Welke voeding??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MIT400

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Beste mensen,

Mijn voeding maakt al een tijdje een tikkend geluid. Het gaat om een 800 watt voeding merk onbekend, ik wil graag een nieuwe voeding maar welke kan ik het beste nemen?

Processer: i7-3770k
Grafischekaart: Nvidia Geforce GTX 660 Ti 2048 MB GDDR5 geheugen
Geheugen: 16 GB

De voeding die er momenteel in zit van 800 watt is volgens mij ook teveel en niet nodig? Graag hoor ik jullie advies.

Deze had ik op het oog?
http://www.mycom.nl/componenten/voe...akersclick&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers

Laatst bewerkt:
Ook die voeding is te zwaar. Aan een 600w voeding van een A-merk zoals corsair heb je meer dan genoeg.

K1pje, dat dacht ik ook gelijk toen ik dit las, maar toen ik voor de videokaart en de i7 cpu googelde naar max power consumption kwam ik uit op 450 watt voor de videokaart en 250 watt voor de i7
Als dat klopt (en die overzichten zullen toch wel kloppen) dan zou onder extreme omstandigheden (een moderne game?) zelfs 700 watt net aan zijn.......

NB Persoonlijk ben ik niet zo weg van Corsair voedingen omdat ik afgelopen tijd al twee pc's met kapotte voedingen had, beide Corsair

Laatst bewerkt:
Met een 600w voeding kan je een sli opstelling met deze videokaart voeden. Er zit nogal een verschil tussen A-merken en niet A-merken.

600w is echt veel meer dan voldoende.

Dat overzicht klopt dus niet.

Als ik de 750 van Corsair zou nemen zit ik altijd goed. In de toekomst wil ik ook uitbreiden naar een nieuwe grasfichekaart, mogelijk een tweede 660 ti erbij. Het verschil in prijs tussen een 600 en 750 van Corsair is 15,- euro dus dan kan ik beter een zwaardere nemen?

Laatst bewerkt:
als je later wil uitbreiden met een tweede videokaart is een 750W voeding niet weg. Maar zoals ik al zei: een 600W A-merk voeding kan ook twee 660Ti's voeden.

Met een 750W A-merk voeding kan je een SLI-opstelling met 2 x de GTX780 Ti voeden bijvoorbeeld ;)

Dankje voor je reactie, dan ga ik voor de 750W het prijsverschil is maar 15,- euro. Aangezien ik in de toekomst wil uitbreiden naar een tweede 660 ti is deze beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan