Welke pc nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Welke pc ben je minimaal nodig om een gewone simpele server te kunnen draaien? Eigenlijk alleen m'n eigen website. En is het dan ook mogelijk om ergen in huis alleen de serverkast neer te zetten en dat je via een 'normale' pc in huis de website kunt bewerken. Dus dat ik dan geen beeldscherm, toetsenbord en de pruttel nodig bent voor de server. En welke besturingssysteem kan ik dan het beste draaien op de server? Op de gewone computers in het netwerk staan WinXP (home en pro)

Je kan gewoon via een programma als PC-Anywhere de server-pc vanaf jouw pc overnemen. Dus ook de website.

Heb je al een pc-tje klaar staan of niet?

Een PIII 500Mhz met aardig wat RAM is al voldoende denk ik?

Ik heb nog geen pc klaar. Maar ik ben ff aan ut kijken. Als ik weet wat ik ongeveer moet hebben. En wat is aardig wat RAM?

Ligt er een beetje aan wat je wilt en hoeveel bezoekers je verwacht, maar een 486 kan al voldoende zijn hoor.

Kijk hier maar eens.

512mb of meer. Maar ik moet wel bekennen dat ik amper ervaringen heb met servers voor een bepaald doel.

Misschien heb ik et wel helemaal fout qua specificaties. :D

Ik kan misschien nog aan een PII 400 Mhz met 64 MB ram komen. En ik heb zelf nog 64 MB ergen liggen. En er zit een schijf in van 6 gig. Welk besturingssysteem zou ik dan moeten installeren? Zodat ik er makkelijk op kan via m'n eigen netwerk om de server bij te werken.

Ik denk dat je het beste gebruik kan maken van windows 2000 server of 2003

Of natuurlijk Linux :)

Als ik Linux op de server zou zetten (ik heb Mandrake 9.1) kan ik de site dan wel bewerken vanaf een windows computer?

ik draai het zelf op 'n PIII 500 met 128 Ram en werkt goed moet ik zeggen. Staat win2k op.

Maar wat bedoel jij met bewerken?

Gr. T

Dat ik vanaf een windows computer de bestanden op de linux webserver bewerken? Of moet ik het dan via FTP doen?

euh, ik zelf heb geen ervaring met Linux maar ik draai op windows 2000 en dat draait goed moet ik zeggen :)

Gr. T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan