welke voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Heb in de pc van mijn zoon twee harde schijven zitten die niet meer herkend worden.

De reden is dat ze geen power meer krijgen van de voeding.

Alleen als de pc een tijdje aan staat komen die harde schijven op gang, dan krijgen ze wel power

De dvd en cd brander krijgen gelijk bij aanzetten al power

Ik heb geloof ik zowat alle draden geprobeerd evenals alle vier de IDE aansluitingen voor die HD's

Na een tijdje doen die HD's het dus wel

Alleen nu wil windows niet opstarten

windows-hoofdmap..... kan hal.dll niet vinden of is beschadigd, installeer opnieuw.

EDIT
HD is weer dood alleen heeel even een klein groen lichtflitsje aan de onderzijde van de HD.

cd brander loskoppelen HD komt even op toeren en verliest dan power

dvd ook loskoppelen HD doet het wel en blijft het doen
althans deze keer, de vorige keer niet of ik moet weer een tijd wachten.

Laatst bewerkt:
Misschien een defecte voeding?
Ik weet niet of je nog ééntje hebt liggen maar ik zou gewoon eens een andere voeding proberen.

Nee ik heb er niet nog eentje :-(

Kan er maandag wel aankomen.

Wat ik zo vreemd vind is dat die voeding het prima doet als ie warm gedraaid is en dat die voeding het ook prima doet als het gaat om de dvd en cd brander.

Gebruikt een HD zoveel meer vermogen dan?

Ik weet niet hoeveel een harde schijf aan vermogen vraagt maar ik weet wel dat een defecte voeding een systeem vreemd kan laten reageren (halverwege de opstart uitgaan, geen beeld meer op de monitor, als dat soort zaken).

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik weet niet hoeveel een harde schijf aan vermogen vraagt maar ik weet wel dat een defecte voeding een systeem vreemd kan laten reageren (halverwege de opstart uitgaan, geen beeld meer op de monitor, als dat soort zaken).

Toch vreemd wat hier gebeurt. Is het wel de voeding?

1. De dvd en cd krijg en ALTIJD power.
2. De HD's NOOIT bij eerste keer opstarten maar wel ALTIJD na een paar minuten als de pc warm gedraaid is.
3. De HD's ook meteen bij een restart
4. De HD's worden niet herkend als een Maxtor maar als een LBA en dan een nummer.
5. Ik weet zeker dat voorheen de HD's WEL als een Maxtor werden aangegeven.

Wat denk jij?

Ik kan ook geen concrete oplossing geven.
Wat je kunt doen is de harddisk gaan controleren met Powermax of een andere voeding proberen.

Misschien dat je op die manier achter de oorzaak kunt komen.
Het blijft in ieder geval een apart zaakje.

Geplaatst door Admin_Frisian

Het blijft in ieder geval een apart zaakje.

Zeg dat wel.....
ik laat nog van me horen als ik erachter ben.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

CU

Kijk eens rond hier op het forum naar voeding onderwerpen. Ik maar ook andere, vinden Q-tec niet zo'n goede voeding.

Het is voor de pc van mijn zoon.
Hoeft geen topprestaties te leveren, speelt als game call of Duty en anders niet zo veel (helaaas)

Ik weet dat antec heel goed is maar ook duurder.
40-60 euro mag wel maar ik zou het zwaar Kl** vinden als de voeding niet stukis en het probleem ergens anders aan ligt

zou je daarom ook heel even aub
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1492881#post1492881

willen lezen. Is het denk je wel de voeding die het probleem veroorzaakt.

Ik hoop dat dit geen cross posten is anders sorry daarvoor.

Zit op het randje van crossposten.:)
Ik wou de onderwerpen samenvoegen, maar dat ging helaas niet, omdat ik geen moderator in de andere sectie ben.

Ik zou eerst eens in je kennissen kring kijken of je een voeding kunt lenen, voordat je een nieuwe koopt. Het is zonde van het geld, als dat het probleem niet oplost.
(ik kijk even verder bij je andere onderwerp.):)

Geplaatst door martin van de mortel
HD is weer dood alleen heeel even een klein groen lichtflitsje aan de onderzijde van de HD.
Ik hoop dat dit een flitsje van een groen LEDje is?

Het lijkt inderdaad op een voedings probleem, net of deze niet voldoende spanning kan leveren.

Een hardeschijf gebruikt ±25 Watt
Een cd-rom ±20Watt
Een cd brander ±20 Watt
Een dvd-rom ±25 Watt
Een dvd/cdrw combi ±30 Watt
Een dvd-brander ±25 Watt

Ja dat is het kleine ledje aan de onderkant van de HD.

Ik heb laatst een tweede HD van 40 Gig ingebouwd in zijn pc maar volgens hem bestond het probleem al daarvoor.

Ik heb het ook geprobeerd met alleen 1 HD en de cd-RW aangesloten en anders niets, maar dat maakt voor het probleem geen fluit uit.

Het is dus niet dat de (300 Watt) voeding overbelast wordt.

ps1 Bij het opstarten gebeurt het soms ook dat de HD even op toeren komt en dan er weer mee op houdt.
ps2 Sinds vandaag klapt de HD eruit bij het inlogscherm van xp, dus het lijkt erop dat hij nu helemaal uitgecomputerd is (voorlopig)

Hallo

Sluit mij aan bij voorgaande vermoedens .... een defekte voeding.

Zeker te controleren , indien dit een systeem met een a.m.d. c.p.u. betreft , wat jammerlijk niet wordt vermeld .

Peter

Geplaatst door VDK_P

Zeker te controleren , indien dit een systeem met een a.m.d. c.p.u. betreft , wat jammerlijk niet wordt vermeld .

Peter

Vertel het maar Peter, graag zelfs

Systeem is uitgerust met:

ASUS a7N8x de luxe SockA
ASUS AGP V7100 GeForce2 64 MB
Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333
Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB
AMD athlon 1800

In een Aopen miditower ATX 400 Watt

Heb zelf de Q-Tec 450W DualFan GOLD en deze presteert zeer stabiel.

Ik heb ook gelezen dat dit ook één van de beste voedingen is die Q-Tec tot nu toe heeft gemaakt.

Ik ben van plan om em in iedergeval in mijn nieuwe systeem te gebruiken. :D

Geplaatst door Muurhond
Heb zelf de Q-Tec 450W DualFan GOLD en deze presteert zeer stabiel.

Ik heb ook gelezen dat dit ook één van de beste voedingen is die Q-Tec tot nu toe heeft gemaakt.

Ik ben van plan om em in iedergeval in mijn nieuwe systeem te gebruiken. :D

Lol: ik wou ook dezelfde doen voor mijn nieuw high-endsysteem(die zwaar lijkt op de jouwe:p)

Kan wel een Q-tec vinden van 400 Watt en een Q-Tec 13024 of Q-Tec 13494 van 450 Watt, maar geen Q-Tec 450W DualFan GOLD

Linkje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan