welke accu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

siemenjan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe laptop kopen... en het is een acer geworden. Alleen zit er ene 6 cells batterij in. Deze gaat zon 2.5 uur mee. Dit vind ik iets te weinig. Dus ik dacht: laat ik een 9 cell kopen (hier heb ik zelf ook ervaring mee)

Aleen: maakt het wat uit welk type etc. accu ik neem? Bij norrod (waar laptop ook vandaan zal komen) staan bv. 3 types.

Acer 9-cell accu (LC.BTP01.011) € 141,00
Acer 9-cell accu (LC.BTP01.015) € 141,00
Acer 6-cell accu (LC.BTP01.014) € 174,50

Welke moet ik nemen dan ? De duurste is maar een 6 terwijl die normala gesproken niet zo lang meegaat als de 9.... :confused: help ? :D

met vriendelijke groet, Siemen Jan

Laatst bewerkt:
Welk type acer laptop wil je gaan kopen? Er staan bij die 9 cell accu's namelijk verschillende modellen aangegeven. De 6 cell is trouwens heel anders qua model dan de 9 cells, ze lijken me niet voor dezelfde laptop.

:O ik ga de ACER Aspire 6920G-834G32BN kopen.

Ik had met opzet niet meer op je vorige topic gereageerd omdat je toch besloten hebt om een Acer te kopen, hetgeen natuurlijk jouw keuze is! Echter, omdat je gegeven advies m.i. op dit punt vrij gemakkelijk naast je neerlegt, wil je ik je het volgende berichtje niet onthouden: Klik. Of deze Klik (nog geen uur na het vorige bericht)
Beide problemen kunnen van alles en nog wat als oorzaak hebben, maar één ding hebben ze gemeen: de naam...............!
Misschien kan Acer er helemaal niets aan doen deze keren, maar toch...................

wederom de naam Acer in het probleem en zo gaat het dagelijks maar door en door en door. Dit is echt de laatste keer dat ik een welgemeend advies aan je geef over / mij bemoei met je merkkeuze v.w.b. de aanschaf van je laptop.

Heb je het ding gekocht en je krijgt problemen, dan zal ik je net zo goed proberen te helpen als alle anderen hier, maar word niet boos op mij als ik dan een keer begin met:

Hallo Siemenjan, het verbaast mij niet je hier weer te "lezen".................. ;)

Laatst bewerkt:
Je zal er eerst achter moeten komen wat het partnummer van de accu is. Zomaar een willekeurige acer accu kopen zal niet werken. Er zijn heel veel verschillende, die ieder specifiek voor bepaalde modellen zijn gemaakt.

bedankt voor het antwoorden allemaal...

enja... pasja :D bedankt dat je me alsnog wilt helpen nadat ik de keuze bij acer heb gelegd. Heb nog lang gezocht op friesland-computers (kom er zelf ook weg) maar toch niet hetgeen gevonden wat ik zocht.

we spreke wel weer us ;)

Siemen Jan

Hallo

Prijs/kwaliteit vind ik persoonlijk acer niet slecht.

Uiteraard dien je een portable "normaal" te behandelen.

Enige minpunt is de backlight invertor die durft te sneuvelen indien deze langdurig volle helderheid dient te leveren "veel te helder " , maar ... indien je iets technisch aangelegd bent , dan kun je deze transfootjes voor een appel en een ei zelf eenvoudig vervangen.

Deze worden uiteraard niet enkel specifiek voor acer gemaakt , dus vermoedelijk hebben andere merken ook dergelijke defekten.

P.s.: indien je een p.c. besteld , kun toch een andere "uw gewenste batterij" vragen ??? i.p.v. een andere extra aan te moeten kopen??

Peter

Laatst bewerkt:
9 Cells batterij

Dag mensen,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen en ik heb op friesland computer de mogelijkheid gevonden om dingen zelf te configureren. Het gaat hier om de processor/RAM/Accu/besturingssysteem/hardeschijf/garantie en of je een WLAN router wil.
De videokaart is niet te weizigen, maar is met 8600 GT genoeg.
Nu staat er bij accu: 6 cells (standaard) maar je kunt er ook van maken: 6 cells + 9 cells accu.
Mijn vraag is: hoe lang gaat een 6 cells accu bij normaal gebruik ongeveer mee en hoeveel tijd voegt die 9 cells accu er aan toe?
Als de 6 cells bijv 2,5 uur levert en die 9 cells er nog eens 3 bij op doet is het de moeite waard, maar als het maar een kwartiertje ofzo is kost het wat veel om toe te voegen.

Alvast bedankt!

De 9 cells accu heeft 1,5 keer de capaciteit van de 6 cells en zal dus 1,5 keer langer mee gaan. Hoe lang dat precies in tijd is, dat is afhankelijk van een hele hoop factoren, zoals de componenten in de laptop, maar ook de doeleinden waar de laptop voor gebruikt wordt.

@ Meiga.

Je bent hier ook al bezig met dezelfde vraag. Dan daar graag ook doorgaan, en je vraag niet nog eens een keer in andermans topic stellen.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan