Welke geluidskaart zal ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees de grote

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hoi,

nadat ik een thread had gemaakt over welke speakers ik zou nemen post ik een thread over welke geluidskaart ik ga nemen (en of ik er een ga nemen).
Mijn speakers worden de: z-2300 (http://www.azerty.nl/8-1070-631/logitech-z-2300---multimedialu.html)

-Ik zou jullie willen vragen welke geluidskaart jullie kunnen aanraden.
-Wat jullie van deze kaart vinden: http://www.azerty.nl/8-129-12085/creative-sound-blaster-x-fi-xt.html?tab=overzicht&ervaringen=1
-En of het veel verschil maakt/geld waard is ter vergelijking van mijn onboard: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=79513 (Geluidskaart - 7.1 channel surround)

Nog een vraag, is het lastig om een geluidskaart erin te zetten? kan een videokaart, ram en dvd drive er zelf inzetten :P dus denk dat geluidskaart dan ook wel gaat he? :P

Laatst bewerkt:
Geluidskaart erin zetten is dood simpel.

Zelfde als een videokaart. Goed in het slot schuiven en schoefje erin :)

Ik weet niet of je een pci-e x1 slotje op je mobo hebt anders is dit ook wat.
Iets moderner met optisch uit en in.
http://www.alternate.nl/html/produc...um/-1072573/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Maar als je geen pci-e 1x slot hebt of helemaal niets doet met optische bekabeling.
Zou ik idd voor jou gekozen kaart gaan.

Laatst bewerkt:
Geluidskaart erin zetten is dood simpel.

Zelfde als een videokaart. Goed in het slot schuiven en schoefje erin :)

Ik weet niet of je een pci-e x1 slotje op je mobo hebt anders is dit ook wat.
Iets moderner met optisch uit en in.
http://www.alternate.nl/html/produc...um/-1072573/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Maar als je geen pci-e 1x slot hebt of helemaal niets doet met optische bekabeling.
Zou ik idd voor jou gekozen kaart gaan.

ik ga morgen dan even kijken, het is nu wat laat om mijn computer open te maken/zoeken op internet.

ga nu slapen, Doei :P (slaap lekker jullie :P)

1 PCI Express 2.0 x16
1 PCI Express 2.0 x8
3 PCI Express x1
2 PCI

dus denk dat ik wel PCI heb :P

Vraag is natuurlijk nog steed of je iets met die optische uit/in gang wilt doen.
anders zou de door jou opgegeven kaart al prima voldoen.

Prima keuze trouwens zei deze creative minded persoon:D

Vraag is natuurlijk nog steed of je iets met die optische uit/in gang wilt doen.
anders zou de door jou opgegeven kaart al prima voldoen.

ik moet me eerst ff verdiepen in de optische uitgangen XD weet daar nog niet zoveel vanaf, ga nu ff zoeken naar wat informatie daarover.

oke, ff wat gelezen. Wat ik er nu van weet: optisch is met licht zodat er zeker geen bromtoon is en het geluid is beter, maar meeste mensen zeggen dat het hetzelfde is, de "kenners" die merken het.

Zit ik zo een beetje goed?

bv als je een stereo (met optische in en of uitgang / ps3 hebt zou je deze met je pc kunnen koppelen.

Optische kabel geeft in het algemeen een betere geluidskwaliteit.
Maar als je dat niet hebt of niet krijgt in de toekomst is het onzin.

Scheelde maar 1 euro dus vandaar ;)
ps. de Z-2300 is 119 bij alternate. scheelt 4 euro tov azerty :)

tip:
Ik weet niet of er toevallig een mediamarkt / Saturn in de buurt is waar je woont.
Hier hebben ze meestal dat spul ook liggen en bijna altijd goedkoper.
Zo heb ik destijds m'n z-5500 gehaald voor 244 euro, terwijl ze toen bij alternate / azerty enz. 299 waren

Edit: je Z-2300 heeft geen optische ingang dus op dat gebied maakt het niets uit. Maar toch het zit erop als je het ooit nodig hebt :P

Laatst bewerkt:
maar nu nog even zo een vraag over mijn onboard..

Is het verschil tussen mijn onboard en een geluidskaart het geld waard?
Of zijn alle onboards bij voorbaat eigenlijk al slecht?

Onboards kunnen prima zijn hoor dat is probleem niet.
Ik vind het voordeel van creative dat je zoveel softwarematige ondersteunig krijgt.

O.A.: Creative MediaSource, Creative WaveStudio, Creative Smart Recorder, Creative Audio Console, THX Console, Creative ALchemy, SoundFont Bank Manager, Creative Sound Blaster Media Center Edition (MCE) Plugin, Dolby Digital Live! Codering, Cyberlink PowerDVD

tip:
Ik weet niet of er toevallig een mediamarkt / Saturn in de buurt is waar je woont.
Hier hebben ze meestal dat spul ook liggen en bijna altijd goedkoper.
Zo heb ik destijds m'n z-5500 gehaald voor 244 euro, terwijl ze toen bij alternate / azerty enz. 299 waren

Edit: je Z-2300 heeft geen optische ingang dus op dat gebied maakt het niets uit. Maar toch het zit erop als je het ooit nodig hebt :P

aah oke, zag de edit ook nog. ik denk dat ik dan voor de gamer dinges ga :P want ik verander niet zoveel aan mijn computer. Ik koop misz over 2/3 jaar weer een nieuwe dus dan koop ik meteen een betere geluidskaart. (ben niet iemand die elke maand wat aan zijn computer veranderd, dus houdt de boxjes nog zeer lang).

Verkopen ze bij de mediamarkt wel geluidskaarten? als ze dat ook doen ga ik zeker ff langs.

Laatst bewerkt:
Zijn niet bij voorbaat slecht.

Ik persoonlijk vind het het geld waard, maar ik vind geluids kwaliteit gewoon belangrijk.
Geluids klinkt voller / zuiverder. De lage tonen vervormen niet.
Hoge tonen "vervallen" ook niet bij bv zware bass enz.

Je kunt ofcoarse eerst ff alleen je nieuwe set proberen en later mocht je het willen een geluidskaart erbij pakken.

ja, de speakers worden het iniedergeval zeker. Dus die ga ik zo snel mogelijk halen, over de geluidskaart moet ik nog ff denken.

Even naar de prijs kijken dan, en die ene van 1 euro duurder is alleen op het gebied van optisch beter? of ook van geluidskwaliteit?

(voor 1 euro meer koop ik hem dan zoiezo als hij hetzelfde is met optisch)

Kwa geluids kwaliteit zou het niet veel uitmaken. Misschien iets beter of gelijk.

Tis een nieuwere geluids chips, dus neem wel aan dat ze iets veranderd hebben qwa geluid. ipv alleen de kaart op een ander slot gooien :)

Verkopen ze bij de mediamarkt wel geluidskaarten? als ze dat ook doen ga ik zeker ff langs.

Had dit ff niet gezien.

Jips daar verkopen ze ook geluidskaarten.
Ze hebben daar het "makkelijke" hardware.
harddisk / paar videokaart / geluidskaartjes enz.

Maar laat je niet opnaaien door de verkopers. DIe ***len daar maar raak

De Z-2300 hebben ze zeker liggen. (heb ze al menig keer gezien in Breda)

Kwa geluids kwaliteit zou het niet veel uitmaken. Misschien iets beter of gelijk.

Tis een nieuwere geluids chips, dus neem wel aan dat ze iets veranderd hebben qwa geluid. ipv alleen de kaart op een ander slot gooien :)

Ben ik niet met je eens. De geluidskwaliteit van een Creative kaart is hoorbaar beter dan die van on-board.
Dat wil niet zeggen dat on-board geluidschips slecht zijn, maar mijn oude Soundblaster Live! klinkt nog steeds, duidelijk hoorbaar, beter (terwijl dit toch een oude kaart is)

Ben ik niet met je eens. De geluidskwaliteit van een Creative kaart is hoorbaar beter dan die van on-board.
Dat wil niet zeggen dat on-board geluidschips slecht zijn, maar mijn oude Soundblaster Live! klinkt nog steeds, duidelijk hoorbaar, beter (terwijl dit toch een oude kaart is)

Ik vat hem ff niet :)

Dat ging tussen de vergelijking tussen deze:
http://www.azerty.nl/8-129-12085/creative-sound-blaster-x-fi-xt.html?tab=overzicht&ervaringen=1

en deze kaart :

Niet tussen onboard of losse kaart.

Wel ff heel het topicje lezen he ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan