Werkgeheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
189
Ik heb 80 MB werkgeheugen. Een vriend zei dat dit ongelooflijk weinig was aangezien hij 1 GB werkgeheugen had. Nou raadde hij mij aan het werkgeheugen uit te breiden, en iets te kopen ergens.

Maar ik weet hier helemaal niks van, ik weet alleen dat je ergens een kaartje moet kopen en die in de PC stoppen.

Kan iemand mij dit uitleggen?

thx alvast.

j
 
die heb ik op mn pc ja, maar ik had gekeken via Configuratiescherm >> Systeem >> RAM 80 gb, ik kon het niet vinden via everest
 
Dat is je hardeschijf opslag capaciteit, niet het geheugen.

Kijk eens in Everest bij Moederbord > SPD.

PS Lange Pier,
met een oude PC zou 80MB nog kunnen. 1x 32MB + 1x 64MB - 16MB onboard videokaart = 80MB nog over.:p
 
Laatst bewerkt:
ja ik zit nu helaas niet op mijn eigen computer (had niet zo snel een reactie verwacht :D ) maar ik vermoed dat het niet meer zal zijn dan 128 mb. Ik wil graag weten hoe ik het kan uitbreiden naar 512 MB of meer.
 
In Everst bij Moederbord, SPD.

Denk dat je de kast even open moet maken, er zit vast iets niet goed, je kunt de ram in 16mb indelen, dus altijd een veelvoud daarvan, minus eventueel gebruikt geheugen door een onboard videokaart.

Welk OS draai je?
 
Dat is je hardeschijf opslag capaciteit, niet het geheugen.

Kijk eens in Everest bij Moederbord > SPD.

PS Lange Pier,
met een oude PC zou 80MB nog kunnen. 1x 32MB + 1x 64MB - 16MB onboard videokaart = 80MB nog over.:p

Tja, het kan, maar het is 2007.:eek:
 
okee.. maar Hoe kan ik het nou uitbreiden !! :p dat is eigenlijk mijn vraag
 
Weer kijken met die Everest om te zien wat er nu inzit, en toch de comp openmaken.

Een upgrade geen optie? met een 2e handsje.
 
hoezo is uitbreiden geen optie? en wrm willen jullie die RAM nou zo graag weten :D het zal niet hoger zijn dan 128
 
Omdat jij wil weten, wat je erin kan doen om je werkgeheugen uit te breiden. Je kan niet zomaar willekeurig geheugen in je pc doen.:)

@ Lange Pier ik weet dat het 2007 is :p, maar ken er genoeg die eigenwijs nog met zo'n oude pc werken, met weinig geheugen.
 
Maar ik zit niet op mijn eigen pc :D zoals ik in mn tweede post zei xD
 
Van mij mag je hoor, maar dan zul je toch moeten weten wat er nu inzit, en of je nog geheugen sloten vrij hebt, en wat de chipset zoal ondersteund.:eek:
 
ja, die vriend legde me uit waar ik moest kijken en hoe zon kaart eruit zag, ik zag dat er al twee inzaten (2 x 40 mb zei ie) en nog 1 slot vrij. kan ik daar een 256 of een 512 mb instoppen? ie ik koop bij de dynabyte ofzo
 
Het hangt er helemaal vanaf, wat voor moederbord/chipset je hebt.(gaf Lange Pier ook al aan)
 
Laatst bewerkt:
oke, die kan ik wel vinden met everest. ik zal ze posten zodra ik weer thuis ben. thx for the reacties ^^
 
Zo te zien heb je er nu 64MB aan pc100 SDRAM geheugen in zitten, het zal dan wel om 2 modules gaan van elk 32MB?
Als jij zegt dat je nog één slot over hebt, zou je daar nog hetzelfde type in kwijt kunnen.
Kijk dan wel even naar Moederbord in Everest, om wat voor type moederbord het gaat.
Vervolgens kun je op website van betreffende fabrikant achterhalen hoeveel geheugen je maximaal bij kunt plaatsten.
Ik zou persoonlijk even deze versie van Everest proberen, de trail laat namelijk niet alle gegevens zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan