Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzza

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo.

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen, en mijn budget is behoorlijk gelimiteerd (~150) sinds ik van plan ben ook nog andere onderdelen aan te schaffen.

Ik zit nu te twijfelen tussen deze en deze

Nu vraag ik me af, wat is belangrijker voor gamen? De extra 256mb die de 2e optie heeft, of de extra (geheugen)snelheid die de eerste optie heeft?

Verder weet ik niet eens 100% zeker of de beschrijving op de eerste site (met betrekking tot de geheugensnelheid) wel klopt, want ik heb Cool-Prices.nl al vaker fouten zien maken in hun beschrijvingen. Kan iemand bevestigen dat deze snelheid klopt?

En als laatste, ik heb op het moment een 380w voeding, zou ik die moeten upgraden als ik een van deze kaarten aanschaf?*

* PC specs:

Intel Core 2 Duo E6400
2GB DDR II
ATI Radeon 9600 XT
1x CD-RW
1x DVD-RW
2x SATA II HD
1x Floppy Drive

Alvast bedankt, en mocht iets niet duidelijk zijn, laat het me even weten:thumb:

PS. Suggesties zijn welkom als iemand nog een betere kaart kent in dezelfde prijsklasse :)

Laatst bewerkt:
check deze webpage www.alternate.nl ook goedkope computer spullen

Ja, heb ik gedaan, de 2e videokaart in mijn bericht komt van alternate ;)

Trouwens, sommige van jullie vragen je misschien af waarom ik voor een ATI ga ipv een Geforce 8600...

Ik heb een paar benchmarks bekeken, en deze kaarten presteren allebei beter dan de beste 8600 voor zo ver ik kan zien/weet.

Laatst bewerkt:
hoeveel mb

hoeveel mb video kaart wil je 256 is onder de €100 van ATI
die heb ik is best wel goed maar hoe hoger hoe beter game kwaliteit.
Je hebt ook 512 van ATI denk ik die zijn ergens bij de €150 euro

Maar ik weet niet welke beter is Nvidea of ATI

hoeveel mb video kaart wil je 256 is onder de €100 van ATI
die heb ik is best wel goed maar hoe hoger hoe beter game kwaliteit.
Je hebt ook 512 van ATI denk ik die zijn ergens bij de €150 euro

Maar ik weet niet welke beter is

Ja, dat weet ik, ik heb heel veel videokaarten zitten bekijken voordat ik uiteindelijk moest beslissen tussen deze twee :)

Dat is dus inderdaad juist de vraag, de 2 videokaarten die ik gelinkt heb in mijn bericht zijn twee verschillende kaarten. De ene heeft 512mb maar langzamere memory clock, de andere heeft een snellere memory clock maar die heeft maar 256mb.

Wat ik me dus afvraag is, wat is belangrijker voor gamen? :confused:

PS. Of zal ik toch maar wachten tot de Geforce 9 series uitkomt binnenkort, zodat de 8800 prijzen flink omlaag gaan, en ik zo'n eentje kan aanschaffen?

Laatst bewerkt:
256

als je een normal gamer ben zoals ik dan is 256 best wel goed. maar als je pro gamer bent dan 512 maar over de snelheid kan ik niks zeggen

ik heb een ATI radeon 256 9600 series

Laatst bewerkt:
als je een normal gamer ben zoals ik dan is 256 best wel goed. maar als je pro gamer bent dan 512 maar over de snelheid kan ik niks zeggen

ik heb een ATI radeon 256 9600 series

Heb ik dus ook, en dat is de laatste tijd niet echt genoeg meer. Bioshock draait niet, Enemy Territory: Quake Wars draait niet, en zo kan ik nog wel even doorgaan :(

ik zou voor meer memory gaan. Levert over het algemeen meer op dan het verschil in Ghz

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan