Welke Win 2003 licentie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucas2233

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Berichten
3
Beset Forum leden,

Ik heb een aantal vraagjes waar ik zo 1-2-3 niet uitkom.

Ik wil een webserver (aps.net) opzetten met MS SQL en eventueel ook MS - Exchange.

Nu kom ik uit op MS Windows 2003 SBS Premium daar zit naar mijn mening alles in wat ik nodig heb (zie ik dat goed, graag jullie reactie/advies). Nou vraag ik mij alleen af hoeveel CAL licenties ik nodig heb. Ik wil op de server bijv. 12 mailboxen aanmaken. De server zal niet voor bestand, printer en/of RDP (remote desktop) gebruikt worden. Standaard zitten er 5 CAL licenties bij de Win 2k3 licentie. Moet ik dus voor die extra mailboxen extra CAL's inkopen?

ALvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi Lucas,

Ja, in SBS zit Exchange 2003 en SQL 2005 workgroup, maar ook nog WSS, ISA 2004 en WSUS. Misschien nog iets dat ik zo direct vergeet.

Als 12 PC's naar de server gaan connecteren heb je inderdaad 12 Client Access Licenses nodig. Je hebt er al 5, dus moet je er nog 7 bijbestellen.
Even FYI, je zult dit wel weten, maar toch: voor de clients zelf heb je natuulijk ook een license nodig, zij het VLK of gewoon, KMS of MAC.

Anyway, have fun.
 
Even FYI, je zult dit wel weten, maar toch: voor de clients zelf heb je natuulijk ook een license nodig, zij het VLK of gewoon, KMS of MAC.

Anyway, have fun.


Bedankt voor je antwoord. Zegt mij even niks die afkortingen. Het zal gewoon een privé PC zijn met Windows XP of Vista. Ze zullen niet connecten via RDP maar alleen met Oulook?!
 
Laten we exchange voor de rest buiten beschouwing laten.

Ik wil dus ISS plus MS SQL voor de rest geen Users , welke licentie heb ik dan nodig. Ik heb één admin die connect met de DB?

Dan zou het toch kunnen met één win 2k3 web edition plus MS SQL 2005 of één licentie WIN 2k3 SBS Premium Alles in één? Of zit het niet zo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan