• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Ik heb 1 werkbladsjabloon die koppelingen heeft en een opmaak. Nu wil ik met dit sjabloon 4 resultaten maken:

1x prijslijst met in- en verkoopprijzen
1x prijslijst met alleen verkoopprijzen
1x prijslijst met in- en verkoopprijzen, maar 2 pagina's weglaten
1x prijslijst met alleen verkoopprijzen, maar 2 pagina's weglaten.

Nu heb ik daar 4 sjablonen voor gemaakt, maar als ik in de prijslijst iets moet wijzigen, dan moet ik dat in alle 4 wijzigen. Dat moet toch anders kunnen, hoop ik.
De hele opmaak moet eigenlijk ook meegenomen worden, dus als ik bijvoorbeeld in het ene sjabloon pagina 3 verhuis voor pagina 2, dan moet dan in alle 4 sjablonen mee veranderen. En als ik een artikel verwijder of toevoeg, dan wil ik dat graag in alle sjablonen. Het eindresultaat hoeft niet 4 bestanden te zijn. Het mag ook 1 bestand met 4 werkbladen die uiteindelijk het gewenste resultaat geeft.

Wie kan mij daar helpen?

Hoi ,
ik neem aan dat je bedoelt dat als je de prijs in het eerste werkblad/map aanpast deze wordt doorgetrokken in de rest

dit is je basis blad/map en hier verander je alles

dus bv kolom A art nr kolom B omschr. kolom C inkoop prijs
Kolom D verkoop

dan staat in A2 bv 110200 B2 badeend C2 € 2,- D2 € 2,50
in blad of map 2 krijg je dan in bv A2 =Blad1!A2
nu zijn ze gekopelt .

ook kan je werken met vertikaal zoeken wat persoonlijk
mijn vookeur is
dan wordt als je in blad2 bv het artikel nummer zet de rest van de gegevens auto. vermeld

hier even een klein voorbeeldje
ps in blad2 het artikel nummer maar eens aan
van 110200 naar 110300
of in blad1 pas je een prijs aan

je zal zien dat het in blad 2 wordt aangepast

Bijlagen

Wildboy,

het gaat eigenlijk over hetzelfde bestandje waar je me al eens mee geholpen hebt

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=179210:thumb:

Dit bestand moet in de uitvoer die verschillen hebben. Vert. zoeken is dan volgens mij niet handig, want als ik regels verwijder, zal dat niet automatisch in die andere sjablonen cq werkbladen verwijderen.

Misschien is het simpeler om met een macro te werken? Maar hoe haal ik via de macro bijvoorbeeld dan de inkoop uit dat bestand alvorens te printen?

Hey Jacqueline,

ah dat bestand ,
die Prijs aanpassingen in de prijslijst worden daar toch gewoon doorgevoert in de pagina's ?
prijslijst met in- en verkoopprijzen was het geloof ik.

neem aan dat die nog goed werkt

:confused:

snap het niet helemaal

haha, sorry dat ik weer wazig ben.

Die prijzen koppelen is het probleem niet. Maar in het bestand stonden cellen met bijvoorbeeld inkoop prijzen en verkoopprijzen. Als ik voor een klant een lijst met alleen verkoopprijzen moet maken, dan moet ik het bestand wijzigen. Dus ik had als het eerste sjabloon opnieuw opgeslagen onder een andere naam, de inkoopcellen gedeleted en voila, daar was mijn verkooplijst.
Maar als ik nu in het ene bestand een rij invoeg, omdat er bijvoorbeeld een nieuw artikel bij is gekomen, dan moet ik dat nu in meerder bestanden doen. En dat wilde ik voorkomen. Dus niet alleen de inhoud van de cel moet overgenomen worden, maar ook de layout en zo.

mmm het enige probleem is dat
de kolom verkoop prijs bij jou heel variabel is dus de
keer in kolom C en de andere keer in D etz...

heb wel een idee ..zit te denken o dat blad wat ik toen heb aangepast te gebruiken en dan met voorwaardelijke opmaak
bv de kolom met inkoop bedragen gewoon wit te maken
als je in K1 bv het woord verkoop zet
zodat je simpel weg de bedragen niet ziet

dit zou ook kunnen voor het weglaten van de 2 pagina's

is dat iets?

heb je bestandje alleen weer van mijn computer gegooit toen jij had gezegt dat ie oke was
mail 'm ander nog eens dan zal ik laten zien wat ik bedoel
beloof niet dat ik het morgen af heb hoor maar deze week lukt zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan