EvertJan
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2000
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- 2021
Hallo forumleden.
Ik ben systeembeheerder op een basisschool met 40 werkplekken.
We hebben op dit moment een server waarop Windows 2003 Server draait.
Op alle werkplekken hebben we Windows XP Pro geinstalleerd. (wat een klus)
Elke keer als er iets gewijzigd moet worden aan de werkplekken, moeten we alle werkstations langs om dit te realiseren.
Nu was het ons idee om één werkplek helemaal in te richten zoals we willen en dan daarvan een Ghost te maken en deze ergens op de server neerzetten, zodat we vanaf de server op elke werkplek die Ghost kunnen terug zetten. (Ook makkelijk als een werkstation het begeeft).
Alle werkstations zijn hetzelfde en hebben wel een Floppy maar geen CDROM speler.
Is het vervolgens mogelijk om dan met een diskette de werkplek in DOS op te starten, een netwerkverbinding te maken en dan via het netwerk vanaf de server de Ghost terug te zetten?
Zoja, wat heb ik daar voor nodig en hoe doe ik dat.
Graag uw recatie.
Alvast bedankt.
EvertJan

Ik ben systeembeheerder op een basisschool met 40 werkplekken.
We hebben op dit moment een server waarop Windows 2003 Server draait.
Op alle werkplekken hebben we Windows XP Pro geinstalleerd. (wat een klus)
Elke keer als er iets gewijzigd moet worden aan de werkplekken, moeten we alle werkstations langs om dit te realiseren.
Nu was het ons idee om één werkplek helemaal in te richten zoals we willen en dan daarvan een Ghost te maken en deze ergens op de server neerzetten, zodat we vanaf de server op elke werkplek die Ghost kunnen terug zetten. (Ook makkelijk als een werkstation het begeeft).
Alle werkstations zijn hetzelfde en hebben wel een Floppy maar geen CDROM speler.
Is het vervolgens mogelijk om dan met een diskette de werkplek in DOS op te starten, een netwerkverbinding te maken en dan via het netwerk vanaf de server de Ghost terug te zetten?
Zoja, wat heb ik daar voor nodig en hoe doe ik dat.
Graag uw recatie.
Alvast bedankt.
EvertJan