Welke adsl pakket??

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door speedtouch
Ik heb er inderdaad een aparte cd bij gekregen, en das maar goed ook.
Dat vind ik wel erg slecht geregeld. Er zat een extra velletje in het doe-het-zelf pakket met 'gebruik niet de driver die bij het modem is meegeleverd want dan werkt het niet'. Kunnen ze die cd er dan niet beter even uithalen??

Klopt ja bij mij zat er ook een papiertje in , maar op zich hebben ze het wel goed gedaan vind ik.

En ja de orginele cd hoort bij het modem dus hier staan wel alle instellingen op mocht je over gaan op een andere telefoon maatschappij [ in belgie of zo ]

De cd die ze er bij leveren is ook puur op de kpn volgens mij :rolleyes:

Groetjes speedtouch

oke .. hartelijk bedankt voor de info tot nu toe ..

alleen ik heb nog 1 vraagje:

bij de site van xs4all staat iets van aansluitkosten 143, nogwat ... !!

is dat niet te veel bij ''normale" isp's betaal je iets in de 70 euro...

of is bij xs4all ook een modem bijgeleverd?? er staat ook iets van ..vanaf 143,nogwat ??

ik snap nieit egt wat ze hiermee bedoelen .. zou iemand het me kunnen uitleggen???

en ik moet dus een ethernet modem van acatel hebben?

alvast bedankt

de aansluitkosten zijn overal gelijk (tenminste, als er geen aanbieding is) Die kosten zijn namelijk voor de KPN. Zij bieden jou het doe-het-zelf-pakket aan en je betaalt hen de aansluitkosten (zij moeten immers de lijn gereed maken)

Aansluitkosten voor de KPN zijn hoe dan ook 74,95 euro. Daar komt de prijs van een ADSL modem bij:
USB modem, PSTN en ISDN€ 69,=
Ethernet, PSTN en ISDN € 129,=
Wireless, PSTN en ISDN € 399,=
Multi-PC modem, PSTN en ISDN € 179,=

Bij sommige providers heb je zoals gezegd acties, waarbij de provider voor jou het modem en/of de aansluitkosten betaald, op voorwaarde dat je 1 of meer jaar bij die provider blijft. Ik zou toch voor XS4ALL kiezen...

Het bedrag is inclusief de set-upkosten voor de verbinding van EUR 74,95.

De ethernet is iets duurder maar wel beter , en neem de juiste kijk in de toekomst , als je later nog een pc neemt en een netwerkje wil maken kan je beter nu kiezen voor een multi pc modem.

De keuze is dan een van deze , Zie bijlage.

Groet speedtouch

Bijlagen

• adsl modem.jpg
    adsl modem.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 22
daar ben ik het wel mee eens...

alleen ik heb nu al een netwerk van 100 mb met switch ertussen en ik heb ook al ingesteld dat de 2 computer op internet kunnnen door 1 telefoonlijn ..

dus als ik een usb modem neem kan ik hetzelfde doen als nu toch?

alvast bedankt

Als je kiest voor een usb modem kan je inderdaad alles zo laten.

persoonlijk vind ik het een nadeel dat je een pc als server altijd aan moet laten , stel dat je later wil uitbreiden met een laptop dan krijg je toch spijt dat je niet voor een multi pc modem heb gekozen.

Veel succes met de juiste keuze.

groetjes speedtouch

oow zo... nu snap ik wat je bedoelt ...

ik ben er nog niet over uit maar ik denk dat ik dan voor de ethernet modem ga.... bedankt!!

nog 1 laatste vraag.... (alweer)

toevallig zag ik tijdens het surfen en reclame boodschap van zonnet staan...

wat vinden jullie persoonlijk van zonnet??

Ach je hoort positive en negative berichten.

Zelf ben ik een heel tevreden HCC gebruiker , deze hebben een hele goede communicatie met de kpn .
Ik heb getwijfeld tussen xs4all en hcc maar omdat ik al lid was bij HCC heb ik hier voor gekozen.
Binnen 2 weken had ik adsl.

suc6 speedtouch

Meelman bedoel je DEZE link.

Of weet je nog een betere :D

groet speedtouch
woei, daar krijgen ze niet zo'n goede beoordeling. Vooral de helpdesk krijgt er van langs.

Ik bedoelde eigenlijk de test op www.consumentenbond.nl maa je moet lid zijn (en inloggen) om die te kunnen bekijken...

Ha je bedoeld deze:

Zonnet levert erg veel problemen op

De laatste tijd komen bij de Consumentenbond erg veel meldingen binnen over de ADSL-aanvragen die bij Zonnet worden ingediend. Dit betreft dan voornamelijk aanvragen voor Zonnet Family.

De tijd tussen aanvraag en aansluiting is al erg lang (aangegeven wordt door Zon dat het minimaal zes weken duurt voor het geregeld zal zijn), maar vaak wordt die lange periode ook nog eens gevolgd door technische problemen met de ADSL- en/of de telefoonaansluiting.

Omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe het met de status van hun aanvraag zit of hoe ze een werkende verbinding kunnen krijgen, worden ze gedwongen met de (technische) helpdesk te bellen voor €1,35 per gesprek.

Graag vernemen wij van u of u dezelfde problemen hebt (gehad) met Zonnet en waaruit die problemen bestonden. Afhankelijk van de inhoud van uw reacties zullen wij bezien of vervolgstappen noodzakelijk zijn. U kunt uw reactie e-mailen naar signalen@consumentenbond.nl.

groetjes speedtouch

Ha je bedoeld deze:
ook niet, ik bedoel de grote provider test. Daar worden ALLE providers en AL hun abonnementen met elkaar vergeleken. Daar kwam XS4ALL als beste uit, Planet onderaan de middenmoot. Zonnet weet ik niet. Ik ben lid van de bond (weet alleen mijn nummer niet) dus ik ga even de betreffende consumentengids zoeken...

oke !!! bedankt!!!

zie van die familiepakket van zonnet en hun helpdesk maakt me niets uit want als ik adsl neem (twijvel tussen zonnet en xs4all ) word het toch zo'n 768/128 pakket..

en meestal kan ik de problemen zelf oplossen...
of met dit forum natuurlijk!

Hartelijk dankt iedereen !!!

Doe anders eens een postcodecheck op www.adslmetcrawler.nl
Misschien levert BBned of Versatel ook wel bij jouw in de buurt.

Ik heb ADSL besteld bij bbned via Demon.
Geen aansluitkosten, en modem gratis.
Download 512kb/s
Upload 256kb/s
Abbo kosten €39,-

greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan