• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad kopieren met vba en tonen van selectie a.h.v. keuzemenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet1234

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Hallo allemaal,

heb het helpmij.nl forum en andere fora al doorgespit maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
Ik wil het volgende maken in excel:
Kopieer alle data vanuit tabblad "invoer" automatisch naar het tabblad "garantie" bij aanklikken van het tabblad "garantie" (dus als er iets gewijzigd is moet ik ten allen tijde de nieuwste versie hebben)
Dan wil ik graag een dropdown menu (bovenaan tabblad "garantie" waaruit ik alle leveranciers kan selecteren en afhankelijk van welke leverancier dan de
bijbehorende producten getoond worden. (eigenlijk een soort filter)

Ik heb een voorbeeldbestandje toegevoegd.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Bekijk bijlage voorbeeld1.xlsx

Beste JeanPaul28 en WHER bedankt voor jullie oplossingen.
Bij de oplossing van WHER krijg ik bij het openen van het "garantie" werkblad een foutmelding.

"ActiveX-onderdeel kan geen object maken" -> With CreateObject("System.Collections.ArrayList") is dan geel in het VBA scherm.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Pas het begin van de Worksheet_Activate code als volgt aan:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim AL1 As Object
Range("A2: G" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).ClearContents
arr = Worksheets("Invoer").Range("E2:E" & Worksheets("Invoer").Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row)
Set AL1 = CreateObject("System.Collections.ArrayList")
        With AL1
            For j = 1 To UBound(arr)

Dit is hetgeen ik zocht, iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan