Ik ben al lange tijd bekend met de C++-basis min of meer, maar ben nog nooit echt overgestapt naar het "betere spul" van echte waardevolle dingen programmeren en tegelijkertijd plezier hebben. Het is tot nu toe altijd maar theorie geweest en triviaal gedoe, wat op zich wel belangrijk is om te begrijpen maar het geeft niet zoveel voldoening. Het mag dan wel een hobby zijn, maar ik ben er serieus over. Ik ben nou bijvoorbeeld bezig met een tekst-spel, maar ik wil iets grafisch doen, al is het maar simpel.
Ik gebruik Linux en g++ (en een IDE als Code::Blocks of NetBeans, maar ik gebruik nou meer C::B). Ik heb al rondgekeken welke libraries er zijn, maar altijd zijn er een paar terugkomende problemen: (1) moeite met linken van libraries; (2) daadwerkelijk met plezier aan de slag gaan; (3) te weinig goede praktische leermiddelen als boeken en dergelijke (de meeste schrijvers van programmeerboeken zeiken teveel in plaats van dat ze meteen geven wat je nodig hebt in klare taal).
Wat ik dus duidelijk wil maken, is dat ik geen zin heb om teveel te klooien en er weinig resultaat mee te behalen. Een library die makkelijk is te installeren en te linken voor Linux en waarvoor er goede boeken/sites zijn is belangrijk.
Dus welke library voor Linux en g++ raad je me aan voor 2D (en/of 3D) en waarom? En welke leermiddelen (boeken, sites, etc.) zijn daarmee aan te raden?
Ik gebruik Linux en g++ (en een IDE als Code::Blocks of NetBeans, maar ik gebruik nou meer C::B). Ik heb al rondgekeken welke libraries er zijn, maar altijd zijn er een paar terugkomende problemen: (1) moeite met linken van libraries; (2) daadwerkelijk met plezier aan de slag gaan; (3) te weinig goede praktische leermiddelen als boeken en dergelijke (de meeste schrijvers van programmeerboeken zeiken teveel in plaats van dat ze meteen geven wat je nodig hebt in klare taal).
Wat ik dus duidelijk wil maken, is dat ik geen zin heb om teveel te klooien en er weinig resultaat mee te behalen. Een library die makkelijk is te installeren en te linken voor Linux en waarvoor er goede boeken/sites zijn is belangrijk.
Dus welke library voor Linux en g++ raad je me aan voor 2D (en/of 3D) en waarom? En welke leermiddelen (boeken, sites, etc.) zijn daarmee aan te raden?