Welke interne HDD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raazno

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2013
Hoi,
ik heb een (stille) PC samengesteld (http://azerty.nl/winkelmandje/winke...357031]=1&product[496940]=1&product[508195]=1) en ik wou de oude HDD 2TB gebruiken maar moet toch meer hebben. Dus een nieuwe HDD van 3TB kopen. De keus was vrij snel op deze 2 HDD's gekomen:
http://nl.hardware.info/vergelijkingstabel/producten/134062-157495

Gezien de tests (behalve geluidsproductie) is Seagate het beste; gezien reviews (ook op endere sites) is WD betrouwbaarder. Ik ben geen gamer, heb veel grote (video, foto, muziek) bestanden waar ik heel snel bij wil, met name foto's wil ik snel doorbladeren (o.a. heeft de snelheid met HDD te maken, heb ik begrepen). Maakt het voor dit soort dingen veel uit welke ik kies? Btw, mijn voorkeur gaat naar WD want hij is stiller, betrouwbaarder en gebruikt minder stroom. Het moet wel een zware argument zijn om voor Seagate te kiezen.

Western Digital RED 3TB (WD30EFRX) vs. Seagate Barracuda 7200.14 3TB (ST3000DM001)

Laatst bewerkt:
de seagate is sneller, de western digital is betrouwbaarder. dat is ook te zien bij de garantie 3 jaar vs 1 jaar.

ligt ppuur bij wat jij belangrijk vind.

Ja, dat weet ik ook, ik vind het belangrijk dat een HDD snel is, stil en betrouwbaar. Als dat niet allemaal samen kan, dan maar de snelheid opofferen. Mijn vraag is eigenlijk of ik die verschil in snelheid echt duidelijk ga merken gezien dat ik geen gamer ben.

Je hebt maar 2x sata 600 aansluitingen he :)

Je kan je oude 2TB HD op een Sata 300 poort pluggen.
Ik zal persoonlijk voor de seagate kiezen omdat deze sneller is. WD is betrouwbaarder. Ligt er net aan waar je prioriteiten liggen. Het verschil in de snelheid ga je ook niet echt merken.

Over het algemeen zal je het verschil in snelheid niet merken, het verschil in geluid wel.
Als je zelf veel video bewerking doet dan is een een snelle HD te overwegen maar eigenlijk kan je er dan weer beter meer geheugen in stoppen.

Als geluid de belangrijkste eis is dan zou ik de WD nemen. Prima merk, goede schijven.

ron

Als je zelf veel video bewerking doet dan is een een snelle HD te overwegen maar eigenlijk kan je er dan weer beter meer geheugen in stoppen.
ron

Meer geheugen? Is 16GB niet genoeg?

Je hebt maar 2x sata 600 aansluitingen he :)
Je kan je oude 2TB HD op een Sata 300 poort pluggen.

Ja dat klopt voor 2x sata600. Maar dit was ongeveer de enige MoBo die 3x PCI had met deze chipset en meer dan 8x USB2.

De asrock extreme 4 is dat niet wat? Heb je gelijk een top merk :)
MSI is ook top natuurlijk. Naar mijn mening de 2 beste merken voor moederborden, Asus/Asrock of MSI.

http://tweakers.net/pricewatch/306271/asrock-z77-extreme4/specificaties/

- 2x PCI, 2x PCI-e 2.x 1x, 2x PCI-e 3.x 16x
- ATi Crossfire, Nvidia SL
- 4x SATA-300, 4x SATA-600
- eSATA, 8x USB 2.0, 6x USB 3.0

Hij is wel wat duurder. Maar weet je zeker dat je goed zit. Als je in de toekomt van plan ben om nog meer aan te schaffen.
Edit: 16GB is meer dan zat, zeker met zoon hoge kloksnelheid. Zal wel 2 reepjes van 8 nemen, kan je later nog altijd naar 32GB. Je weet maar nooit wat de software later gaat vragen voor eisen.

Laatst bewerkt:
@Sander..
Hoi, ja deze zie er goed uit maar misschien heb ik het niet helemaal duidelijk gezegd, de PC onderdelen zijn al binnen.. alles ligt al klaar voor monteren morgen of weekend. Dus de MSI blijft voorlopig. Asrock heb ik nu in "oude" systeem en ook meer dan tevreden. De RAM modules heb ik er wel 2 stuks (2x8GB), jaaha,.. ik denk aan alles ;-)
Inmiddels ben ik er uit denk ik, het wordt toch de "trage" WD. Ik weet het niet, ik heb te veel nadelige dingen gelezen over Seagate..
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan