Welke pc kan ik het beste aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een reacties! Ik begrijp dat ik met die Acer wel redelijk in de goede hoek zit. Alleen nou zie ik dat er geen wifi op zit, en ik heb thuis draadloos internet. Wat is de beste manier om hem daarop aangesloten te krijgen? Zo'n USB stick met ontvangst, of...?
 
Een USB stick werkt prima, vooral als je er een neemt met een verlengsnoer, zodat je de stick ergens op een plaats met goede ontvangst kan zetten.
 
Wat een reacties! Ik begrijp dat ik met die Acer wel redelijk in de goede hoek zit. Alleen nou zie ik dat er geen wifi op zit, en ik heb thuis draadloos internet. Wat is de beste manier om hem daarop aangesloten te krijgen? Zo'n USB stick met ontvangst, of...?

eh nee juist niet acer er word aangeraden om zelf een pc samen te stellen en deze te laten assembleren door en winkel zoals Azerty.nl (is kwalitatief beter en vaak ook krachtiger voor de zelfde prijs)
 
Laatst bewerkt:
Als je graag wilt dat er een computer voor je word samengesteld wil je dan even deze vragen beantwoorden?:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dank je wel!
 
@freestyler12: vergeet de vraag: Werk je op een onderwijsinstelling? Dan kan je namelijk voor 20€ een licentie voor W7 kopen.
 
Het meeste hiervan stond al in mijn openingspost, maar goed, ik zal het nog een keer typen:

Budget - 800 euro
Doel - Internet, Office, Photoshop (RAW bewerken, hoge resolutie foto's) en Illustrator (website ontwerp, ontwerp van folders - bestanden van rond de 20 MB)
Omgeving - Een stille pc.
Assemblage - Kant-en-klaar, ik kan zelf niks in elkaar zetten.

Besturingssysteem - Windows 7 (via Surfspot kan ik alleen upgrades krijgen voor rond de 70 euro?!)
Opties / randapparatuur - 1,5 TB opslagruimte, wifi, 24 inch monitor
 
Laatst bewerkt:
Heb je naast de andere genoemde, o.a. ook die Paradigit machine bekeken?
 
Ja, maar die is zonder monitor al 799 euro. Daarnaast heeft ie maar 4 GB werkgeheugen en wil ik toch liever een harde schijf van minstens 1,5 TB. Omdat er ook geen toetsenbord bij zit, zou ik in totaal al over de 1000 euro komen en dat is echt boven budget.
 
Idd. een wat grotere hdd en 8 giga intern geheugen, komt op 90 euro extra.
 
klikerdeklik een systeem dat aan je eisen voldoed
die 24inch monitor hakt wel in op je budget waardoor je pc een stuk minder krachtig is
inclusief assemblage en 1 jaar garantie
windows 7 64bit zit er bij maar die moet je zelf installeren
 
Ik ben van plan volgende week een desktop te gaan kopen, maar weet niet zo goed naar welke specificaties ik moet kijken. Belangrijk voor mij is dat hij minimaal 1 TB opslagcapaciteit heeft en dat Photoshop, Illustrator etc. er soepel op werken. Daarnaast wil ik graag Windows 7. Gamen doe ik niet, ik gebruik hem puur voor internet, Office en dus Adobe.

Het plan is om er een 24 inch beeldscherm bij te kopen, ook daarbij zijn tips welkom.

Kan iemand mij helpen door de bomen het bos te zien? :) Budget is rond de 800 euro voor alles bij elkaar, maar daar zit speling in.

Marloes : ik quote met opzet je startposting nog maar even. Er is in jouw vraag al genoeg geadviseerd en tegen geadviseerd. Rest mij jou nog op de volgende dingetjes te wijzen:

zoals firest0rm in zijn laatste posting terecht opmerkt is genoemde machine geen 'krachtige'. Ik ga nog een stap verder : de processor die in het genoemde systeem zit, is een zogenaamde low budget processor met daaruit voortvloeiende low budget prestaties. Ik weet niet hoe jouw Engels is, maar bekijk de processor eens in dit artikel : Artikel
Klik de diverse benchmarks aan en constateer dat de 4100 'bungelt'.

Ik denk dat wanneer jij zo'n 800 euro's uit wil gaan geven, jij niet echt een low budget machine voor ogen hebt. Echter, door jouw wensen van een monitor, toetstenbord (muis?), wordt de beschikbare hoeveelheid eurootjes voor het échte werk een beetje geknepen. Een toetsenbord, muis etc. van een bestaande computer kunnen óók prima gaan werken, je hoeft niet persé alles nieuw te hebben.
Als jij de genoemde AMD machine aanschaft en je komt een week later bij iemand die een (bepaalde) I5 van Intel heeft, dan zal je zoals de testen uitwijzen, verbaasd zijn over het feit dat de Intel machine, juist op het gebied van foto en video, vaak tot 75% sneller is. Als je dan eens een keer 4 seconden op jouw machine moet wachten (wat er eigenlijk al 3,5 teveel zijn, zo werkt het nu eenmaal -> wachten duurt altijd te lang), dan 'baal' je als een stekker om te zien dat die Intelmachine de klus in krap 2 seconden klaart.

Mijn advies zou luiden : spaar even een honderdje of 2 door en ga voor een Intel, juist voor jouw gebruikseisen, of gebruik het extra budget voor het geval je persé AMD wil hebben, voor een procssor zoals bijv. de 8150 (8120). Een machine die je nu koopt wil je toch een paar jaren gebruiken? Die 200 euro extra ben je vergeten op het moment dat je ze hebt gespaard en het genoegen van een snel werkend systeem weegt niet op tegen de ergernis van altijd maar weer een paar seconden moeten wachten bij bepaalde klussen, zéker niet als die wacht-klussen behoren tot de veel voorkomende taken op je pc.
 
Laatst bewerkt:
gast0225, ik heb zelf geen voorkeur voor Intel of AMD aangezien ik er gewoon totaal geen verstand van heb. Ik heb me ingelezen over de Intel i5 en i7 en die leken me allebei prima. Aangezien de Acer die ik eerder noemde zowel een i7, als 8 GB RAM en 2 TB geheugen heeft, snap ik eerlijk gezegd nog steeds niet zo goed waarom die niet goed is. Met welke dingen heeft dat dan te maken? Veel meer dan 'Acer als merk staat mij niet zo aan' heb ik hier niet gelezen qua argumentatie.

Ik heb momenteel een laptop dus aankopen als een monitor en toetsenbord zijn onvermijdelijk (een goede losse muis heb ik wel).

In mijn openingspost heb ik aangegeven dat ik 'binnenkort' iets wil gaan aanschaffen. Mijn laptop werkt namelijk gewoon nog, maar begint kuren te krijgen. Daarom wil ik me op tijd oriënteren zodat ik meteen weet wat ik wil zodra hij het begeeft.

Mijn plan is om nu eerst een monitor te kopen, en later de rest aan te schaffen.

Bedank voor alle hulp en het meedenken!
 
Ik denk dat een wat extreem vergelijk je misschien het best op weg helpt? Op de kermis kun je met zo'n grijparm voor 1 euro een horloge uit een glazen vitrine omhoog takelen. Denk je dat de kwaliteit van zo'n horloge dezelfde is als die van één die je bij een juwelier aanschaft voor 500 euro? Op beide horloges zal je na de aanschaf de tijd kunnen lezen.......................
 
1. als je laptop "kuren" krijgt, hoeft hij niet per se kapot te zijn. Wat zijn de kuren?
2. De reden dat Acer slecht wordt gevonden, is dat veel mensen er negatieve ervaringen mee hebben, zowel qua kwaliteit, als service.
 
Acer desktops zijn prima hoor, heb er zelf ook een gehad, zitten gewoon kwaliteitsonderdelen in. Foxconn moederborden, Nanya geheugens, FSP group voedingen, dat is het probleem niet! Acer laptops, daar moet je voor uit kijken.
 
Ik heb momenteel een Asus laptop (Pentium Dual-Core CPU TT4400 @ 2.20Ghz met 4 GB RAM, aangekocht in mei 2010. Hij loopt regelmatig vast, niet alleen als er meerdere programma's open staan maar ook als ik bijvoorbeeld een boek zit te lezen en alleen iTunes aanstaat op de achtergrond. Als hij vast loopt, blijft de muziek spelen, maar heel langzaam (alsof je een vertraging in een film kijkt). Een vreselijk geluid. Soms stopt het na een minuut, soms duurt het 10 minuten voordat hij het weer doet en soms sluit hij zelf af en start hij opnieuw op waarna ik een zwart scherm krijg met de vraag of ik normaal wil opstarten of in de veilige modus.

Daarnaast had ik een tijdje geleden, tot tweemaal toe nadat de batterij helemaal leeggelopen was, allemaal bewegende strepen op mijn scherm:
390911_2776395820367_1572252695_3525775_1854150097_n.jpg
 
Meerdere symptomen:
vastlopen: kan wijzen op overvol geheugen, waardoor de pc genoodzaakt is dingen uit te stellen of op de harde schijf te bewaren. Oplossing: verwijder onnodige programma's, zet met msconfig (windows-toets + R, msconfig en dan enter, tabblad opstarten) alle programma's uit te zetten, behalve je virusscanner. Laat daarnaast Ccleaner eens een scan maken en onnodige dingen verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan