Welke laptop past bij mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietervdb

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
18
Binnenkort ben ik van plan een nieuwe laptop te kopen. Mijn budget bedraagt een 1300 euro. De laptop is bedoeld om te gamen (gamen op hoogste settings) en voor school te werken. Hij moet dus een zeer goede videokaart en processor hebben. Verder wil ik ook dat de laptop niet te zwaar is en snel opstart. Dus liefst met een SSD schijf. Heeft er iemand suggesties?
Overzicht minimale kenmerken:
i7 processor
12 GB ram geheugen
ssd schijf (min. 250 GB)
ulralicht (max 2 kg)
zeer goede videokaart
 
Welkom bij de Helpmij!

Scherm afm?

Los van het aantal inches, je wilt eigenlijk overal goed tot het beste van hebben, behalve de prijs, daar ben je bereid tot een net middelmatige waarde. Dat wringt een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Het moet daarom niet het beste van het beste zijn, een goede compromis is ook al voldoende. Ik heb zelf wel al een aantal laptops opgezocht. Vaak kom ik uit bij laptops van het merk MSI, maar ik heb totaal geen ervaring met dit merk.
 
Bedankt voor de reactie!!! Qua gameprestaties is hij inderdaad super!!! Ik wil wel wat aan gameprestaties inboeten in ruil voor een iets of wat lichtere laptop, want ik moet hem af en toe naar de unief meesleuren en daar is deze toch nog wat te zwaar voor!

Is het laptop merk Razer eigenlijk goed en betrouwbaar? Iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee sorry heb zelf geen ervaring met deze laptops maar, ik heb voor jou even Google gezocht en dit is wel even leuk om te lezen denk ik
Razor laptop
 
Bedankt voor de link met de uitgebreide review!! Nu weet ik toch al iets meer over dat merk!!
 
Waarom beantwoord je de vraag m.b.t. de schermafmetingen niet?
 
Ow das wel een goede link!! Handig dat je zelf je laptop kan samenstellen!! Enkel ben ik wel niet vertrouwd met deze site/ merk. Is het betrouwbaar?
 
Ach zo, content kon ik een paar kanten mee uit : inhoud / samenstelling en gevoel.

Jij bent nieuw op deze site, dus idd. je vraag is niet vreemd. Weet dat een aantal wat langer hier rondpostende leden je nimmer iets zullen aanbevelen als je het zelf hebben en het zou rommel zijn.

Dan concreet : ik had een keer een technische vraag. Ik mailde de technische dienst van BTO op een doordeweeks avond rond 21.00 uur, in de verwachting dat ik misschien de volgende werkdag een antwoord zou krijgen. Zeven minuten na het versturen van mijn vraag had ik antwoord van de TD.

Als jij contact met BTO opneemt en vertelt dat je mogelijk geinteresseerd bent in een laptop van hen, dan kun je langskomen, koffie krijgen en zo'n ding bekijken / bevoelen en proberen. Moet je eens bij Asus - Msi - Dell - Toshiba - Lenovo - HP etc. proberen..... ;)

1 waarschuwing is op zijn plaats : BTO's zijn geen bling-bling machines. Als je dat zoekt dan moet je een kermisattractie van MSI of een circusact van Dell aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
@ pietervdb

Welkom op Helpmij .nl

Heb even twee berichten samengevoegd je kan beter zolang er niet gereageerd is even voor bericht aanpassen kiezen.
succes met je vraag maar zo te zien zit dat wel goed:thumb:
 
Voor mijn zoon in 2009 hier een samengestelde laptop gekocht; ze bestaan nog steeds... en de laptop wordt door mijn zoon nog steeds gebruikt.
http://www.notebooktotaal.nl
Ze hebben ook een forum waar je terecht kunt met vragen.
http://www.notebookadvies.nl/search.php?search_id=newposts
Service vond ik over het algemeen ok. Ook de prijs was ok destijds.
Betere laptops iig dan de standaard merken destijds.... je ziet dan ook .. de laptop werkt nog steeds en 8.1 draait er prima op. (voor zijn technische studie nog steeds).
 
Misschien 1 dingetje dat nog aandacht vraagt : BTO's worden ZONDER besturingssyteem verkocht / geprijsd. Wil je dus een kant en klare machine thuis ontvangen dan zal je dus nog wel even in de configurater er een Windows OS bij moeten klikken. (En dat drijft de prijs natuurlijk gelijk met een 100 tot 150 euro op) In die zin zijn de door BTO en Notebook Totaal gepresenteerde prijzen op hun website licht vertekenend t.o.v. die van de concurrentie, want daar zit meestal standaard al een Windows in de prijs verdisconteerd.
Aan de andere kant is het ook weer zo dat de kenners en liefhebbers van BTO machines dit weten en dit niet als storend ervaren, ze weten gewoon dat er standaard geen OS in de prijs is inbegrepen.

Daarnaast kan jij als student héél voordelig aan een OS komen (denk ik) en één van de voordelen van BTO is dat ze je niet boos aankijken of zo als je de machine zonder OS afneemt, het is daar de gewoonste zaak van de wereld dat mensen hun laptop komen ophalen zonder dat zij er een OS bij gekocht hebben. De benodigde drivers krijg je wel netjes op DVD mee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan