• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad naam gebruiken in verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
60
Hallo

Ik heb al geprobeerd met http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/500247-Werkbladnaam-uit-een-cel-halen om mijn vraag op te lossen maar ik snap het niet. Daaromr voeg ik graag bestand toe.

We hebben elke week een werkblad met naam "week 1" enzo met daarin alle gegevens per dag op een tabblad en een totaalweek-tabblad
We willen die gegevens gaan presenteren per periode in grafieken, totaal van alle medewerkers maar ook per medewerker tov gemiddelde

Ik dacht eraan om elke week het weektabblad to kopieeren naar verzamelwerkblad en dat tabblad naam "1", "2" enz te geven.
daarnaast per medewerker een blad waarin ik de gegevens ophaal. Met verticaal zoeken kom ik een heel eind maarre....... elke regel moet steeds aangepast worden omdat naam tabblad/matrix/bron veranderd van "1" naar "2" enz.

Dat zou simpeler kunnen met indirect zoeken? Maar wat ik ook typ, ik krijg foutmeldingen. Kan iemand er eens naar kijken en de juiste formule erin zetten?

Nu ik dit schrijf denk ik ook dat het misschien wel kan zonder wekelijks totaalblad te kopiëren naar verzamelstaat....
Alleen een verzamelstaat met daarin tabbladen per werknemer en een tabblad met totalen...

Als dat zou kunnen, graag uitleg hoe ik dan een formule maak voor een zoekfunctie naar een ander werkblad wat er misschien nog niet is, zonder dat ik elke keer weer een teken moet veranderen?

Ik hoop echt dat het duidelijk is en dat iemand me op weg kan helpen.
Nelleke
 

Bijlagen

  • voorbeeld FS.xls
    69,5 KB · Weergaven: 168
In B4 van tabblad Benno.
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1;INDIRECT("'"&A4&"'!A2:U10");2;0));"";VERT.ZOEKEN($B$1;INDIRECT("'"&A4&"'!A2:U10");2;0))
en doorvoeren naar onderen.
De anderen zijn bijna identiek.
 
Super, ik heb gezien wat ik fout deed en deze werkt goed! De kleine aanpassingen lukten me zelf en ik ben erg blij met de snelle hulp. Klasse:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan