Werkt dit systeem? - Gamerscomputer 1000-1200 EUR

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfgervdp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Berichten
30
Hallo,
ik ben aan het kijken voor een nieuwe computer die ik graag zelf zou samenstellen.
Tot nu toe heb ik dit:

Grafische kaart ATI Radeon HD4000
1 x Asus EAH4890

Software Besturingssysteem
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium

CPU Socket AM3
1 x AMD Phenom II X4 955

Monitor LCD 22 inch
1 x LG W2243S-PF

Voeding meer dan 600 Watt
1 x Antec TruePower New Series TP-650

Behuizing Big Tower
1 x Thermaltake SwingRS 100 VF8000BWS

Cardreader
1 x Scythe Kama Panel 3,5"

DVD-reWriters Serial-ATA
1 x Plextor PX-880SA

Case Modding Koeler
1 x Enermax UCAP12-R

Toetsenbord
1 x Logitech G11 Keyboard

Moederbord Socket AM3
1 x Asus M4A78T-E

Harddisk 3,5 inch SATA
1 x Western Digital WD7501AALS 750 GB

Geheugen DDR3-1600
1 x 4096 MB, CL9 9-9-27, 2 stuk(s), PC3 12800

Volgens de alternate-website zou de gekozen processor de snelheid van het ramgeheugen niet ondersteunen, terwijl ik denk dat de processor toch al behoorlijk wat kan. Ik zou graag eens willen weten wat een kenner ervan vind en of alles wel samengaat.
btw dit computersysteem kost ongeveer € 1250.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in de 2e alinea van dit artikel. (dus het stukje onder het 1e plaatje)
 
aha. wat kan ik dus het best veranderen? Het ramgeheugen of de processor?
 
Wederom een artikeltje voor je gevonden (2007). Lees de eerste paar alinea's en kijk naar de plaatjes van DDR, DDR2 en DDR3.
 
en kan het zijn dat mijn moederbord ook alleen maar Phenom II, Athlon II en Sempron 140 processors ondersteunt?
 
Laatst bewerkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM3
Ik citeer:
It is likely due to the fact that the built-in memory controller in AM2/AM2+ processors only support DDR2 (unlike AM3 processors, which supports both DDR2 & DDR3 memory).
Dus normaal zou de Phenom II processor wel moeten compatibel zijn met DDR3.
 
ja, ik zie inderdaad dat de rammodules een specifiek moederbord nodig hebben
 
Ik heb gevonden waarom mijn processor het ramgeheugen niet ondersteunt. Het werkt wel samen, maar blijkbaar kan de processor niet meer dan 1600 Mhz aan. Ik vind het nog altijd raar want de gekozen processor ziet er wel behoorlijk uit
 
De processor ondersteunt de snelheid van het geheugen niet helemaal. Zo even uit mijn hoofd kan de AMD Phenom II serie werkgeheugen tot 1333 MHz (uitgaande van DDR3) aan. Dat betekent trouwens ook niet dat je 1600 MHz geheugen helemaal niet werkt. Het betekent wel dat jouw 1600 MHz geheugen zijn werk gaat doen op 1333 MHz, puur omdat de processor het niet sneller af kan handelen.

Uit oogpunt van de kosten kun je het werkgeheugen dus aanpassen naar een 1333 MHz variant.
 
Laatst bewerkt:
en kan het zijn dat mijn moederbord ook alleen maar Phenom II, Athlon II en Sempron 140 processors ondersteunt?

Compatibele processors Phenom II / Athlon X4 / Athlon X3 / Athlon X2
bron: internet:rolleyes:

En ronald heeft gelijk wat geheugen betreft. het gaat gewoon op 1333mhz werken.
Het budget dat jij voor ogen hebt daar kun je iets veel beters voor krijgen.

Iets met een Intel i5/i7 is veel sneller.
 
pak gewoon een i7 processor veel beter en hebt genoeg te besteden:)
 
@allen: kijk nog eens goed naar de topictitel..............

In een gamerssysteem is de rol van de processor zeer, zeer klein (bij aanwezigheid van een heel goede videokaart). Beter een wat tragere processor en een dijk of twee dijken van videokaarten dan een snellere processor, daar heb je in een gamerssysteem dus erg weinig aan.
 
Laatst bewerkt:
dus jij wil zeggen dat je beter een kaart van 300 euries kunt kopen en dan bezuinigen op je processor?
 
Ik niet, mensen die er verstand hebben vinden dat (ik papegaai hen slechts na)
 
Nee hoor, heel simpel een eerlijk antwoord. Ik lees té vaak op de Helpmij dat mensen over de meest uiteenlopende technische zaken iets 'vinden' en het dan doen voorkomen alsof ze dat zelf hebben bedacht.
Wij als leken kunnen over bepaalde technische zaken slechts papegaaien wat techneuten met onderzoek vaststellen en hetgeen ik eerder schreef wordt door techneuten beweerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan