Maar ook dat van Sylvester blijkt te werken ... thanks Sylvester ! Morgen probeer ik ook jouw oplossing grondig uit ! De inbreng van VBA lijkt inderdaad de zaak bijzonder te vereenvoudigen. Jammer dat ik van vba (nog) geen kaas gegeten heb.
Alhoewel jouw oplossing "eleganter" is dan die van plongske, en ook meteen het "over-middernacht" probleem oplost, ben ik toch op het eerste zicht geneigd om die van plongske te gebruiken. De reden : met jouw oplossing zit ik vast vermits ik niks, maar dan ook niks van VBA ken.
Jullie begrijpen dat dit probleem slechts een onderdeeltje is van mijn volledige spreadsheet, en ik weet nog niet hoe het VBA zich zal gedragen in het totaalbeeld. De oplossing van Plongske kan ik begrijpen en zelf eventueel verder aanpassen en/of "fine-tunen"...
En ja, Plongske ... ik raak ook dikwijls in nesten met geneste functies... maar nu ga ik toch voor enkele uren in mijn "nest"...
Beide alvast bedankt! Ik hoop dat je niet wakker zult liggen van mijn probleem ! Morgen hoor je meer van mij.