• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule ben ik hier nodig???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lukt niet zo. Het gaat erom dat de kwaliteit automatisch wordt ingevoerd. Dus onder O10.
=ALS(MAX(C10:N10;R10;AB10)>5;"X";"A") Deze werkt niet zoals ik bedoel.

R10 verwijst naar C10. Als ik bij C10 80 invoer geeft dit onder R10 een 5 wat automatisch onder kwaliteit (O10) een X moet opleveren.
Dit gaat goed. Maar vul ik 77 in dan geeft R10 een "1" en ook X. Dit is onjuist.
Het gaat erom dat van C10 t/m M10 getallen ingevoerd kunnen worden. Zodra er ergens een 5 of 6 volgt onder R10 t/m AB10 een X kwqaliteit wordt ingevuld.

Hopelijk is dit mogelijk.

Gr Sjoedy

Sjoedy

Ik vermoed dat je in bericht #17 een fout hebt staan:
Als er in een cel van C10 t/m AB 10 ook maar ergens een 5 of 6 staat wordt het altijd X.
Ik vermoed dat je bedoelt
Als er in een cel van R10 t/m AB 10 ook maar ergens een 5 of 6 staat wordt het altijd X.

Thoralf

Klopt inderdaad wat je schrijft. Foutje van deze kant.

Blijft het probleem met de kringverwijzing. Kun je dit omzeilen??

Sjoedy

Kijk naar de aanpassing in R10: de dubbele quotes zijn weggehaald, zoals reeds eerder is aangegeven. Verder zie de formule in O10.

Bijlagen

Hallo

Probleem is nog niet opgelost. Als ik bij C10 75 invoer komt bij R10 een 0 en wordt de kwaliteit een A. Dit klopt.
Maar als ik dan bij D10 een 10 invoer komt bij S10 een 5 en dan moet bij kwaliteit alsnog een X komen. Dit gebeurt niet en dat is nu net wat de bedoeling is.

Wie weet hiervoor de oplossing???

Sjoedy

Dat komt omdat je alle waardes in de kolommen R t/m AB als tekst invoert, door in de formules bijv "4" te zetten in plaats van 4, zonde dubbele quotes. Haal dus in de formules die dubbele quotes weg, dan gaat alles goed.
Mijn opmerking om te kijken naar de formule in R10 had tot doel je op dat fenomeen te wijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan