welke software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

den berre

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2006
Hallo,

Ik stel deze vraag hier omdat ik eigenlijk niet weet waar ze te stellen.

Ik wil op een tv scherm in onze inkom op het werk gegevens tonen die in een Excel file staan.
Ik heb dit steeds gedaan via een powerpoint presentatie. Op de verschillende bladen waren cellen uit een bepaalde file gelinkt om weer te geven in de presentatie.
Dit is een weergave van onze dagplanning voor onze arbeiders.

Nu ben ik op zoek naar een manier of een programma die alles automatisch kan doen.
M.a.w. op het scherm in de inkom wil ik gegevens uit een Excel file weergeven. En dit zo autonoom mogelijk.
Momenteel moeten we steeds de powerpoint heropstarten om de gegevens te vernieuwen.
Het programma zou ook de mogelijkheid moeten kunnen bieden om door middel van een lichtkrant of pop-up belangrijke aanpassingen door te geven.

Duidelijk?

heeft de tv een hdmi aansluiting.
zo ja dan zou je met een chromecast via een pc draadloos kunnen streamen.

Als dat Excel document al op die TV getoond kan worden hoef je er alleen maar een stukje VBA in te zetten die het document om de zoveel tijd ververst. Een timer routine dus. Dat heb ik kort geleden voor een klant ook gedaan die op de TV de verdeling van arbeidskrachten per afdeling in de productie wilde zien. De gegevens zelf komen uit een Navision database.

Belangrijke wijzigingen kunnen in een popup formulier worden getoond.

Laatst bewerkt:
Amai, da gaat hier snel.

Bedankt voor de snelle reacties.

Puppie,
tv heeft inderdaad wel HDMI aansluiting. Maar is niet zozeer probleem om er de gegevens op te krijgen, wel om ze continu autonoom te laten "verversen".

Edmoor,
Lijkt me een serieuze zet in de goeie richting. Hier kan ik wel iets mee.
Ik zou dan bv (ben luidop aan het denken) in een aparte file de gegevens kunnen verzamelen (linken) uit de "werkfile" om die te tonen op het scherm.
In de werkfile staan zaken in die niet getoond mogen worden. En op deze manier kan ik spelen met de lay-out.
Dan denk ik wel aan het volgende.
Als de werkfile dan dicht staat, gaat dit geen problemen geven om via VBA te verversen?

Dan moet ik enkel nog eens nadenken over hoe ik in Excel een boodschap kan weergeven. Maar daar kom ik wel uit.

We zijn trouwens ook bezig met een firma om te werken in Navision.
Wie hier ervaring mee heeft mag me dit gerust laten weten. Planning, klachten, kostenverdeling, operationele opvolging, rapportage,...
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van mijn topic.

Dynamics Navision installatie, onderhoud en rapportage erop via Excel is 1 van mijn hoofdtaken. Zonder reclame te willen maken hier zou ik je kunnen helpen aan onze partner in Lokeren die onze software voor Excel rapportages uit Dynamics Navision, AX en CRM actief verkoopt en ondersteund. Niet hier uiteraard.

ook zonder reclame, wij zijn bezig met Cronos.
Maar staan nog in kinderschoentjes.
Dit natuurlijk geheel terzijde en naast de topic.

Als je wil mag je me steeds op mijn mailadres over Navision verder informeren hoor. Ben ik zeer in geïnteresseerd.
Ben er nog steeds niet uit of dit nu voor ons de juiste oplossing is.

Maar terug naar mijn vraag want de moderator gaat ons van de site zwieren!:D

Er staat geen mail adres in je profiel. In welke branche zitten jullie?

Maar terug naar je vraag inderdaad. Ben je bekend met VBA? Zoniet, plaats dan eens een voorbeeld document, eventueel met externe bestanden die gebruikt moeten worden. Dan kan ik vast wel een voorbeeld voor je maken.

Nee klopt. Maar wil dat ook niet zomaar openbaar zetten. Ben ook niet zo vertrouwd met het forum. Laat maar weten hoe ik je het kan bezorgen.

Ben niet echt vertrouwd met VBA, maar dat krijg wel voor mekaar. Heb er wel al eens iets in gedaan.

Klik op mijn naam, dan kan je mij een mail sturen.

Edmoor,

Heb het volgende gedaan,
Ik heb op een apart Excelblad koppelingen naar cellen op het werkbestand gezet.
In VBA heb ik de volgende code die ik ook op dit forum ben tegengekomen.
Bedankt hiervoor!
Code:
Option Explicit
Public VolgendeKeer As Variant
Public bLoop   As Boolean
Sub StartOnTime()
  bLoop = True
  OmDeZoveelTijd
End Sub
Sub OmDeZoveelTijd()
  If bLoop Then
    If VolgendeKeer <= Now Then
      Macro1
      VolgendeKeer = Now + TimeSerial(0, 0, 10)
      Application.OnTime VolgendeKeer, "OmDeZoveelTijd"
    End If
  End If
End Sub

Sub Macro1()

ActiveWorkbook.UpdateLink Name:= _
        "werkbestand.xlsx", _
        Type:=xlExcelLinks
End Sub

En deze dan laten starten van zodra het bestand geopend wordt.
Werk prima, maar het moet nog beter. En hier zit ik vast.
Ik zou naast de waarde in de cellen, ook de opmaak willen "kopellen".
En deze mee triggeren met bovenstaande code.
Had deze code gevonden (opnieuw op dit forum) (opnieuw bedankt aan de schrijver).
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
For Each c In Sheets("Blad1").Range("A1:C10")
adres = c.Address
kleur = c.Interior.Color
If kleur = 16777215 Then GoTo volgende
Sheets("blad2").Range(adres).Interior.Color = kleur
volgende:
Next c
End Sub
Maar heb er geen idee van hoe ik dit mee laat lopen met voorgaande OnTime.

Ok, wijzig het dan in dit:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Call Opmaak
End Sub

En deze in een module:
Code:
Sub Opmaak
        adres = c.Address
        kleur = c.Interior.Color
        If kleur = 16777215 Then GoTo volgende
        Sheets("blad2").Range(adres).Interior.Color = kleur
volgende:
    Next c
End Sub

In Macro1 roep je dan ook die Opmaak routine weer aan.

Die Opmaak routine zelf zou ik trouwens zo schrijven:
Code:
Sub Opmaak()
        If c.Interior.Color <> 16777215 Then
            Sheets("blad2").Range(c.Address).Interior.Color = c.Interior.Color
        End If
    Next c
End Sub

Laatst bewerkt:
Ok, probeer het morgen eens uit op het werk. Moet via Cloud en lokaal kunnen werken om het resultaat goed te zien.

Prima. Fijne avond :)

Al even een tijdje geleden, was met een paar andere projecten bezig, maar dan nu terug bij dit onderwerp.

Heb dus ondertussen een file samengeraapt die de waarde aanpast van zodra er in het bronbestand opgeslagen wordt.
Heb ook nog een andere gemaakt waar andere gegevens en lay-out op staat.
Ik wil deze twee nu samen met een soort banner/lichtkrant op een groot scherm laten tonen.
En dan kom ik eigenlijk terug naar de essentie van mijn topic, bestaat er software die op een eenvoudige manier deze dingen op het scherm kan brengen.
Ik kan wel de excel's naast elkaar oplijnen, maar kan deze niet full-screen weergeven.
Komt er nog een derde (banner...), en misschien nog meer dingen die op dat scherm moeten bij.
Had al eens gekeken in de richting van video wall software. Maar heb daar geen ervaring mee en weet dus niet wat deze kunnen.
Iemand ervaring mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan