• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad in zijn geheel kopiëren naar andere werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Gorter

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik wil het ene werkblad in zijn geheel kopiëren naar een ander werkblad. Wat is daarvoor VERANTWOORDE code (ik heb het natuurlijk gedaan met een macro maar die werkt met select en dat schijnt slechte code te zijn).

Vast dank!

Meer hebt ge daar niet voor nodig:

Code:
Sub heelbladcopieren()
    Cells.Copy Sheets("Blad2").Range("A1")
End Sub

Net iets te weinig code

Dank voor je hulp maar ik mis de regel waarin je het werkblad activeert waar "Blad2" naar toe wordt gekopieerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
(ik heb het natuurlijk gedaan met een macro maar die werkt met select en dat schijnt slechte code te zijn).

Je eerste gedachte is goed, dus waarom mis je nu de select / activate, die heb je niet nodig.
Als je iets na .copy zet is dat het bereik waar het naar toe gaat dus select of activate is niet nodig.

Niels

Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis was dit ook niet gevraagd, maar hier is de toevoeging:

Code:
Sub heelbladcopieren()
  With Sheets("Blad2")
    Cells.Copy .Range("A1")
               .Activate
  End With
End Sub

Dank dank dank maar ik begrijp het niet. Kun je het zo uitschrijven dat ik werkblad "Source" kopieer naar werkblad "Destination"? Dank dank dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Moeilijke bevalling hé.

Code:
Sub heelbladcopieren()
  With Sheets("Destination")
     Sheets("Source").Cells.Copy .Range("A1")
                                  .Activate
  End With
End Sub

Cobbe (en Niels28), dank! Bevallingen zijn natuurlijk moeilijk als je op de verkeerde plek zit te wachten tot er iets uitkomt... :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan