welk systeem is het best??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, als 650 Duro's je limiet is kan je het beste gaan kijken anar een zaak (in het westen misschien?) die je alle spullen los kan leveren.
Maar meestal zijn de aanbiedingen goedkoper, maar dan zit je weer met een ouder modelletje!

Als je nou die games eens vergeet en iets zinnigs gaat doen met je PC?
Dan heb je niet van die dure onderdelen nodig en kan je voor 750 Duro's een zeer krachtige pc kopen! :rolleyes:

Is een gamedoos niet goedkoper in dit geval?

Geen idee want ik game eigenlijk nooit....

Frans

Daar komt nog bij dat gaming erg veel vraagt van je processor, d.w.z. dat die sneller stuk is als hij veel met hoge temperaturen te maken krijgt!

dus zo'n goedkoop moederbord zou ik dan niet nemen, of vergis ik me in de kwaliteit van dat merk?

Frans

gamedoos neem ik niet ik wil een gewoon een pc die vooral geschikt is om nieuwe games op te spelen dan zal hij ook wel geschikt zijn om verslagen te maken en websites te onderhouden denk ik zo

Voor een echte goeie ben je 1250 Euro kwijt vrees ik.

Maar ik wens je veel succes en plezier bij het zoeken!

Frans

1250 euri vind ik wel aan de hoge kant hoor. Dan heb je zo'n pc met allerlei extra enzo die vaak overbodig zijn. Bijv. een DVD brander. Als je die niet nodig hebt is dat allemaal zonde.

Kijk eens bij www.gistron.com (in mijn ogen een goeie winkel) en dan bij systemen. Misschien staat daar iets leuks bij? Anders stel je zelf de componenten samen.

Oja, de processor is na langen niet het belangrijkste van de pc om te gamen. Dat is nog altijd de grafische kaart. Ik denk dat je voorlopic nog wel even redt met een 2600 hoor. Tenzij je echt van plan bent om een Die-hard gamer te worden, maar dat lijkt me niet. Voor zoals de meeste doen 'af en toe gewoon lekker gamen' is een 2600 nog ruim voldoende! (hierop kan je gemakkelijk far cry draaien!) Maar denk nou ook weer niet dat je hiermee weer 5 jaar vooruit kan, want dat kan nooit, de computers ontwikkelen zich zo snel, dus het is ook zonde om het snelste van het snelste (dus het duurste van het duurste) te nemen.

Groet,
Timothy

ok maar dingen zoals een dvd brander heb ik echt niet nodig hoor en een toetsenbord waar vanalles op en aan hangt is overbodig doe mij maar gewoon een goede pc die geschikt is voor het af en toe gamen maar dan wel van grote nieuwe games en soms een keer online of via een netwerkje wat er komen gaat bedankt voor dat adres nog trouwens daar ga ik zo ff kijke:thumb:

Wat tot nu toe aan games verschenen in kan je makkelijk draaien op die amd 2600. Alleen zal je dan wel een aardig grafisch kaartje nodig hebben. (wil je de games op volle kwaliteit spelen.)

ik wil natuurlijk de grapics zo mooi mogelijk maar absoluut geen blokkerige en schokkerige beelden

Dan red je het ook nog wel met een 2600 (AMD), maar dan zou je alleen wel erg moeten investeren in een grafische kaart. Iets van ee 9800 PRO zou wel mooi zijn. Kost nu rond de 190 euro op www.gistron.com..

ff voor je geshopt, ik kom hier op uit, ik heb op de minder belangrijke delen (muis keyboard cdrom) zo zwaar mogelijk bezuinigd.

Aantal
Omschrijving Stukprijs (incl.btw) Subtotaal incl.btw)
1 MIDITOWER STANDAARD €34.95 €34.95
1 CDROM STANDAARD 52 SPEED €19.95 €19.95
1 DDR 512 MB 266 MHZ PC2100 TRANSCEND €99.95 €99.95
1 STANDAARD ATI RADEON 9600 XT 128MB €169.95 €169.95
1 FLOPPY DRIVE 3,5" WIT €11.99 €11.99
1 80 GB MAXTOR 7200 RPM €79.95 €79.95
1 STANDAARD KEYBOARD €6.95 €6.95
1 LOGITECH PS/2 WHEEL €9.95€9.95
1 ASUS A7N8X-X €79.95 €79.95
1 AMD ATHLON 2600+ XP 333 MHZ€99.95€99.95
1 NETWERKKAART SWEEX 100MBIT PCI €9.95€9.95

Totaal excl. 19% btw €523.94
BTW bedrag (19%) €99.55
Totaal incl. 19% btw €623.49

kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, meld dat dan maar ff

/edit 1 dit is trouwens zonder montage kosten ik geloof dat als je het de winkel laat opbouwen dat het nog 50 euro extra kost.

/edit 2 ik zie nu dat ik er 266 mhz ram bij heb staan, ff gekeken bij die site en ik zie dat 333/400 mhz ram...5 euro goedkoper is...

bronsite: www.funprice.nl

mvg,

db

Laatst bewerkt:
he bedankt mensen!!

jammer dat die funprice (ver) bij mij uit de buurt is, de dichtsbijzijnde winkel is in Enschede en ik woon zeg maar vlakbij Zwolle en ik ben eigenlijk een beetje angstig om (voor een 16 jarige) grote uitgave wat ver van huis te doen dan ga ik echt liever naar een bedrijf dichterbij en betaal ik bijvoorbeeld €20,- meer maar mischien kan ik het systeem wat dirtbag heeft geshopt ook wel laten samenstellen in zo'n bedrijf (ik hoop van wel) maar gelukkig kan ik bezuinigen op de volgende dingen (niet dat het veel verschil maakt maar toch)

Monitor
Muis
Toetsenbord
Boxen

en het geld wat ik hiermee bespaar kan ik stoppen in een zo goed mogelijke videokaart!

maar nu kom ik op een id kan ik mijn boxen die ik op mijn stereo heb ook aansluiten op mijn pc want dan hoef ik die al niet te kopen :p

als je radio een line in heeft dan kun je inderdaad via de radio je computergeluid horen, maar als er een kabel van meer dan ongeveer 5 meter tussen moet komen, dan ben je al haast duurder uit dan met een stel goedkope boxjes. je hebt dan echter wel pokkegeluid met die boxjes ;)

db

Je vergeet alleen de voeding... Of zit die al bij de kast? Kost ook al snel weer een euro of 30... (*ja er kom heel wat bij een nieuwe pc kijken*)

Oja, je hebt ook bedrijven die je bestelling opsturen. Kost wel al snel rond de 20 euro met al die zware componenten. (vooral als je ook de monitor moet laten opsturen)

denk dat ik ieder onderdeel ga bekijken en vergelijken bij iedere winkel en zo alle onderdelen ga kopen bij de goedkoopste winkel

lijkt jullie dit verstandig???

(hoop dat iemand dit nog leest):D :p

Als je wat tijd over hebt kun je dat zeker doen. Je moet gewoon een aantal winkels hebben die voor jou vertrouwd over komen en dan gaan vergelijken. Zo kom je wel bij de goedkoopste uit

Geplaatst door heinry
denk dat ik ieder onderdeel ga bekijken en vergelijken bij iedere winkel en zo alle onderdelen ga kopen bij de goedkoopste winkel

lijkt jullie dit verstandig???

(hoop dat iemand dit nog leest):D :p

Is wel handig, maar hou er wel rekening mee dat je dan naar heel veel verschillende winkels moet rijden, of je moet alles laten opsturen (en dat kost ook veel :( )

winkels die vertrouwd overkomen zijn er zat maar je hebt ook online winkels (informatique, alternate) maar daar komen ook de verzendkosten bovenop maar ik hoop dat dat niet zoveel is:D

Dan had ik je verkeerd begrepen.

Als je op die manier te werk gaat ben je nog wel even bezig met uitzoeken. Je moet de prijs van het onderdeel + verzendkosten berekenen en daarna kijken wat die bij een andere winkel kost incl verzendkosten.

Let er wel op dat als 1 of meerdere onderdelen defect zijn dat je ze dan naar verschillende winkels op moet sturen.

Wat mij het makkelijkst lijkt is een systeem op papier zetten en dan bij verschillende online winkels middels een configurator zo'n systeem in elkaar zetten en dan kijken welke het goedkoopst is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan