Welke videokaart moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey538

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
64
Goedemiddag,

Ik had een vraag betreft mijn videokaart. Modag gaf een aantal maanden geleden aan dat ik mijn videokaart waarschijnlijk binnenkort moet gaan vervangen.
Ik heb zelf een beetje rondgekeken op internet, maar ik kan er niet helemaal wijs uit worden welke videokaart "slim" is om te kopen.
Als ik namelijk nu een videokaart wil kopen wil ik er wel behoorlijk op vooruit gaan, niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet gaan kopen aangezien ze nogal prijzig zijn.

Heeft iemand van jullie toevallig een idee wat voor videokaart ik zou moeten kopen? Welke videokaart zouden jullie in mijn positie aanschaffen?

Groet,
Jeffrey
 
Hoi,


Goh heb ik dat geschreven:D:D nee klopt heb het even terug gezien en dat je een AlienWare Aurora_R2 pc hebt maar voor we wat zeggen zou je wel even naar de voeding moeten kijken hoeveel watt deze is dan kunnen we gericht advies geven;);)
 
Wat is het budget en wat speel je er mee? Op welke resolutie?
 
En: wat wil je ermee: gamen (zo ja, welke), Photoshop, videobewerking etc.
 
Ik ben op dit moment niet thuis, voor de voeding zal ik later vanavond een reactie plaatsen.
Ik speel games het liefst de nieuwste shooters, hier is mijn videokaart op dit moment nog net goed genoeg voor, maar met de ontwikkelingen van de spellen ben ik bang dat ik hier binnenkort toch tekort aan heb.

Ik vind het moeilijk om een budget aan te geven, ik denk max. €300,- a €400,- maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Resulutie weet ik ook niet uit mijn hoofd. Ook dit laat ik over een uurtje weten :)

Groet,
Jeffrey
 
ik denk dat het beter is om een videokaart te kopen van bijvoorbeeld 200 euro en een core i5 van 180 euro want de i3 die je nu hebt is ook niet erg goed (offtopic: alienware verkoopt de aurora r2 toch niet met de core i3)
 
want de i3 die je nu hebt is ook niet erg goed (offtopic: alienware verkoopt de aurora r2 toch niet met de core i3)

onzin. De core i3 is sneller dan 80% van de competitie. Als je al een i3 hebt hoef je echt geen 180 euro uit te geven voor 2-5 fps meer. De enige games waar je dat echt gaat merken zijn RTS / strategy games zoals civilization en de latere total war games. De i3 verslaat zelfs vaak oudere i5's en i7's in spelletjes. Als je de keuze en het budget hebt is een i5 een beter alternatief, maar als upgrade voegt het niets toe, vooral gezien de extra grafische kracht die je met 180 euro kan kopen.
 
ik weet niet op welke competitie die core i3 80% krachtiger is, maar niet de gemiddelde nieuwe cpu van 2012
en het kan ook zijn als je een te goede gpu hebt in verhouding tot cpu dat je dan heel veel vastlopers krijgt en dat probleem heb je nooit/bijna nooit bij een betere cpu als gpu
 
Daar ben ik weer, de resolutie is 1920*1200.
Ik ben alleen benieuwd hoe ik kan zien welke voeding ik heb..
 
ik snap niet waar jullie die I3 vandaan halen...
als ik op de aurora R2 zoek dan kom ik een Intel Core i7-860 processor tegen

@jeffrey kun je de computer specs volledig opschrijven...
inclusief voeding
 
Laatst bewerkt:
Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i3 540 @ 3.07GHz 45 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Alienware 0RV30W (CPU 1) 47 °C
Graphics
VA2626wm (1920x1200@60Hz)
ATI Radeon HD 5670 (Dell) 45 °C
Harde schijven
488GB Seagate ST3500418AS (SATA) 26 °C
Optische schijven
PLDS DVD+-RW DH-24ABS
SZE MF8LYN8 SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

V 100 - 240
50 - 60 Hz
 
Laatst bewerkt:
i3 540 is ongeveer even sterk in games als een phenom II x4 945/Core 2 Quad 9xxxx serie
hij kan games prima aan, echter op high en dan ook resolutie 1920*1200 (das groter dan de standaard gebruiker) kan nog een probleem worden
ik zou persoonlijk tog een andere processor nemen een i5 760 bijvoorbeeld
die is sterk genoeg om geen bottleneck te vormen

hij is wel wat duur maar zeker niet de slechste klikerdeklik
en als je dan tog een ander moederbord wilt kun je net zo goed voor een socket 1155 systeem gaan
 
Laatst bewerkt:
Dus wat jij zegt is eigenlijk geen nieuwe kaart kopen, maar een I5 760?
Waarom dan geen I7 ?
 
i7 heeft hyper threading support iets wat games dus niet gebruiken en dan is het zonde om daar extra geld voor uit te geven als je juist gaat gamen
en ik zeg koop een nieuwe videokaart en processor
voor 200 euro heb je een prima kaartje kijk bijvoorbeeld naar een GTX560 TI kan prima alles aan ook op 1080P (de resolutie waar jij op wilt gaan gamen)
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Oke. Bedankt Firest0rm en de rest natuurlijk! Wat moet ik toch zonder helpmij :)

Groet,
Jeffrey
 
Persoonlijk zou ik dan voor een 6870 of voor een 6950/70. De eerste zou in principe net iets beter moeten zijn dan de gtx560, de 2e beter en de 3e een stuk beter.
bron: hwcompare
 
Ah, ik zie het: ik had niet helemaal goed gekeken ;). De 560 ti is idd net iets beter dan de 6870, wel iets duurder, maar goedkoper dan de 6950.
 
Goedemiddag,

Ik heb een nieuw beeldscherm en de videokaart die Firest0rm aanbevolen heeft gekocht, maar nu zit ik nog met een klein probleempje. Ik wil mijn vernieuwingsfrequentie van 60 Hz naar 120 Hz verhogen maar dat lukt niet.
Ik kan niet een hogere kiezen dan 60 Hz. Hebben jullie een idee?

Ik heb een Samsung S27A750D gekocht.

Groet,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan