Welke techniek wordt hiervoor gebruikt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TDC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
3
Deze week ben ik iets speciaals tegengekomen en ik zou willen weten hoe de 'techniek' heet :
Je staat voor een afbeelding en als je je verplaatst, dan verandert die afbeelding van houding.

Bv. Je ziet een afbeelding van een gymnast met de armen naast zich en de benen gestrekt. Als je je nu een beetje verplaatst, dan zie je dezelfde afbeelding maar dan heeft de gymnast zijn armen een beetje zijwaarts. Verplaats je je nog, dan zijn de armen nog wat hoger. Er zijn slechts 4 of 5 verschillende houdingen.
Kunnen jullie het je voorstellen ? Hoe noemt deze techniek en kan je dat zelf bewerkstelligen ?

Hartelijk dank voor de info.
 
dit zijn een soort van facetten dat zoals je van een hoek kijkt dat het plaatje anders is dan van een andere hoek.
ik had er hier vroeger best een hoop van maar zou me'god niet weten hoe dit heet.
 
Ik denk dat je 1 afbeelding moet hebben, een basishouding. Aan die basishouding verander je enkele dingen, zoals de stand van een arm en/of de stand van het been. Maar dan moet je iets gebruiken (een filter, een flinterdunne glasplaat, of zoiets) die steeds de basishouding weergeeft, maar dan ook het element dat verandert. Ik heb gelezen over het sfumato-effect van Leonardo Da Vinci bij de Mona Lisa, waarbij verschillende oliehoudende harslagen gebruikt zijn geweest.

Ik ben benieuwd naar een 'goedkope' manier om dit effect te verkrijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan