe campiangs en een nieuwe epoch (space). En wat nieuwe random map scripts. Het cheken waard 14 euro op www.nedgames.nl

Homeworld

Ik kan aan Homeworld Cataclysm oid komen via een collega. Is dat hetzelfde?

Re: Homeworld

Geplaatst door JWeetje
Ik kan aan Homeworld Cataclysm oid komen via een collega. Is dat hetzelfde?

Beetje wel,....maar Homeworld is The Best!

Grtzzz.

Re: Cataclysm nieuwer maar niet beter?

Geplaatst door JWeetje
Waarom?

Waarom is niet in een paar woorden uitteleggen.
Homeworld is een geweldige RTS die ik helemaal heb uitgespeeld.
Cataclysm ziet er een beetje anders uit en had op mij niet die impact als Homeworld.Ben na een tijdje gestopt.
Homeworld speel ik af en toe nog (skirmish) en blijft gaaf.

Grtzzz.

Home world tja ehhh het verhaal is bij home world beter als bij catalysme. Je voelt je meer eenzaam alles wat er over is van je beschaving en catalysme heeft een aantal opties die je eigenlijk ook in homeworld zou willen zien waardoor je toch eerder naar home world catalysme grijpt terwijl homeworld zelf ook enorm veel heeft te bieden. Bij de meeste ruimte games is level desing mager maar bij home world en catalysme is het meesterlijk echt waar als je stiekem met een probe de basis van je tegen stander verkent en langzaam het mothership ziet verschijen bewaakt door langzaam op en neer dijnende frigatten owhhh heerlijk en die explosies het is gewoon een kompleet nieuwe "feel" een kompleet nieuw genre. Of anders het best uitgewerkte spel in zijn genre super 3d werklt voor het eerst echt in een spel de tegen stander van onderen aan valen brengt echt een bonus met zich mee. De juiste formatie en taktiek kiezen in erg belangerijk het is heerlijk om te zien hoe je naar een half uur waypoints uitzetten de tegnstander in een val lokt. Neem ze alle twee speel homeworld uit en goed zodat je die helemaal kent en begij dan aan catalysme. Anders snap je 3/4 van het verhaal van catalysme niet en zie je de punten die homeworld een topper maken ook niet.

Dan maar allebei

Oke, die 2 komen op mijn lijstje.
Nu alleen nog Homeworld vinden.
Die link naar nedgames werkt niet overigens.

Re: Dan maar allebei

Geplaatst door JWeetje
Oke, die 2 komen op mijn lijstje.
Nu alleen nog Homeworld vinden.
Die link naar nedgames werkt niet overigens.

www.nedgame.nl k' had er een s bij gezet. Suc6 met deze toppers.

Nox is ook een leuk hack en slash spel.
Dungeon siege lijkt daar heel veel op (volgens mij hebben ze het van nox afgekeken veel over een komsten nl.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan