Welke moederbord socket 1156 en esd vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffia741

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo ik wil er ook ff bij zeggen ben nu bezig met ict opleiding en hun waarschuwde me ook met ESD dat je dat veilig moet doen is dat nou echt zo belangrijk? Want kan het materiaal zo regelen esd matje + polsbandje om de pc in elkaar te zetten.

Maar nu het moederbord vraagje ik ga toch voor de socket 1156 en wil met i3 beginnen ivm te weinig geld ben nog student.

Maar breid hem nog wel uit naar de i7 875k natuurlijk.
Maar is dus een beetje budget pc.

Ik wou dus 2 videokaarten erin wanneer ik de i7 heb maar vraag me af of dit moederbord een i7 875k + 2 Pci e kaarten ondersteund?

Ik zat te denken aan dit moederbord :Asus P7H55-M PRO

Vroeg me dus af of die 2 videokaarten en een i7 875k ondersteund.

En voeding dacht ik aan 750watt OCZ?

En welk merk hardeschijf is redelijk want die samsung en seagate en western digital staan zijn alle 3 redelijk goedkoop 5cent per gb.

Houden die dingen het een beetje vol?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

ESD: zelf heb ik er nog nooit iets mee gesloopt, maar het voorkomen is uiteraard altijd beter. Soms gebruik ik een polsbandje, maar 9 van de 10x blijft dat ook niet zitten en het zit altijd in de weg.

Seagate, Western Digital en Samsung zijn alle 3 prima al zijn er wel prestatieverschillen. Dit is echter per serie verschillend. Vergelijk de diverse schijven die voor jou in aanmerking komen via bijv. hardware.info

De rest kom ik morgen op terug, anders ben ik morgen te duf om de Formule 1 kwalificatie te volgen. :p

Oke bedankt, Weet ik dat ook weer.

Van die esd me leraar zij je merkt er niks van alleen je levensduur word gewoon verlengt van het onderdeeltje omdat zonder esd veilig werken je wat schokjes afgeeft aan de onderdelen waardoor de levensduur wat omlaag gaat.

Het verkorten van de levensduur is dan wel eenmalig. Iedereen is elektrisch geladen. Het hangt een beetje van de kleding etc. af of het meer of minder is, dus als het mogelijk en werkbaar is om er rekening mee te houden dan zou ik het ook zeker doen.
Het is wel een ***lige manier om je spullen 'op te blazen', maar zoals ik al zei zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Even terugkomend op je eerdere vragen.
De Asus P7H55-M PRO heeft maar 1 PCI-e slot. Een dubbele videokaart is dus alleen mogelijk als je 1 kaart koopt met 2 chips, die zijn er niet veel. 2 losse kaarten gaat niet.

Een 750W voeding voor een Intel i3 en een enkele videokaart is een beetje overdreven. Een 500W zou prima moeten zijn en waarschijnlijk al overkill.
Op de website van Be-Quiet kan je bovenin de PSU calculator raadplegen, deze geeft een indicatie van welke PSU voldoende is.
Deze calculator gaat echter wel uit van Be-Quiet producten. Maar dat belet je niet om een andere PSU in dezelfde power-range te zoeken.

Het verkorten van de levensduur is dan wel eenmalig. Iedereen is elektrisch geladen. Het hangt een beetje van de kleding etc. af of het meer of minder is, dus als het mogelijk en werkbaar is om er rekening mee te houden dan zou ik het ook zeker doen.
Het is wel een ***lige manier om je spullen 'op te blazen', maar zoals ik al zei zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Even terugkomend op je eerdere vragen.
De Asus P7H55-M PRO heeft maar 1 PCI-e slot. Een dubbele videokaart is dus alleen mogelijk als je 1 kaart koopt met 2 chips, die zijn er niet veel. 2 losse kaarten gaat niet.

Een 750W voeding voor een Intel i3 en een enkele videokaart is een beetje overdreven. Een 500W zou prima moeten zijn en waarschijnlijk al overkill.
Op de website van Be-Quiet kan je bovenin de PSU calculator raadplegen, deze geeft een indicatie van welke PSU voldoende is.
Deze calculator gaat echter wel uit van Be-Quiet producten. Maar dat belet je niet om een andere PSU in dezelfde power-range te zoeken.

Ik wil nog uitbreiden naar de i7 875k dan moet ik wel 750watt denk ik met 6 gig geheugen en 2 videokaarten.

Kan jij een goedkoop kaartje fixe met 2 pciE sloten? Bedankt alvast.

Bijvoorbeeld:
Asus P7P55D
Andere merken als Asrock,Gigabyte en MSI zullen ook vast en zeker iets passend in het assortiment hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan