werken met frames..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikoster

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
ik heb alles geprobeerd maar krijg niet wat ik wil twee wepagina's op een pagina.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<frameset>
<frameset cols="50%"><frame src="home.htm" /></frameset>
<frameset cols="50%"><frame src="index.htm" /></frameset>
</frameset>
</html>
:thumb:ty voor helpen
Ikoster

Frames zijn niet meer van deze tijd, maar als je ze toch wilt gebruiken - probeer het eens zo:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<html>
	<head>
		<title></title>
	</head>
	<frameset cols="50%,50%">
		<frame src="home.htm" />
		<frame src="index.htm" />
	</frameset>
</html>

wat is dan het nieuwste?
ben nog aan het leren dus dat kan er ook nog wel bij.:shocked:

Dynamisch opbouwen met een programmeertaal, over het algemeen.

Waarom wil je 2 pagina's op 1 pagina?

Tegenwoordig is het gebruikelijk om de structuur in één bestand te houden en de opmaak te doen in css.

In praktijk wil dat zeggen dat je in je html bestand de structuur bepaald, aangevuld met <div> blokken en class aanduidingen en in een css bestand de opmaak bepaalt (kleur, lettertype, achtergrond, positionering, etc).

Als je toch (nieuw) aan het leren bent, zou ik niet met frames beginnen. Dat is inderdaad 'n achterhaalde techniek. In de toekomst, met het komende html5, kunnen ze helemaal niet meer gebruikt worden (behalve in ietwat beperkte mate iframes, maar dat is weer wat anders).
Ik zou er dan voor kiezen om gelijk de nieuwe manier te leren met html en css. Anders moet je straks weer allerlei nutteloze dingen gaan afleren.
Als je aangeeft waarom je frames zou willen gebruiken, is daar waarschijnlijk wel 'n veel betere oplossing voor te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan