Welke mediacenter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn huidige HD WD TV Live media speler heeft moeite om bij grote bestanden het geluid synchroon te laten lopen. Waarschijnlijk ben ik toe aan een nieuwe mediacenter. Daarnaast heb ik een Raspberry Pi 2 met Kodi. Kodi vind ik een geniale uitvinding, maar ik vind hem te traag. In menu's net iets te lang laden etc. Mijn vraag is, wat is tegenwoordig een goeie mediaspeler die ook Kodi aan kan.

-Kodi
-MP4
-MKV
-DTS (en mogelijk andere HD kanalen)
-Netwerkspelen

Hoe zijn jullie ervaringen met Dune en Popcorn Hour? (op sommmige fora prediken mensen dat dit de besten zijn, terwijl ze in top 10 lijstjes niet voorkomen).

Is de Apple TV4 tegenwoordig geschikt om Kodi te draaien? Apple TV3 kon dit niet, nu krijg ik het idee dat het wel kan. Gevoel zegt dat er een addertje onder het gras is. :-)

Zelf heb ik een Mede8er MED800X3D en die bevalt me prima:
http://www.mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d

Sinds kort heb ik echter een Plex Server op m'n PC ingericht die alles kan afspelen aan films e.d. die zich ergens in m'n netwerk bevinden. Daarbij heb ik een Chromecast aangeschaft zodat alles ook op m'n TV kan worden afgespeeld. De server is ook vanaf het internet bereikbaar waardoor ik bij vrienden en familie die ook een Chromecast hebben alles van m'n Plex server daar op de TV kan afspelen.
https://plex.tv/

Thuis gebruik ik een notebook om een film te selecteren en vervolgens op m'n TV af te spelen. Plex is gratis en een Chromecast heb je voor 39 euro. Goedkoop en bevalt uitstekend :)

Laatst bewerkt:
Uh, nu wordt het technisch voor me :-). Uh open elec Gotham, kan dat? (heb zo'n apparaatje gekocht bij sossolutions met voorgeinstalleerde apps)

Dan heb je nog Genesis voor je films en je moet Exodus hebben. Die gaat een stuk sneller. Belletje naar SOS Solutions dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan