Welke programmeer taal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iMitch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
heeeeeeey

ik heb een dringende vraag ik wil graag leren programmeren maar overal wordt ik een andere kant op gestuurt bijvoorbleed:
als ik vraag in welk programma ik als best kan beginnen....
ik hebdeze vraag al eerder op andere forum's gesteld maar daar kwammen deze programma's uit
C++
C#
java
visual basis
en ik weet niet met welke ik moet beginnen
of waar ik moet beginnen
dus PLZ help me

groetjes iMitch ;)

C-type talen: lastiger dan de anderen
Basic-type: lekker makkelijk, makkelijk om mee te beginnen
Java: ertussen in ;)

Als ik jou was: als je GEEN programmeer-ervaring hebt en GEEN cursus oid. gaat volgen: begin met een van de BASIC's (VB2005/8, vbs (!), etc).
Ik kan je ook aanraden eerst met HTML te beginnen, dan naar Javascript gaan. Leuk, makkelijk, en flexibel.

wat zou ik kunnen berijken met die talen :P

alles :D je kan heel veel met de pc maar dat had je gemerkt al

HTML javascript en mischien PHP lijkt me het simpelste als je geen ervaring hebt (zelf ook mee begonnen :O en met html kan je tussendoor geld verdienen door websites voor andere te maken ;)

Als ik jou was: als je GEEN programmeer-ervaring hebt en GEEN cursus oid. gaat volgen: begin met een van de BASIC's (VB2005/8, vbs (!), etc).

It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration. - E.W. Dijkstra :D

It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration. - E.W. Dijkstra :D

dit slaat nergens over ;) degene die je qoute had het niet over "basic"

maar over "Visual basic2005" en "Visual basic 2008"

2 hele verschillende werelden :P

en ja "basic" is echt hersensdodend

Hey, ik ben overgens ook begonnen met vb hoor :p
leugens! Basic is best aardig, vooral voor beginners. Het heet niet voor niets 'basic' ;)

Uiteraard heb je een punt, maargoed, uit ervaring kan ik zeggen dat beginnen met C oid. niet echt de makkelijkste weg is.

Laatst bewerkt:
Hey, ik ben overgens ook begonnen met vb hoor :p
leugens! Basic is best aardig, vooral voor beginners. Het heet niet voor niets 'basic' ;)

Uiteraard heb je een punt, maargoed, uit ervaring kan ik zeggen dat beginnen met C oid. niet echt de makkelijkste weg is.

ik bedoelde dat je met basic vrij weinig kunt :D
kan je net zo goed met batches gaan werken die doen tenminste nog iets ;)

dankzij batches hebben we het spreekwoord, bij maat gaat alles automatisch maar niets uit zichzelf

dit slaat nergens over ;) degene die je qoute had het niet over "basic"

maar over "Visual basic2005" en "Visual basic 2008"

2 hele verschillende werelden :P

Visual Basic is oorspronkelijk gebaseerd op Basic, maar je hebt gelijk dat de huidige versies er nog weinig van weg hebben. Dat neemt overigens niet weg dat ik VB maar een *** taal vind. :p

(nu zal ik vast wat VB'ers beledigd hebben)

Dat neemt overigens niet weg dat ik VB maar een *** taal vind. :p

(nu zal ik vast wat VB'ers beledigd hebben)

JA NU GA JE TE VER !@$#!@$#!@$!@$!$@$#

nee hoor :P als mensen er niet tegen kunnen peg voor hun ;)

vb is geweldige taal om mee te beginnen(waarom deed ik het dan niet :P)
naja ik zou zeggen html nog steeds want daar is geld mee te verdienen op korte termijn ;)
kun je mooi sparen voor een cursus vb

Hey,

Ik ga er mee akkoord dat vb.net een goeie taal is om mee te beginnen. Hou wel in je achterhoofd dat vb.net niet hoofdletter gevoelig is, maar veel andere talen wel. Dus IMHO kan je best doen alsof die wel hoofdletter gevoelig is, anders heb je zooi als je overschakelt en steeds daar fouten tegen maakt.

Ik raad je ook aan om strict en explicit altyd aan te hebben. Die dingen zorgen ervoor dat je geen 'scheve gewoontes' krycht, zoals werken met late binding, en je types niet converteert. Kan je doen door dit bovenaan in elke file te zetten:

Code:
option strict on
option explicit on

Cheers
Jeroen De Dauw

Kijk C++ kun je heel goed spelletjes maken alleen het grafische gebeuren is wat ingewikkelder.
En C++ vreet op de langer termijn je geheuge helemaal op.
C# is grafisch stukke beter en deze vreet je geheugen niet tot dat die leeg is.
Java is opzich wel goede taal maar dacht ik meer voor worldwideweb bedoelt.
Visual Basic is egt kinderspel maar je kan er wel aardig wat mee Nadeel is dat het alleen op windows draait.
In Visual Basic tegenwoordig hoef je geen bijna geen zorgen meer te maken over hoe het eruit ziet en kan je je op de inhoud focussen.

MVG My

Ja bn2vs is dit zo beter? ik was moe en had effe geen zin in zinsopbouw want het was al vroeg in de ochtend.

Laatst bewerkt:
@ pwnagebyte:

Geen disrespect bedoeld ofzo, maar ik raad je aan eerst een cursus zinsbouw te volgen, en pas daarna raad te geven over programmeertalen. Een dergelijke post is echt niet te lezen joh :p

Cheers!

Nog een tip van een krasse knar :o
Probeer eens Cobol: Dat is gewoon Engels schrijven.

Dat is toch een van de laatste die ik zou aanraden. Waarom beginnen met zo een oude taal? Tenzij je er echt ver in gaat kan je er niet echt veel meer mee doen op de markt (denk ik toch), en in tegenstelling tot high level talen heb je ook veel minder snel een applicatie met wat forms en controls erop he, wat wel leuk is voor beginners.

Cheers!

Ik heb dit draadje even gelezen en er is 1 goede tegenvraag gesteld.
Echter geen response.....

Waar wil je het voor gaan gebruiken?

- Web ( websites)
- Applicatie op je computer ( programma om bv muziekcollectie te beheren)
- Embedded ( kleine robots )

Antwoord is essentieel:
- Als je embedded wilt gaan programmeren kom je uit op C en C++.
- Applicatie: Zou ik gaan voor VB.NET of C#.
- Web: kan ik je PHP aanraden. (ASP.NET kan ook)

Oh, op welk platform wil je programmeren? (niet geheel onbelangrijk)
- Linux (C, C++, Java, PHP)
- Windows (C, C++, Java, PHP, C#, VB.NET, ASP.NET)
- MAC (c, C++, Java, PHP, MAC gerelateerde taal(ben de naam vergeten))

Mocht je hier antwoorden op hebben kunnen we je verder helpen.
Groeten....

Ik heb dit draadje even gelezen en er is 1 goede tegenvraag gesteld.
Echter geen response.....

Waar wil je het voor gaan gebruiken?

- Web ( websites)
- Applicatie op je computer ( programma om bv muziekcollectie te beheren)
- Embedded ( kleine robots )

Antwoord is essentieel:
- Als je embedded wilt gaan programmeren kom je uit op C en C++.
- Applicatie: Zou ik gaan voor VB.NET of C#.
- Web: kan ik je PHP aanraden. (ASP.NET kan ook)

Oh, op welk platform wil je programmeren? (niet geheel onbelangrijk)
- Linux (C, C++, Java, PHP)
- Windows (C, C++, Java, PHP, C#, VB.NET, ASP.NET)
- MAC (c, C++, Java, PHP, MAC gerelateerde taal(ben de naam vergeten))

Mocht je hier antwoorden op hebben kunnen we je verder helpen.
Groeten....

dat degene bij mijn vorige vraag(die hierboven uigebreid is :P) niet heeft geantwoord is vreemd. ik denk dat hij een taal heeft gevonden of het niet meer zoekt :P

dat degene bij mijn vorige vraag(die hierboven uigebreid is :P) niet heeft geantwoord is vreemd. ik denk dat hij een taal heeft gevonden of het niet meer zoekt :P

Zn profiel zegt:
# Laatste Activiteit: 28 augustus 2009 07:34

Kan goed zijn dat die geen een response gelezen heeft. In elk geval is de thread handig voor anderen die met dezelfde vraag zitten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan